$$News and Reports$$

14 ינו' 2020

במסגרת  דיוני הועדה המייעצת הבינלאומית ( ועדת גולדמן) שהתקיימו בתאריכים 3-6 בדצמבר 2019, בפקולטה למדעי הבריאות , הוענקו לשישה מתמחים ומומחים צעירים פרס ע"ש ברכה רמות למצוינות בתקשורת רופא-חולה לשנת 2019.

הפרס ניתן כהוקרה וכהערכה על תרומתם לקהילה, עבודתם המסורה והמקצועית ויחסם לחולה, למשפחתו ולצוות העובדים, המהווים דוגמה אישית ברוח וחזון הפקולטה למדעי הבריאות.

הפרסים הוענקו בטקס  חגיגי אשר יתקיים בתאריך 5 בדצמבר 2019 בפארק קרסו במסגרת ישיבות ועדת גולדמן הבינלאומית ובמעמד חברי הועדה המייעצת, חברי סגל והתורמות קטיה גולדמן ובתה ג'ויה זוננפלד, נציגות משפחת גולדמן אשר תרמה את הפרס. בתום הטקס, קטיה גולדמן ופרופ' וונדי לווינסון, יו"ר הועדה, הודו לדיקן הפקולטה, פרופ' עמוס כץ על עבודתו ופעילותו המשותפת והפורה עימם. היה זה המפגש האחרון של פרופ' כץ עם הוועדה כדיקן.

 

בנימוקי הבחירה לזכייתם נאמר:

shemesh.jpg

ד"ר עמית שמש, המחלקה לאורולוגיה,  בית החולים ​אסותא אשדוד, יודע למצוא שפה משותפת עם המטופל, להסביר בגובה העיניים ולספק את הידע הרלוונטי. מעבר לחביבות ולאמפתיות שנוהג כלפי מטופליו, משרה ד"ר שמש שלווה ורוגע על מטופלים ונוהג בהם בחמלה מקצועית ועניינית.  גם לאחר שחרורם, שומר עם החולים על קשר  ומתעניין בשלומם ובתוצאות המעקב.

elhanan.jpgד"ר תומר קוטק  ,המחלקה להרדמה וטיפול נמרץ, המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, ניחן ביכולות בין אישיות ומקצועיות גבוהות. קוטק משרה בטחון, אמפתי וקשוב למטופל . גם לאחר הניתוח, הוא  ממשיך ומלווה את החולים בתהליך ההחלמה במחלקה ויחסו החם ניכר גם בתקופה זו.
quint.jpgדר' אלחנן קווינט, המחלקה  לכירורגיה ב', המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, בעל אישיות מיוחדת ומרשימה, המתאפיינת בעיקר בשליטה עצמית, איפוק וענווה ויכולת לתקשר עם החולים . הוא מפגין אמפתיה, דאגת אמת למצוקה ולצד
azulay.jpgד"ר חובב אזולאי , מחלקה פנימית ג', המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה , רופא מעולה, בעל שקט נפשי ואמפתיה לחולים, למשפחותיהם, ולחבריו לצוות הרפואי.   חובב מתמקד ביחסי מטפל-מטופל ובתקשורת בין אישית. הוא רואה את המטופל כאדם השרוי במצוקה ושיש להביא לשיפור במצבו גם בשיחה אישית ותמיכה רגשית.
dvir.jpgד"ר דביר גת, המחלקה לרפואת ילדים ב', המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, מתבלט בידע מקצועי ובמסירותו לחוליו. הוא קשוב לצרכי החולה ולבני משפחתו ומצליח לגשר על פערים שפתיים ותרבותיים המאפשרים לו לתקשר עם המטופל בצורה הטובה ביותר. בזכות גישתו המיוחדת, הוא זכה להוקרה ולהערכה ממשפחות המטופלים הצעירים והצוות הרב מקצועי הרפואי והסיעודי.
​​​​wallid.jpg

ד"ר וואליד אלהוזייל, החטיבה לבריאות בקהילה, העובד במרפאה בנחל עוז,  התגלה מתחילת התמחותו כבעל כישורים קליניים מצוינים, אמפתי  וכבעל מוטיבציה גבוהה ללמידה ותקשורת אישית. כבר מתחילת התמחותו ד""ר  ווליד זכה לאמון המטופלים המרגישים שיש להם אוזן קשובה ורופא שחושב ופועל למענם.