במהלך השקפה מורות שיתפו באירועים מצולמים מהכיתה שלהן ודנו בקהילות הלמידה בסוגיות ובשאלות העולות בעקבותיהם - סוגיות ושאלות על הוראה ולמידה. על-פי ההיתר שקיבלנו מהמדען הראשי של משרד החינוך נאלצנו למחוק את הסרטים המקוריים. במקומם הפקנו סרטונים מאוירים. סרטונים אלה יכולים לשמש כבסיס לדיון חקרני על פרקטיקות הוראה שונות. 

 ​

​שיעור על ישרים מקבילים
בסרטון מוצגות ארבע דקות משיעור גיאומטריה שנערך בכיתה ז'. בשיעור, המורה גיבשה ביחד עם התלמידים הגדרה למושג "קווים ישרים מקבילים." 
שיעור על ישרים מקבילים.png
לצפייה בסרטון הנחיה.jpg
לצפייה בסרטון (תרגום לערבית) (1).jpg
תמליל הדיון.jpg


​שיעור על אמצעי שכנוע 

בסרטון מוצגות ארבע דקות מתחילת שיעור שפה שנערך בכיתה ד' ועסק באמצעי שכנוע. לפני השיעור המורה כתבה שני טקסטים שבהם ילד מנסה לשכנע את אמא שלו לתת לו להצטרף לחוג כדורגל. שני תלמידים הקריאו את הטקסטים. אחר כך, דנו בשאלה איזה טקסט היה יותר משכנע? 

שיעור על אמצעי שכנוע.png 

לצפייה בסרטון הנחיה.jpg

לצפייה בסרטון (תרגום לערבית) (1).jpg

תמליל הדיון.jpg

שיעור פרטני באמנות 

בסרטון מוצגות חמש דקות מתחילת שיעור פרטני באמנות. בשיעור השתתפו תלמידות ותלמידים – עלמה, דנה, איתי ועומר. המורה הניחה על גבי השולחן חפצים וחומרים שמייצגים את תהליך העבודה המתוכנן לשיעורים הקרובים במטרה להציג לתלמידים את התהליך. ​

שיעור פרטני באמנות.png

לצפייה בסרטון הנחיה.jpg
לצפייה בסרטון (תרגום לערבית) (1).jpg
תמליל הדיון.jpg


מדברים כתיבה

מדברים כתיבה.png

בסרטון מוצגות שש דקות משיעור שפה שנערך בכיתה ב'. בזמן ששאר הכיתה עבדה על מטלה עצמאית, המורה עבדה באופן פרטני עם קבוצה של תלמידות ותלמידים - עלמה, אורן, אסף, דריה, גילי, יובל, ויהלי. המורה והתלמידים דיברו על איך כותבים סיפור והתמקדו במשפטי פתיחה.​

לצפייה בסרטון הנחיה.jpgלצפייה בסרטון (תרגום לערבית) (1).jpgתמליל הדיון.jpg


כפל במלבן

בסרטון מוצגות שש דקות משיעור מתמטיקה שנערך בכיתה ד'. המורה הדגימה, בעזרת התלמידים, שיטת עבודה לפתרון כפל מספר דו-ספרתי במספר חד-ספרתי באמצעות מלבן.

לאחר מכן, היא ביקשה מהם לחשוב איך אפשר להשתמש במלבן כדי לפתור תרגיל כפל דו-ספרתי בדו-ספרתי, והזמינה שלושה תלמידים להציג את הפתרונות שלהם בפני הכיתה​.


לצפייה בסרטון הנחיה.jpg 

לצפייה בסרטון (תרגום לערבית).jpg 

תמליל הדיון.jpg



מדווחים לאחר עבודה בקבוצות
בסרטון מוצגות חמש דקות משיעור גיאומטריה שנערך בכיתה ה', ועסק במרובעים. התלמידים עבדו בקבוצות ומיינו מרובעים. אחרי שהתלמידים סיימו את העבודה בקבוצות הם שיתפו במליאה את העקרונות שלפיהם הם מיינו את המרובעים.   ​




לצפייה בסרטון הנחיה.jpg
לצפייה בסרטון (תרגום לערבית).jpg
תמליל הדיון.jpg