roth@b​gu.ac.il​
​​
פרופ' גיא רוט

​​המחקר של גיא עוסק בגורמים ותוצרים של תמיכה באוטונומיה וכפיה מצד הורים, מורים ומנהלים. המחקרים מת​מקדים בתחומים שונים כמו: ויסות רגשות, התנהגות פרו-חברתית, תפקוד בבית הספר ועוד. המחקרים מגוונים ומתנהלים במעבדה ובשדה​.​​​​

hadar.netz@gmail.com​​​​
ד"ר ​​הדר נץ

אני מרצה בתכנית לחינוך רב-לשוני, בביה"ס לחינוך, אוניברסיטת תל אביב. אני מתעניינת בהיבטים לשוניים בשיח בכלל ובשיח הכיתתי בפרט. אני מתבססת בעיקר על מתודות של חקר השיח (Discourse Analysis) וחקר השיחה (Conversation Analysis), מתודות הכוללות מיקרו-אנליזה של השיח. במחקרים שלי על שיח כיתתי אני בוחנת היבטים חברתיים שונים כגון אידאולוגיה, מגדר, תקינות לשונית, מיצב סוציו-אקונומי כפי שהם באים לידי ביטוי בשיח והקשר בינם לבין הזדמנויות ללמידה.​​​​


fenigery@bgu.ac.il​

ד"ר יריב פניגר

אני מרצה בכיר במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ועמית בצוות מדיניות החינוך במרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל. תחומי העניין העיקריים שלי הם אי-שוויון חברתי והשכלתי, חינוך בקרב קבוצות מיעוט, הבדלים מגדריים בחינוך, מדיניות חינוך, פדגוגיה בהקשריה החברתיים והתרבותיים, והשפעתם של מבחנים סטנדרטיים לאומיים ובין-לאומיים על הוראה, למידה ומִנהל חינוכי.
בשנים האחרונות פרסמתי עם שותפים שלושה ספרים אשר מציגים לקהל קוראי העברית תמונה עדכנית של תיאוריה ומחקר בתחומים מגוונים של אי-שוויון השכלתי:

פרקטיקה של הבדל בשדה החינוך בישראל: מבט מלמטה (מכון ון ליר בירושלים והקיבוץ המאוחד, 2013)​
יש סיכוי לשינוי? תיאוריה ומחקר עדכני על שוויון הזדמנויות בחינוך (הוצאת מכון מופ"ת, 2017)
אי-שוויון בחינוך: ממחקר למדיניות (מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל, 2019)​


 
asterhan@​huji.ac.il
ד"ר קריסטה אסטרחן

מרצה בכירה בביה"ס לחינוך, האוניברסיטה העברית, ירושלים. אני חוקרת את ההיבטים הקוגניטיביים והחברתיים של למידה דרך אינטראקציה אנושית. מאמינה בגישה מחקרית רב-תחומית ורב-מתודולוגית בחקר הלמידה האינטראקטיבית. במחקרי אני משלבת מתודות של ניסויים מבוקרים, ניתוח דיאלוג ודיווח עצמי, וכמו-כן תיאוריות מתחום הקוגניציה, פסיכולוגיה חברתית, תקשורת ופסיכולוגיה התפתחותית. נושאי המחקר שלי הם למידה שיתופית, ארגומנטציה, תמיכת מורים בלמידה דיאלוגית, שינוי קונספטואלי, דיאלוג בין מורים, רשתות חברתיות בחינוך, וקומוניקציה באמצעות מחשב.​

​לאתר של קריסטה לחץ כאן
ד"ר אבנר כהן זמיר

מרכז מחקר של מהלך דיאלוג לימודי פורה במסגרת פוסט דוקטורט באוניברסיטה העברית. בעל תואר שלישי מהמחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. חוקר פרקטיקות של מיון והסללת תלמידים בבתי ספר תיכוניים. עוסק בניתוח בלשני אתנוגרפי, שאלות של צדק ואשמה בקבלת החלטות של מורים והשפעתם של גורמים מבניים ושל מיקרופוליטיקה על ק​​בלת ההחלטות של מורים.

 
abecher@edu.haifa.ac.il

ד"ר איילת בכר

אני מרצה במחלקה לחינוך ופסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. תחומי המחקר שלי עוסקים בידע, מומחיות ולמידה פרופסיונליים של מורים ואנשי מקצוע אחרים, במסגרות להכשרה ופיתוח מקצועיים בהשכלה הגבוהה ובמקום העבודה, באמצעות שיח הדרכתי או בקהילות למידה. אני מתבססת בעיקר על שיטות מחקר איכותניות-פרשניות הכוללות מתודות אתנוגרפיות ושל חקר השיח. מחקריי מתמקדים בבחינת גורמים חברתיים ומוסדיים, ותהליכים היסטוריים אשר משפיעים על אידיאולוגיות ופרקטיקות פדגוגיות, תכנון לימודים ותפיסות אפיסטמולוגיות במסגרות חינוך פרופסיונלי בהשכלה הגבוהה ובמקום העבודה.
בין השנים 2018-2020 זכיתי להיות פוסט-דוקטורנטית במעבדה ולהנחות מורות מובילות ומדריכות במהלך השקפה. 

 
​iabuasaad@gm​ail.com
איסלאם אבו אסעד


אני דוקטורנטית במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן גוריון בנגב. המחקר שלי עוסק בשיח מקצועי פדגוגי של מורים בחינוך הערבי בישראל. מטרות המחקר שלי הן: לאפיין את דפוסי השיח המקצועי של מורים בישיבות צוות בבתי ספר ערביים בהשוואה לישיבות צוות בבתי ספר יהודיים, ולבחון כיצד ההקשר חברתי תרבותי מעצב את דפוסים אלה, וכיוצא מכך מבנה את הזדמנויות הלמידה של מורים. בנוסף, אני עובדת בהכשרת עובדי הוראה ערבים במכללה אקדמית סכנין. עבדתי בעבר בפיתוח תכניות להכשרת גננות ומחנכות בגיל הרך, מהחינוך הערבי, כמו: ללמוד לחיות ביחד- טיפוח רגשי-חברתי לילדים בגיל הרך, שיחות עם ילדים ובין ילדים, הדרכה בווידאו.



itaypollak75@gmail.com
ד"ר איתי פולק​

בוגר המעבדה לחקר הפדגוגיה בעל תואר שלישי מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. בעבודתי במעבדה הייתי שותף למחקרים על שיח ואינטראקציה בכיתות הלימוד ופיתוח מקצועי של צוותי מורים. כמו כן ריכזתי את תחום ההדרכה והנחיתי את קהילת מנחי המורים המובילים במהלך השקפה במחוז דרום. המחקר שלי עוסק באקלים האפיסטמי בבית הספר היסודי ובאופן שבו עוסקים בידע ומבנים אותו בשיח הכיתה וכיצד מורים בונים ידע משותף על הוראה במסגרת שיח על הוראה. אני חוקר בכלים אתנוגרפיים ובלשניים את האינטראקציה בין מורים לתלמידים סביב תחומים שונים דוגמת דיאלוגיות, הוראת מיומנויות שפה והוראת נושאים שנויים במחלוקת. 
כיום אני משמש כרכז הפדגוגי של היחידה לפיתוח אקדמי וקידום ההוראה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב שם אני עוסק בפיתוח מקצועי של חברי הסגל באוניברסיטה.​

beingzion@gmail.com
ד"​ר בנצי סלקמן

אני חוקר במעבדה לחקר הפדגוגיה ובבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית. מחקריי עוסקים בקשר בין עיצוב פדגוגי לשיחות ולמידה, בדגש על תיאוריות דיאלוג וארגומנטציה. מחקריי נערכים בסביבות של למידה שיתופית, לרוב בתיווך טכנולוגי. כתבתי על המדיניות הטכנולוגית החינוכית בישראל ועל עולם הרשתות החברתיות והניו מדיה ואני מתעניין ביוזמות טכנולוגיות חינוכיות בתחומים אלו.
בקרב תלמידים, מחקרי עוסקים בגישות חדשות לחינוך אזרחי ופוליטי, בהוראה דיאלוגית ובחקירה פילוסופית עם ילדים: שאילת שאלות, פרקטיקות שיחה הומניסטיות ודרכי התבוננות ביצירות אמנות. בקרב מורים ומבוגרים, מחקרי עוסקים בדרכי הערכה של דיאלוג ולמידה שיתופית, בפדגוגיה של הנחיית דיונים מסוגים שונים, בחקר רגשות בדיוני למידה ובתפקידי המורה ביחס לרגשות בדיונים שנויים במחלוקת.
אני עוסק בפיתוח כלים טכנולוגיים וסביבות למידה המקדמות רפלקטיביות בהוראה ולמידה, בדרכי התבוננות מקצועית בחומרים פרופסיונאליים ובשימוש של מורים בתיאוריות על ידע והוראה דיאלוגית כדי לחקור ולשפר את הוראתם. אוהב את תחום הפיתוח הפדגוגי ומשתדל לעסוק בו, בעיקר בהומניסטיקה ועידוד קריאה והכתיבה.  עובד גם בהכשרת מורים כמרצה, מדריך פדגוגי ומלווה צוותי הוראה וגנים.​


pedlabbgu@gmail.com
דנה משולם

אני הרכזת המנהלית במחקר של המעבדה לחקר הפדגוגיה. אני מרכזת את הפעילות האדמיניסטרטיבית במעבדה, תומכת בכתיבת החוקרים, ומסעיית בעריכת פירסומי המעבדה.

diklabau@post.bgu.ac.il
דיקלה באום-פלדמן
​​
השלמתי תיזה במחלקה לחינוך בבן גוריון. בתיזה חקרתי שיח מקצועי בין מורות בפייסבוק. כמי שהייתה מורה ומחנכת 15 שנים, מתוכן 7 שנים בתפקיד רכזת תקשוב מצאתי עניין בשיח בין מורות בכלל, ובקבוצות גדולות וסגורות בפייסבוק בפרט.
עם ההצטרפות למעבדה לחקר הפדגוגיה נחשפתי למהלך השקפה והרחבתי את תחומי ההנחיה. כיום אני מלווה מורות מובילות במהלך השקפה במחוז דרום ומכשירה מורות בתחום פדגוגיה דיגיטלית. כמו כן שימשתי עוזרת מחקר במחקר על המעבר הפתאומי להוראה מקוונת בעקבות משבר נגיף הקורונה בבן גוריון.​​

hagitku@bgu.​ac.il​

חגית קופרשטיין


אני הממונה על היחידה לקידום המקצועיות בחינוך, ​​​​של המחלקה לחינוך, העוסקת בהכשרה, ליווי ופיתוח של עובדי הוראה בכל שלבי הקריירה (הכשרת מורים, סטאז וכניסה להוראה, פיתוח מקצועי של מורים, הכשרת מנהלים ומרכז סימולציות). ליחידה ולמעבדה קשרי גומלין ושיתופי פעולה רבים, במחקר ובפעילויות ההכשרה​.​



chenlaufer@gmail.com
חן לאופר

אני עוזרת מחקר במעבדה לחקר הפדגוגיה. במסגרת תפקידי, אני מסייעת בפיתוח משתני קידוד, קידוד מבנה השיח של ישיבות צוות שהוקלטו בבתי-הספר השונים המשתתפים במחקר וחלוקת הישיבות הנ"ל לפעילויות לפי קטגוריות תוכן. בוגרת תואר ראשון בבן-גוריון במחלקה לחינוך ובסוציולוגיה-אנתרופולוגיה. כיום אני מסטרנטית במחלקה ללקויות למידה באוניברסיטת תל-אביב.​
 
hemyram@gmail.com
ד"ר חמי רמיאל

כיום אני עמית בתר-דוקטורט באוניברסיטה הפתוחה ועוסק במחקר על האפיסטמולוגיה של פלטפורמות אלגוריתמיות בחינוך.
​בעבר הייתי עמית בתר-דוקטורט במעבדה לחקר הפדגוגיה וכן עמית הוראה ביחידה לקידום החינוך באוניברס
טת בן גוריון. אני חוקר תהליכים של יישום מדיניות חינוך ואת מרחבי המשמעות שלהם בנקודות שונות במערכת, את המפגש בין השיח החינוכי והשדה הטכנו-עסקי ועוד. אני אנתרופולוג בהכשרתי ואת התואר השלישי שלי עשיתי בתכנית ללימודי מדע, טכנולוגיה וחברה באוניברסיטת בר אילן. בעברתי עבדתי כמורה ומחנך וכן בתחומים של חינוך יהודי בלתי-פורמלי. במעבדה אני מעורב בהתנסות בשיח מוכוון מסגרת פדגוגית (AIW) ובפרוייקטים נוספים.

 
tali100@gmail.com
ד"ר טלי אדרת-גרמן

הייתי פוסטדוקטורנטית במעבדה לחקר הפדגוגיה במשך שלוש שנים, בעלת תואר שלישי בחינוך מאוניברסיטת חיפה במסגרתו חקרתי תהליך הערכה עצמית ברשת בתי-ספר. תחומי המחקר שלי עוסקים בצומת בין מדיניות החינוך והפרקטיקה של שיפור בית-ספרי. במעבדה התמקדתי במחקר שבוחן את המנגנונים שמאפשרים למהלכים חינוכיים רחבי-היקף להיטמע ולהתרחב. כיום אני פוסטדוקטורנטית באוניברסיטת אלבורג בדנמרק, חלק מצוות מחקר בינלאומי שעוסק במחקר השוואתי בנושא מדיניות בחינות והכלה.


yaelpul@gmail.com
ד"ר יעל פולברמכר​​​

בעלת תואר שלישי מהמחלקה לחינוך, אוניברסיטת בן-גוריון ותואר שני בחינוך מיוחד מהאוניברסיטה העברית. כיום אני מנהלת את מרכז 'מלמדים ולומדים' במכון כרם - מרכז לפיתוח מקצועי של מורים. במרכז אנו עסוקים בפיתוח הידע ​הנדרש להובלת תהליכי למידה בקהילות מורים המעוניינות לשפר את העשייה החינוכית בבתי הספר. במסגרת זו אנחנו מפתחים תכניות ומכשירים צוותי הוראה ומנחים.
את לימודי הדוקטורט, שעסק בתהליכי ההתפתחות של השקפה מקצועית של מורים, עשיתי בהנחייתו של פרופ' אדם לפסטיין במעבדה. אני מתעניינת בהתפתחות מקצועית של מורים ומורי מורים.​

michalram73@gmail.com
מיכל רם 

 
אני תלמידת מחקר במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן גוריון בנגב. המחקר שלי עוסק בשיתופיות בין מורים בפרקטיקות. מטרת המחקר שלי היא לבדוק מהם הגורמים המקדמים ומהם הגורמים המעכבים שיתוף מורים את עמיתיהם בסוגיות מתוך פרקטיקות הכיתה. בנוסף, אני סגנית פדגוגית בחטיבת גוונים בראש העין, ואני מובילה בביה"ס את המהלך של מורים מובילים במסגרת פיתוח מנהיגות ושיח פדגוגי.​
 
​ismirit@gmail.com
ד"ר מירית ישראלי

אני פוסט-דוקטורנטית, בעלת תואר שלישי בחינוך מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. בדוקטורט חקרתי את תפקיד המנהלת בתהליכי פיתוח מקצועי של מורות כחלק מביזור המנהיגות בבתי הספר. תחומי המחקר שלי: מנהיגות חינוכית, שיח פדגוגי בקהילות למידה, השקפה מקצועית ופיתוח מקצועי. בימים אלו אני מרצה ומדריכה פדגוגית במכללות להכשרת מורים. בנוסף אני שותפה לפרויקט מחקר במסגרת פוסט דוקטורט באוניברסיטה העברית שמתמקד בתהליכי הוראה דיאלוגית וטכנו-פדגוגית.​
​​


nadav.eh@gmail.com
נדב ארנפלד אני דוקטורנט בביה"ס לחינוך של אוניברסיטת ונדרבילט בהנחיית פרופ' אילנה הורן. מתעניין בשאלות כמו איך לתמוך בהתפתחות מקצועית של מורים למתמטיקה באופן ששם את הידע והניסיון של המורים במרכז? ואיך לתמוך בלמידה של תלמידי​ם למתמטיקה באופן ששם את החשיבה וההבנה של התלמידים במרכז? בנוסף אני חושב הרבה על המשמעות החברתית של לימודי מתמטיקה, או כמו שהתלמידים אומרים: "בשביל מה זה טוב?". כחבר במעבדה הייתי מנחה-שותף של קהילת המורים המובילים למתמטיקה של מחוז דרום. לפני כן לימדתי במסגרות שונות (ביניהן בתכנית להסמכת מורים ל- 5 יח"ל) ולמדתי לתואר ראשון ושני במחלקה למתמטיקה בבן גוריון.​

assafnada99@gmail.com
נדוה עסאף

הייתי עוזרת מחקר במעבדה לחקר הפדגוגיה. יש לי תואר שני בתוכניות לימודים והוראה מהמחלקה לחינוך, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.​

ido.gideon@gmail.com
ד"ר עידו גדעון

אני פוסטדוקטורנט במעבדה לחקר הפדגוגיה ומנחה מורות מובילות. הדוקטורט שלי בפילוסופיה של החינוך בהוראת אזרחות בישראל, ובדק את הקשר בין השיח הכיתתי לעולם הציבורי הפוליטי. במהלך כתיבת הדוקטורט עסקתי גם בהכשרת מורים, בעיקר בהוראת ההיבטים התיאורטיים של ידע פדגוגי. שאלת הקשר בין תיאוריה לפרקטיקה מעסיקה אותי גם במעבדה, והמחקר שלי כאן בוחן את האופן שבו ידע פדגוגי נוצר מרגעים של אי-ודאות לגבי עבודת המורה. במהלך השקפה-מורים מובילים במחוז דרום אני מלווה מורות מובילות בבית ספר ומנחה את קהילת המורות המובילות במתמטיקה.​

 
eia994@ma​il.harvar​​d.edu

ד״ר עינב אייזיקוביץ’ - עודי

כיום אני חוקרת וחברת סגל אורחת במרכז מנדל בנגב, קרן מנדל בישראל. אני בעלת תואר שלישי בחינוך מתמטי מאוניברסיטת בן גוריון (2011) ובוגרת פוסט דוקטורט  בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת הרווארד בארצות הברית. מחקריי עוסקים בחקר הוראת המתמטיקה  ובהשפעות שילובים מולטי-דיסציפלינריים על פיתוח סגלי הוראה בחינוך בכלל ובחינוך מתמטי בפרט. נוסף על תפקידי בקרן מנדל ישראל, אני עוסקת מזה כעשור בפיתוח של סגלי הוראה והובלת התקשוב בחינוך המתמטי במכון דוידסון לחינוך מדעי, מכון ויצמן ברחובות. 
בשנים 2017-2019  זכיתי להיות חלק מהמהלך החינוכי ״השקפה״, כחוקרת ומנחה במעבדה לחקר הפדגוגיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב.​


eranhakim@gmail.com
ד"ר ערן חכים​

אני פוסט-דוקטורנט במעבדה לחקר הפדגוגיה. מלווה בית ספר יסודי באשקלון ותומך הנחיה בהשתלמות של מנחי מוטיבציה באשדוד ואשקלון. במהלך הלימודים שלי חקרתי נושאים שונים. את עבודת המאסטר כתבתי על  הקשר בין דפוסי נישואין, ובעיקר גיל נישואין, לבין השיעור הגבוה של נישואין בין אנשים בעלי השכלה דומה, תוך מחשבה על המשמעות של הדפוס הזה לשימור אי-השוויון הכלכלי בישראל והסגרגציה הסוציו-אקונומית בה. במהלך לימודי התואר השני שימשתי יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת תל-אביב, תפקיד שאפשר לי גם לחקור ולכתוב על הקשר בין מאפייני ההנחיה באוניברסיטאות לבין אלימות בכלל והטרדות מיניות בפרט במוסדות אלה, שכיחותן ואופיין (אפשר לקרוא כאן). בדוקטורט התמקדתי בחרם בבתי ספר, כתבתי על התרבות שמייצרת ומתחזקת חרם, על המאפיינים של תלמידים שסובלים מחרם בישראל בכלל (אפשר לקרוא כאן), ועל מה שקורה בבתי ספר בהם לומדים יחד תלמידים יהודים וערבים לתלמידים מזהויות שונות. הצטרפתי למעבדה לחקר הפדגוגיה אחרי אתנוגרפיה של למעלה משנה בבית הספר. במהלכה ראיתי מורים עובדים ואת הקשיים, מהסוגים השונים, שמאפיינים את העבודה הזו, וכמובן תלמידים לומדים, ואת הקשיים של עמדה זו. אני רוצה להבין את החיים הללו טוב יותר, באופן שמשלב מחקר שמנסה לפתח עזרים, בשלב ראשון למורים, ובהמשך, בתקווה, גם לתלמידים.​

​trd269@mail.harvard.edu
​רחלי דייויס

אני חובבת למידה ומנחת מורים במסגרות שונות על התבוננות בתוצרי למידה והוראה לצורך הבנה מעמיקה יותר של הוראה, למידה והנחיית שיח עמיתים. בשנים האחרונות אני עסוקה בלעזור לסטודנטים להוראה, מורים חדשים, ומורים מובילים לחשוב על השאלות: ״איך נראית למידה?״ ״איך מרגישה למידה?״ ו״איך יוצרים הזדמנויות ללמידה על סמך התשובות שלנו לשאלות הקודמות?״ אני מורה לאנגלית בהכשרתי דרך תכנית חותם ובעלת תואר שני בלמידה והוראה מאוניברסיטת הרווארד.

furmantamar@gmail.com

ד"ר​ תמר קנר פורמן

אני פוסט-דוקטורנטית, בעלת תואר שלישי בלקויות למידה מאוניברסיטת חיפה.  כיום עובדת במחקר ופיתוח השקפה. בדוקטורט חקרתי כיצד ילדים ומבוגרים פותרים תרגילים במתמטיקה ולומדים לעשות זאת, ועל מה יכולת זו מתבססת כשהיא תקינה ולקויה. תחומי המחקר שלי: קוגניציה נומרית, שיח מורים ולקויות למידה. אני מרצה בקורסים על לקויות למידה ועל למידה והוראה בהכשרת מורים, באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב. כמו כן, הייתי חלק מהפיתוח של התוכנית לדיאלוג לימודי פורה בלימודי שפה בכיתות ד'-ו' וכיום אני אחראית על ריכוז הנתונים בהתרחבות של פרויקט זה. ​

tamarab900@gmail.com
ד"ר תמרה בוזוקאשווילי

הייתי חוקרת במעבדה לחקר הפדגוגיה בין השנים 2016-2018 וחקרתי במסגרת הפוסטדוקטורט תהליכי הבניית זהות מקצועית של מנחי מורים מובילים. מחקרי עוסקים בתהליכים של עיצוב זהות, התפתחות קריירה והבניית ידע וזהות מקצועית באוכלוסיות שונות ובדגש על ההיבטים הבינאישיים והתרבותיים המעורבים בתהליכים אלו. בשנים האחרונות לימדתי קורסים שונים לתואר ראשון במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון וכיום מלמדת במסלול לתואר שני בייעוץ חינוכי.​​​