מחקר מודרך - טעימות מעבודות קודמות
 
 מחקר מודרך: השפעתה של התנהגות צרכנים על הצלחת רפורמת המיסוי הירוק בישראל

אביב שטרן
בית הספר לניהול- המחלקה לניהול
אוניברסיטת בן גוריון בנגב
אוקטובר 2013

תקציר

המחקר עוסק ברפורמת המיסוי הירוק על כלי רכב הנהוגה בישראל משנת 2009, במסגרתה הקטינה הממשלה את המס על מכוניות חסכוניות והעלתה את המס על מכוניות מזהמות, וזאת במטרה לעודד את הצרכנים להעדיף מכוניות ידידותיות לסביבה ובכך להקטין את סך הזיהום.

במהלך עיבוד הנתונים הראשוני מצאתי שאכן חלה עלייה במספר המכוניות החסכוניות שנמכרו, אך בניגוד למצופה לא חלה ירידה משמעותית במספר המכוניות המזהמות שנמכרו.
התופעה מתוארת בספרות כ-
"Rebound effect" - הירידה במחירן של מכוניות חסכוניות הובילה, בין היתר ובניגוד לרצוי, לעלייה במספר המכוניות הנעות מדי שנה על כבישי ישראל. הסבר אפשרי הוא שהרפורמה במיסוי הביאה להנגשת כלי הרכב הפרטיים לפרטים אשר נהגו עד כה להסתמך על תחבורה ציבורית. זאת ועוד, העלייה במספר המכוניות החסכוניות בבעלותם של משקי בית עלולה להגדיל גם את סך הנסועה, שכן משק בית שבבעלותו רכב חסכוני יכול לנסוע יותר מאשר נסע בעבר עבור אותה העלות. לפיכך, מחקר המשך יבדוק האם הבעלות על כלי רכב חסכוניים הובילה גם לעלייה בהיקף הנסועה של משקי בית, ובכך גם לעלייה בהיקף הזיהום.



גודל המשפחה, אדפטציה וקוסמופוליטיות : השפעתם על ביצועי ה-expatriate וילדיו.
לירון עובדיה & גיל שטרן
בית הספר לניהול - המחלקה לניהול
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
ספטמבר 2009
 
תקציר
 
תופעת ה-expatriates היא תופעה הממשיכה לצמוח בשנים האחרונות ונראה כי קיים גידול ניכר במספר האנשים הנשלחים מחוץ לארץ על ידי ארגוניהם. תהליך המעבר כרוך בהסתגלות לתנאים חדשים ושונים הן של ה-expatriate עצמו והן של בני המשפחה המלווים אותו.
 
קיימים גורמים רבים המשפיעים על מידת הסתגלותו של ה- expatriate כאשר המרכזיים מביניהם הינם: משפחתו ככלל וילדיו בפרט, מידת הקוסמופוליטיות שלו והקרבה התרבותית של מדינת היעד למדינת האם.
 
הסתגלותם של ה-expatriate ומשפחתו באה לידי ביטוי בהיבטים: חברתיים, באורח החיים החדש ובמידת האדפטציה של ה- expatriateלמקום עבודתו ומידת הסתגלות ילדיו ללימודים במדינת היעד.
 
בכדי לבחון את מידת הסתגלות ה- expatriate ומשפחתו, נבדקה עמדתם של מספרexpatriates במקומות שונים ברחבי העולם (איטליה, גרמניה, שוויץ, בולגריה) אשר יצאו מהארץ למספר שנים בליווי משפחותיהם והם בעלי ילדים הלומדים במערכת החינוך המקומית במדינת היעד.
 
התוצאות הראו שככל של- expatriate יש יותר ילדים כך מידת האדפטציה שלו למדינת היעד ולמקום העבודה החדש תהיה קטנה יותר. לכן אנו ממליצים שכל חברה תיתן משקל גדול בהחלטה האם לשלוח עובד מסוים לשליחות בחוץ לארץ במידה ויש לו ילדים ואם נמצא באופן וודאי סידור מתאים להשתלבותם במדינת היעד.

 

כמו כן, מן התוצאות עלה שככל שה- expatriate יותר קוסמופוליטי כך מידת ההסתגלות של ילדיו למדינת היעד בתחומים שונים (כגון: לימודים, חברה ותרבות) תהיה גדולה יותר. מתוצאות המחקר אנו משליכים על כך שיש לבחון מחדש את תהליך שליחת ה- expatriates למקומות עבודה מחוץ לארץ. Expatriate שמגיע עם ילדים למדינה זרה ולא מחנך אותם לפתיחות והסתגלות גורם לקושי בהסתגלות משפחתו דבר שבטח לא יתמוך יעזור לו בעבודתו.

 

המחקר שלנו יכול לתת רעיונות לשינויים וחשיבה מחדש בנושא שליחת expatriates לתפקידים מחוץ לארץ כדי לשפר את איכות ה- expatriates ואיכות עבודתם.

 

אנו ממליצים לערוך מחקר בכמה מדינות מייצגות ברחבי העולם שיבדוק את התשתיות שיש בכל מדינה הנוגעות לילדים: גנים, בתי ספר, מתנ"סים, סביבה חברתית ותרבותית, כדי לשפר ולהקל על תהליך ההסתגלות של משפחת ה- expatriate וכתוצאה ישירה מכך גם את עבודתו ותפוקתו.

 

גורמים למעבר לקוחות  שם הקורס: מחקר מודרך - שיווק
שם המנחה: ד"ר אמיר גרינשטיין
מגישה: גל אהרוני
תאריך הגשה: 11/09/2008
 
תקציר
לקוחות הם אחד הנכסים החשובים ביותר לעסק. טיפול נכון בלקוח קיים ישאיר אותו בפירמה בעלות נמוכה בהרבה מאשר עלות הבאת לקוח חדש. על מנת למנוע תופעת הנטישה ומעבר הלקוח לפירמה מתחרה ,קיים צורך להבין מהם הגורמים לנטישת לקוחות. כיום , מעטים הנתונים על נושא זה בספרות ולכן, במחקר זה נרצה לבדוק מהם הגורמים לנטישת לקוח.
 
קבוצות התייחסות רבות משפיעות על התנהגות הצרכן, במחקר זה נתמקד בהשפעת הקבוצה החברתית על החלטת הנטישה. המחקר יתרום למשווקים בזיהוי המאפיינים הדמוגרפים של מובילי הדעה ושל המושפעים ממובילי דעה אלה. המחקר ימדוד את השפעתה של הקבוצה החברתית, והשפעתה האם להישאר נאמן ללקוח , או לנטוש , ביחס לנטישה ברשת החברתית עליה הצרכן משתייך. זאת, על ידי שימשו בנתונים אמפיריים – אובייקטיבים בלבד.
 
כאשר נדון בנטישת לקוחות, אי שמירת נאמנות לארגון נטען שעל מנת שלקוח ירצה לנטוש את העמדה בו נקט עד כה/ את הפירמה עליה הוא משתייך יש צורך בטריגר (אירוע או גורם שמשנה את טיב היחסים הקיים ((Roos, Edvardsson, and Gustafsson 2004. זה יגרום לצרכן לעוררות ולהערכה מחדש. ההחלטה האם לנטוש תיגזר הן מהגורמים הפנימיים של האדם (כגון מין, ותק וגיל ) והן מנגזרות חיצוניות של הסביבה בדגש על הקבוצה החברתית.

 

חווית המחקר המודרך - מאת אפרת שגב

בשנה ב' ללימודיי ערכתי מחקר מודרך תחת הנחייתו של ד"ר אמיר גרינשטיין בתחום השיווק. מחקר מודרך הוא הזדמנות חד-פעמית וייחודית...קרא עוד