$$News and Reports$$

08 דצמ' 2019

לרגל יום הזיכרון הממלכתי לפטירתו של ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון, העניקה אוניברסיטת בן- גוריון בנגב לראשונה את 'אות בן-גורי​ון'. האות ניתן כהוקרה לדמויות אשר תרמו תרומה משמעותית לחברה הישראלית ולפיתוח הנגב. בנוסף הוענק 'אות הבוגר' לחמישה בוגרים ובוגרות שהטביעו חותמם על החברה, התרבות הכלכלה או המדע בישראל.​


מקבלי אות בן-גוריון: אברהים נסאסרה (יזם ופעיל חברתי למען החברה הבדואית בנגב), קובי אוז (זמר ויוצר), פרופ' דוד פיימן (פרופ' אמריטוס לפיזיקה באוני' בן-גוריון), טל אוחנה (ראש מועצת ירוחם), פרופ' שמעון גליק (מומחה לרפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה, מייסד ועמד בראש החטיבה לרפואה פנימית במרכז הרפואי סורוקה), פרופ' שאול לדני (ספורטאי ושיאן העולם בהליכה תחרותית ל-50 מייל.  פרופ' אמריטוס במחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון), דוד מיראז' (פילנתרופ ואיש עסקים, נשיא קרן מיראז'), ואביבה שגב (פעילה חברתית בבאר שבע ובנגב).

מקבלי אות בן-גוריון
 

מקבלי 'אות בן-גוריון' - שורה עליונה מימין לשמאל: פרופ' דוד פיימן, קובי אוז, פרופ' שמעון גליק, ג'ף קיי (סגן הנשיא לקשרי ציבור ופיתוח משאבים), טל אוחנה, אברהים נסאסרה. שורה תחתונה: פרופ' שאול לדני, אביבה שגב, נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ, רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס, דוד מיראז' יחד עם לורה מיראז'.

 

בנוסף, הוענקה הוקרה מיוחדת, 'אות הבוגר', לחמישה בוגרים ובוגרות אשר בולטים בפעילותם הציבורית ומטביעים חותם על החברה, התרבות הכלכלה או המדע בישראל.

מקבלי אות הבוגר: רו"ח איאד אחמד (הממונה המוסדי על הנגשת השכלה לסטודנטים ערבים במכללה האקדמית ספיר), אורלי בן-חמו להב (מנהלת משותפת של מערך הייצור של אינטל בקרית גת) משה ויגדור (מנכ"ל קרן מנדל ישראל, לשעבר מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה), שירה זלצר (יזמת, מייסדת שותפה בחברת ההייטק קמביום בירוחם), סיגל רגב רוזנברג (מנכ"לית קופת חולים מאוחדת).


מקבלי אות הבוגרמקבלי 'אות הבוגר' - מימין לשמאל: רו"ח איאד אחמד,  סיגל רגב רוזנברג, שירה זלצר, נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ, רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס, אורלי בן-חמו להב, משה ויגדור, מנכ"ל האוניברסיטה, דוד ברקת.


 

נשיא אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' דניאל חיימוביץ, בירך את מקבלי האותות בטקס: "אני מאמין בכל ליבי שדוד בן-גוריון, אילו ביקר כאן באוניברסיטה שנושאת את שמו, היה יוצא מאיתנו כשעל שפתיו חיוך נדיר. חזונו חי כאן בקמפוס. רוחו פועמת בקרבנו, וממשיכי דרכו חיים ופועלים בתוכנו. אותם, את ממשיכי דרכו של בן-גוריון, בחרנו להוקיר בשנת היובל של האוניברסיטה". 

רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס: "50 שנה בחיי האוניברסיטה הן בהחלט רגע מתאים להכרת הטוב, להתבוננות על מה שהיה תוך ניסיון למפות את הכיוונים לעתיד. אנו מסתכלים קדימה ל-50 השנים הבאות של האוניברסיטה במטרה למקם אותה בין אוניברסיטאות המחקר המובילות בעולם".

אורלי בן-חמו להב, מנהלת משותפת של מערך הייצור של אינטל בקרית גת, נשאה דברים בשם מקבלי 'אות הבוגר': "אין ספק שזהו עבורי סוג של סגירת מעגל מרגשת בו מאות מהנדסים  בוגרי האוניברסיטה נקלטים בתעשייה בכלל ובאינטל בפרט ומהווים את דור העתיד שיצעיד את התעשייה בישראל בגאון, תוך שמירת המוחות הטובים בדרום הארץ. עובדה זו משמשת עבורי מקור לגאווה ותחושת סיפוק עצומה". 

"חזון האוניברסיטה משלב מצוינות אקדמית במחקר ובהוראה לביסוס אוניברסיטת חקר ברמה בינלאומית מעולה, בד בבד עם מחויבות לאחריות חברתית וסביבתית. גם אני ככל הבוגרים ספגתי ערכים אלו במהלך שנותיי במוסד זה שמלווים אותי עד היום, ומהווים עבורי כמעין מצפן מוסרי".

 

להלן מקצת מהנמקות מקבלי התארים:

 

מקבלי אות בן-גוריון:


​​​פרופ' שמעון גליק - אות מפעל חיים בתחום הרפואה

מתוך הכרת תודה על תרומתו המשמעותית לגיבוש "רוח באר-שבע", ולחינוך דורות רבים של רופאים על פי ההשקפה השמה דגש על אנושיותו של הרופא ועל התקשורת שלו עם החולה, אשר מייחדת את לימודי מדעי הבריאות באוניברסיטה.​

פרופ' שאול לדני - אות מפעל חיים באקדמיה ובספורט

נחישותו ועוז רוחו מגדירים מחדש את גבולות היכולת ומהווים דוגמה ומופת לכוחה של הרוח האנושית.

דוד מיראז' - אות תרומה לנגב

בהערכה לפילנתרופ בעל חזון, נשיא ומייסד קרן דייויד ולורה מיראז', שהקדיש בנדיבות את זמנו ומרצו לתמיכה בחינוך לגיל הרך, אומנות, תרבות וחיים יהודיים, מתוך האמונה  שהשקעה בהעצמת אנשים תעשיר את החברה בה הם חיים.

קובי אוז - אות תרומה לתרבות הישראלית 

לאות כבוד ליוצר מופלא, כותב ומלחין מחונן, שסגנונו הייחודי מיטיב יותר מכל לבטא את פסיפס התרבויות המרכיב את החברה הישראלית.

טל אוחנה - אות עשייה ציבורית ומנהיגות צעירה

לאות כבוד לאשת ציבור מעוררת השראה, ראש מועצת העיר ירוחם, המקדישה את חייה לפעילות ציבורית למען החברה ומדינת ​ישראל; בהערכה למנהיגה חברתית ויזמת נמרצת,שבשנים מעטות עשתה כברת דרך מרשימה.

אברהים נסאסרה - אות יוזמה חינוכית-חברתית

מתוך הערכה ליזם חברתי וכלכלי מצליח, המשלב כל העת את פועלו העסקי עם עשייה חברתית משמעותית לאדם שהשאיפה לשוויון בין כל בני האדם מנחה את דרכו, ואשר פועל באומץ לסלילת דרך חדשה בנגב, שנופיה הן עתיד של צמיחה, שלום ושגשוג.

פרופ' דוד פיימן - אות חוקר פורץ דרך

בהוקרה לפיזיקאי מבריק ופורץ דרך בתחום ההיבטים השימושיים של אנרגיית השמש.

אביבה שגב - אות עשייה ציבורית מעוררת השראה

לאות כבוד על מחויבותה העמוקה ליצירת קהילה תומכת ורחומה ולשיפור החברה שבה אנו חיים, למען כל אדם באשר הוא.

​ 

מקבלי אות הבוגר:

 

רו"ח איאד אחמד

לאות כבוד לכלכלן ורואה חשבון מצליח, המקדיש את חייו לפעילות חברתית למען צמצום פערים כלכליים וחברתיים ולחיזוק המרקם החברתי בישראל.

סיגל רגב-רוזנברג

לאות כבוד לאישה רבת חזון המופקדת על בריאותם של מעל למיליון ישראלים וישראליות, שבנחישות ובהתמדה העפילה לפסגת מערכת הבריאות, ובכך מהווה דוגמה ומופת לעמיתיה ולנשים באשר הן.

משה ויגדור

לאות כבוד למי שפעל רבות לקידום מצוינות אקדמית, לפיתוח המחקר וההוראה ולהנגשת ההשכלה הגבוהה לכל.

​אורלי בן-חמו להב

למי שממונה על אלפי עובדים, רבים מהם תושבי הדרום, ואשר המפעל בניהולה תורם רבות לצמיחה ולפיתוח של קריית גת בפרט והנגב בכלל.

​שירה זלצר

​מתוך הכרת תודה למי שבאומץ ובנחישות פועלת לשינוי מפת התעסוקה בירוחם ובנגב מתוך אמונה ויוזמה אישית; ובהערכה לאישה בעלת חזון שכתבה פרק נוסף בסיפור הפרחת הנגב, על שהקימה חברה המתמחה בפיתוח תוכנה ויישומונים ובכך הוכיחה כי הדרום הוא חלק​ בלתי יינתק מעתידה הטכנולוגי של מדינת ישראל.


 

לאלבום התמונות מן הטקס » ​

פרטים נוספים על מקבלי התארים בידיעה קודמת »​