$$News and Reports$$

01 אפר' 2019
​​​​​פרופ' אלן קרוגר, כלכלן מוביל ופורץ דרך, הלך לעולמו ב- 19 במרץ 2019, בגיל 58. פרופ' קרוגר היה חבר סגל במחלקה לכלכלה באוניברסיטת פרינסטון משנת 1987. מחקריו הרבים התרכזו בעיקר בכלכלת עבודה וחינוך ובהשלכות מדיניות על אי-שוויון וחלוקת ההכנסות במשק. נושאים חשובים נוספים בהם עסק הם טרור וכלכלת סביבה. 

במהלך שנות פעילותו כיהן קרוגר בתפקידים בכירים רבים באקדמיה, ערך כתבי עת מובילם וזכה בפרסים חשובים. עבודתו האקדמית האיכותית ופורצת הדרך הובילה אותו לשמש כיועץ בכיר לממשל בתקופתו של הנשיא ברק אובמה במגוון תחומים. בכך, תרם למגמה העולמית של הכרה בחשיבות המחקר האקדמי לעיצוב והערכה של מדיניות (“evidence based policy” ).

מחקרו המשותף עם דייויד קארד בנושא השפעת שכר המינימום על תעסוקה, עורר הדים רבים לאור העובדה שהממצא המרכזי סתר את התחזית התיאורטית המקובלת כי העלאת שכר המינימום תוביל לירידה בביקוש לעובדים ולכן לירידה בתעסוקה. הדיון שהתפתח בספרות האמפירית בכלכלה בעקבות מחקר זה (ונמשך עד היום), עזר לבסס את חשיבותו של מחקר אמפירי איכותי לבחינת תחזיות כלכליות  תיאורטיות ולחדד את חשיבות הממשק שבין תיאוריה ואמפיריקה בכלכלה ובכלל. בנוסף לתרומתו הרבה של אלן קרוגר להבנת סוגיות מרכזיות בכלכלה, הוא היה גם אחד המובילים של "מהפכת הנתונים" במחקר הכלכלי בעשורים האחרונים. הן באמצעות פיתוח שיטות אקונומטריות מתקדמות לזיהוי קשרים סיבתיים והן באמצעות בניית בסיסי נתונים ייחודיים.
 
מותו בטרם עת הינו אובדן גדול לקהילה הכלכלית העולמית. יהי זכרו ברוך.

עוד על עבודותיו ניתן לקרוא בקישור הבא: https://www.vox.com/​

כתבה ד"ר נעמי גרשוני, המחלקה לכלכלה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.