פסיכודיאגנוסטיקה למתקדמים: גישה אינטגרטיבית נומוטטית/אדיוגרפית​


שם המרצה: ד"ר קרין קידר כהן karinki@gmail.com --- מס' קורס: 101-2-0088/101-2-0098

תואר שני - קורס שנתי


מטרות הקורס


הקורס יעסוק באינטגרציה של הממצאי ם מבטריית המבחנים הפסיכולוגיים הנהוגה.

יושם דגש על הבנה מקיפה ומעמיקה של המאובחן בהתאם לסיבת הפנייה, לתוצאות האבחון ולשילובם של אלו עם מקורות ידע נוספים :

1. איתור קשייו ומקורותיהם.

2. איתור תחומי חוזק עליהם ניתן להסתמך.

3. תרגום להמלצות וכתיבת דו"ח פסיכודיאגנוסטי מסכם.

מבנה הקורס :

בתחילה יינתנו הרצאות אשר בהן יילמדו כלים אבחוניים נוספים כגון: ווקסלר למבוגרים, שאלון MMPI וה- TAT / CAT . בהמשך ילווה הקורס אבחונים אשר עורכים הסטודנטים במקומות הפרקטיקום שלהם משלב בחירת הכלים והתאמתם למאובחן ולשאלה האבחונית, המשך בציינון ואינטגרציית הממצאים והמשך בככתיבת דו"ח מסכם ומתן משו ב. בסוף הקורס הסטודנטים יגישו דו"ח מסכם אודות אבחון שערכו – פרטים נוספים יינתנו בהמשך .​


אופן התנהלות הקורס בתקופת הקורונה - הקורס ייערך רובו ככולו במתכונת שיעורי זום .


דרישות הקורס, אופן ההערכה והרכב הציון בקורס :

- השתתפות סדירה ופעילה בשיעורים וקריאת החומר התיאורטי 20% (חובה להיות עם מצלמה פתוחה בשיעורים). 

- מטלה אישית מסכמת בסוף השנה 80%. (הציון יעריך את הרצינות וההשקעה לאורך כל שלבי האבחון – החל מהעברת האבחון, ציינון, אינטגרציית ממצאים וכתיבת דו"ח מסכם.)

-------------------------------------

​** מידע מפורט על הקורס תמצאו בסילבוס המלא של הקורס, בעמוד סילבוסים תואר שני​.​