$$News and Reports$$

23 פבר' 2016
כנס עולמי ראשון בנושא הפלות חוזרות
בראשותו
של, פרופ' אשר בשירי
 
לאחר שנים שבהן נושא ההפלות חוזרות "הוזנח" מחקרית ומדעית, פרופ' אשר בשירי - מנהל יולדות ג' והשירות להפלות חוזרות במרכז הרפואי סורוקה וחבר סגל הפקולטה, הוביל מהלך עולמי לקידום המחקר, האבחון והטיפול, לנשים שסובלות מתופעה זו. פרופ' בשירי, יזם וארגן כנס עולמי ראשון בנושא הפלות חוזרות ובכך הביא לחידושים ולפריצות דרך אשר ייתנו בסופו של דבר מענה לנשים הסובלות מכך.
 
הכנס התקיים בקאן שבצרפת והשתתפו בו מאות מומחים ,מכ-60 מדינות בעולם, בעלי שם ומובילים בתחום.  
 
אובדן הפלה הינה החוויה הקשה לאישה. מרבית ההפלות הספונטניות מתרחשות בטרימסטר הראשון (עד סוף שבוע 12 להריון).   שיעור האובדן של הריון בודד המאובחן קלינית הוא 15%-12% ושיעור הנשים שלהן שתי הפלות רצופות או יותר הוא כ-5%.
 
הגורמים להפלות הם רבים וכוללים: הפרעות כרומוזומליות בעובר, מחלות רקע של האם, גיל אם מבוגר, הפרעות כרומוזומליות מאוזנות לאחד מבני הזוג, קרישיות יתר והפרעות מבניות ברחם. יחד עם זאת, במחצית מהמקרים לא ניתן לאתר גורם ספציפי להפלות החוזרות
 
חברי החטיבה למיילדות וגינקולוגיה שהינם גם חברי סגל הפקולטה, הפגינו נוכחות מרשימה בכנס. מקצת מן המחקרים שניתנו על ידם היו:
 
·         מאפיינים של נשים עם הפלות חוזרות הסובלות ממומים ברחם:
נשים
עם הפלות חוזרות ומומים ברחם שבעברן ניתוח קיסרי, הן בסיכון יתר להפלה חוזרת ולכן מומלץ להציע להן מעקב קפדני יותר בהריון החדש
·       תוצאות של נשים עם הפלות חוזרות שסובלות גם מבעיות של אי פוריות:
ה
מחקר הראה שבקרב נשים כאלה המטופלות בתכשיר נוגד קרישה, קיים סיכוי גדול פי שבע  להגיע ללידת חי בהריון הבא לעומת נשים  ללא טיפול
·       היבטים אימונולוגיים (מערכת החיסון) בנשים עם הפלות חוזרות:
ה
מחקר שופך אור על ההיבטים החיסוניים כאחד מהמנגנונים שקשורים בהפלות חוזרות ושלמעשה בו מתמקד הטיפול העתידי בנשים אלו.
·         תוצאות של הריונות בנשים עם הפלות חוזרות אשר להן או לבן זוגן הפרעה כרומוזומלית מאוזנת- המחקר הראה שלזוגות הללו סיכוי של כ-60 ללידת חי בהריון הבא או אחריו, במידה ובחרו בהריון ספונטני ולא בהפריית מבחנה ואבחון טרום השרשתי .
 
האיכות האקדמית הגבוהה של העבודות והמצגות שהוצגו בכנס, מאפשרת לקדם ולפתח את המחקר בתחום תוך שיתוף פעולה בין מרכזים רפואיים מכל העולם.
 
Bashiri_s.JPG