$$News and Reports$$

18 יונ' 2019

האקתון ייעודי HRnnovation התקיים בשיתוף המחלקה לניהול מלונאות ותיירות ורשת מלונות ישרוטל

​​בתאריך 16/06/19 השתתפו 40 סטודנטים לתואר ראשון ושני מהמחלקה לניהול מלונאות ותיירות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, בהאקתון HRnnovation שעסק בדרכי ההתמודדות עם גיוס ושימור עובדים, אחד האתגרים המורכבים ביותר של ענף המלונאות והתיירות בישראל.

Isrotel_Hackathon.jpeg 

 

 

​האירוע נוצר במסגרת שיתוף הפעולה בין המחלקה לניהול מלונאות ותיירות, מרכז בנג'יס ליזמות וחדשנות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, ורשת המלונות ישרוטל, והתקיים במלון אוריינט ירושלים.​

ענף המלונאות הינו ענף עתיר כוח אדם המבוסס על מתן שירות בין-אישי, ומכאן תלותו באיכותו של ההון האנושי. לעובדים השפעה רבה על אופי ורמת השירות בבית המלון, עם השלכות על הביקוש ועל הביצועים העסקיים.

כיום, ענף המלונאות בישראל מתאפיין בתחלופת עובדים גבוהה אשר יוצרת בעיה קשה לבתי המלון: עלויות קליטת עובדים, הכשרתם, פגיעה באיכות השרות ועוד. ההאקתון HRnnovation מקבץ סטודנטים אקדמיים שינחו את המצב הקיים וימצאו פתרונות ניהולי בגיוסי ושימור עובדים איכותיים בענף.

הסטודנטים התגבשו לצוותים בני 4-5 משתתפים, מלווים ע"י מנטורים מקצועיים. הצוותים נדרשו ליצור פרויקטים תוך ביצוע התהליכים הבאים: 1) ניתוח תוצאות מחקר שבוצע בקרב מאות משתתפים העובדים בענף, ולזהות קהלי מטרה המהווים פוטנציאל לגיוס עובדים, מיתוג ומיצוב בענף כגורם משפיע על העדפה ובחירת מקום העבודה. 2) הגדרת הזדמנויות או אתגרים. 3) גיבוש כיווני פעולה לפתרון בעיית גיוס כוח האדם.

"זו הייתה חוויה," מספרת ד"ר גליה פוקס, מי שהובילה את האירוע במסגרת הקורס אותה היא מלמדת: שיווק למלונאות ולתיירות. "חווינו את התהליך שהסטודנטים שלנו עברו ולחזות ברעיונות היצירתיים שעלו להתמודדות עם האתגר, החל משימוש במשחוק gamification על גבי האפליקציה הקיימת דרך מיתוג מחדש של המקצועות השונים וסביבת העבודה ועד שימוש באסטרטגיות שיווקיות לגיוס עובדים."

קבוצות_בפעולה.jpeg

בתמונה: ד"ר גליה פוקס עם הסטודנטים בפעילות ההאקתון במלון אוריינט

הפתרונות הזוכים כללו כלים טכנולוגיים כגון אפליקציות, אתרי מידע ועוד, המלצות על שיטות עבודה וניהול, והעצות לשינויים מיצוביים. קריטריוני הזכייה כללו: 1) ניתוח נתונים וביסוס טענות, 2) חדשנות, 3) ישימות, 4) הצגה שיווקית. פרסי הזכייה היו למקום ראשון - לילה באחד ממלונות הרש ולמקום שני, ארוחת ערב במסעדה ברשת.

הקבוצה שזכתה במקום השני הציעה מיתוג נחדש לעובדים Job Title Rebranding במקום עוד מיתוג מעסיק או את החברה. חברי הקבוצה – שקד המבר, מעיין מרציאנו, מנואל אלבאום ואיתי זרם – ביססו את רעיונם על הטענה שחשוב מכל איך תפס התפקיד בעיניי העובדים, וכי יש לשנות את הפוקוס על "איך תפס המעסיק", ל"איך נתפס הועבד." בין הדוגמאות שהציעו היית החלפת מונחים כגון פקיד קבלה, מנקה, או שומר, למארח, מנאג', או קצין ביטחון.

Isrotel_Hackathon_Job_Rebranding.jpeg

בקבוצה הזוכה במקום הראשון השתתפו אייל בן אפרים, גבריאל טנא, אריאל כהן, רותם סמפסון ואיילת פיש. הפתרון שהמציאו הוא אפליקציית סולם אישי מותאם לכל עובד. הסולם מציג לעובד, בצורה חזותית וברורה, את התמריצים ( חופשות, פינוקים ועוד) שעתיד לקבל על פי חודשים וימים וכך יעלה את המוטיבציה להתמיד במקום העבודה כאשר המטרה מול עיניו. נוסף, כדי לעלות את איכות העבודה, המנהל יוכל להעניק לעובדים שמפגינים יוזמה ומקבלים ביקורות חיוביות עוד ימים קדימה כדי לעלות אותם בסולם אל היעדים. ברמת השיווק, כל חופשה ופינוק יתועדו באינסטרגם וימשכו עובדים חדשים בשיווק אינטרנטי ובשיווק מפה לאוזן. כמו כן, הקבוצה המליצה לרשת ישרוטל לשווק את הסולם באתר החברה במדור דרושים.

Isrotel_Hackathon_Job_Ladder.jpeg

הקבוצות הזוכות תצגנה את רעיונותיהן בפורום רחב יותר של רשת ישרוטל, כדי לדון בדרכי הטמעתם ברשת. "אנו מצפים בקוצר רוח להמשך שיתוף הפעולה על מנת לקדם את ​הרעיון הזה," אומר אייל בן אפרים.