$$News and Reports$$

04 אוג' 2022

"ההסכת שכל כולו תיירות": 

ארבע סדרות שהוקלטו לאורך השנה על השילוב בין ביזנס ופלז'ר.​

לכל מי שמתעניינ/ת בתיירות, גם מהצד הניהולי וגם מהצד הנופש.


פרויקט משותף ומיוחד של רדיו האוניברסיטה BGU Radio יחד עם הבוגרים שלנו בן ארביב ואורן רנפורד מהמחלקה לניהול מלונאות ותיירות וקמפוס אילת ​​שמחבר בין האקדמיה לשטח, שבו הוקלטו ארבע סדרות של הסכתים:


פרקים 1-4 - הלייטנייט של בן ואורן: שבו הם עושים מה שהם יודעים לעשות, ומדברים על חוויות משעשעות מהעולם שלהם כאנשי תיירות וכמטיילים בעצמם. סיפורים משעשעים, תובנות, ירידות, אנרגיות גבוהות.

פרקים 5-13 סמינר לתואר שני בניהול תיירות - מבעיה לפתרון: בכל שנה בקיץ יוצא קול הקורא של היחידה לקידום איכות ההוראה באוניברסיטה, שמעודד מרצים להטמיע רעיונות חדשים ומטורפים בקורסים. וזו תקופה מרגשת שבה הרבה מרצים ומחלקות פונים לשיתוף פעולה ושילוב של ​הרדיו בקורסים האקדמיים השונים. בדרך כלל היוזמות מגיעות ממרצים ומרצות צעירים וצעירות ובדרך כלל מדובר בעיבוד של עבודות מחקר לפודקאסטים מתוסרטים. לפני שנה פרופ' יניב פוריה הציע לעשות לסטודנטים שלו תרגיל בסגנון "הכה את המומחה". אבל הפעם - הסטודנטים הם המומחים. פרופ' פוריה שלח את הסטודנטים לשטח, להתלוות לאנשי תיירות, לחקור את מה שהם עושים, לבדוק איך זה מותאם לתיאוריות, לנסח את הבעיות והאתגרים ולהציע פתרונות. ואחרי שעשו את כל זה – הם הגיעו לשידור חי ברדיו, שבו הם המומחים ופרופ' פוריה מאתגר אותם בשאלות קשות. אחרי כל זה נוצרת ספרייה לימודית שכל תיירן בארץ יכול להעזר בידע הנצבר וכך האקדמיה ממלאת את הייעוד שלה – לא רק לאסוף ידע אלא גם לייצר ידע!

פרקים 14-18 – קורס שיווק מלונאות ותיירות באילת: אורן הוא גם מרצה בעצמו והפעם החבר'ה שלו מהקורס באילת עשו תחקירים על שיווק של תיירות ומלונאות באילת ובחנו קמפיינים פרסומיים שונים של תיירנים מגוונים, מבתי מלון מבוססים ועד פיצה מחתרתית.

פרקים 19-26 – קורס ניהול אתרי מורשת: עוד תרגיל הכה את המומחה של פרופ' פוריה, הפעם עם סטודנטים שחקרו נאראטיבים שונים בחברה הישראלית, איך הם באים לידי ביטוי באתרי המורשת שלנו ועד כמה הסטודנטים מצליחים לפתוח את הראש לנאראטיבים חדשים. התוצאה מרתקת, במיוחד השינוי שעברו הסטודנטים והסטודנטיות תוך כדי התהליך והאינטראקציה החדשנית עם הסטודנטים שהקשיבו להכל בשידור חי.




האזנה מהנה!​