​​​​​תכנית לימודים שנתית - שנה ב'


הלימודים בשנה ב' מהווים פיתול שני של ה"ספירלה", ובו בזמן שנת גשר ומעבר לקראת הוראת המערכות. גם בשנה זו מבוססת תכנית הלימודים על אותן שלוש אבני יסוד: הוראת מדעי היסוד, לימודים קליניים ובריאות הציבור.

במרכז הוראת מדעי היסוד עומדת קבוצת המקצועות הכוללת ביוכימיה, ביולוגיה מולקולרית, ביולוגיה של התא, פיזיולוגיה כללית ואלקטרופיזיולוגיה  ואימונולוגיה בסמסטר א'. מקצועות אלה מתבססים על הידע שנרכש בשנה א'. בנוסף לכך, לומד הסטודנט קורסי מבוא למיקרוביולוגיה, פרזיטלוגיה, וירולוגיה, גנטיקה , פרמקולוגיה ונוירופיזיולוגיה. קורסי מבוא אלו נועדו לאפשר רכישת מושגי יסוד של המקצוע, דרכי חשיבה, החקר והשפה הספציפיים שלו.

הוראת מדעי היסוד נעשית על-ידי הרצאות פרונטליות, קריאה עצמית מראש לקראת השיעור,  דיונים בקבוצות ועבודה עצמית אינטנסיבית. במסגרת זו משתלב גם הקורס בחשיבה רפואית (עימות קליני), שהתחיל בשנה א'. כמו כן הסטודנטים נדרשים להשתתף במעבדות במקצועות במהלך השנה. המעבדות מאפשרות לסטודנט לרכוש מיומנויות עבודה, מדגימות חומר נלמד, מאירות בעיות נבחרות, ומאפשרות לכל סטודנט לחקור ולהעמיק בנושא המעניין אותו.​ 

​הוראה קלינית


קורס "היבטים קליניים באנטומיית השטח": מטרת הקורס העמקת הידע והמודעות למבנה גוף האדם, תוך לימוד המיומנויות הדרושות לצורך בדיקת הגוף. תוך הדגשת כללי היחס בין רופא לחולה: התנהגות, אמפתיה, מודעות למצב הפיזי של החולה בכל עת. הקורס מיישם את הידע והמיומנות שנלמדו בקורס תצפית ואנטומית השטח לגבי מערכות הגוף העיקריות.

​שבועות קליניים

  • בריאות הנפש: מטרת הקורס להפגיש את הסטודנט לראשונה עם מערכת בריאות הנפש והשירותים הקשורים בהם, להקנות להם ידע על המערכת הזו ודרכי עבודתה.
  • התערבות במשבר: מטרת הקורס לחשוף את הסטודנטים למצבי חירום רפואיים, לימוד וזיהוי תהליכי המשבר העוברים על החולה ומשפחתו.
  • מניעה קרדיו-וסקולרית: מטרת השבוע הוא לימוד הביטויים השונים ובמהלך הטבעי של המחלה הטרשתית כדגם למחלה ניוונית כרונית, תוך כדי שילוב ויישום מדעי יסוד עם התנסות קלינית. הכיתה תחולק למספר  תחנות הכוללות את:  יחידה לטפול נמרץ, מחלקה פנימית, מחלקה נוירולוגית, מחלקה כירורגית, פתולוגיה ומחלקת שיקום.

    סטודנטים יידרשו להגיש פרויקט בצורת פוסטר לפני תחילת הקורס, בנושא מחלות ניווניות ואספקטים שונים כגון פתולוגיה, ביוכימיה, מהלך טבעי של המחלה, שיקום ופרמקולוגיה.

  • מחלות גידוליות: המטרה להכיר מודלים של מחלות גידוליות תוך שילוב ביטויים קליניים, מדעי היסוד ומדעי ההתנהגות וחשיפת הסטודנט למחלה.

  • מחלות זיהומיות: הקורס ניתן כהשלמה לקורסים במיקרוביולוגיה, וירולוגיה, פרזיטולוגיה ואימונולוגיה ופרמקולוגיה עם דגש על אינטגרציה של החומר הנרכש בנושא הרלוונטי למחלות זיהומיות. 



רשימת הקורסים


סמסטר א'

נק"ז

היקף

מרכז

שם הקורס

6.0

6 ש"ש

פרופ' א. פריאל

ביולוגיה מולקולרית של התא

4.5

4 ש"ש

ד"ר א. לואיס 

ביוכימיה

5.0

4 ש"ש

3 ש' X 8 תרגולים

ד"ר ד. גיטלר

 פיזיולוגיה כללית ואלקטרופיזיולוגיה

4.0

4 ש"ש

2 ש' X 4 דיון

3 ש' X 3 מעבדות

פרופ'  א. מונסנגו

אימונולוגיה

3.0

3 ש"ש

פרופ' א. פריאל

מיקרוביולוגיה  א' ומיקולוגיה

3.0

3 ש"ש

2 X 4  מעבדות

פרופ'   ר. שאקו לוי

 

פתולוגיה א'

2.0

2 ש"ש

פרופ' י. אלמוג

פילוסופיה​

4.0

 

 פרופ' א. גליל

קליניקה ג'

1 נקז

2 ש"ש

פרופ אנג'ל פורגדור

מחקר רפואי


סמסטר ב'

נק"ז

היקף

מרכז

שם קורס

4.0

4 ש"ש

דיון קליני

3 מעבדות

ד"ר ר. טאובה

וירולוגיה

3.0

4 ש"ש

3 ש' X  1 מעבדות

פרופ'  א. פריאל

מיקרוביולוגיה ב'

4.0

4 ש"ש

3' ש X 2 מעבדה

ד"ר ס. פליישר

פרמקולוגיה

2.0

2 ש"ש

פרופ' י. אמיתי

נוירופיזיולוגיה

3.0

4 ש"ש

ד"ר אריה קויפמן

גנטיקה

2.25

4 ש"ש

2 ש'  X5

מעבדות

פרופ' ר. שאקו לוי

 

פתולוגיה ב'

2.0

2 ש"ש

2 ש' X  3 מעבדות

ד"ר ש.בן שימול

פרזיטולוגיה

2 נק"ז

2 ש"ש

פרופ' י. ג'וטקוביץ

אתיקה

3.0

2 ש"ש

פרופ עמליה לוי

ביוסטטיסטיקה 2

5.0

 

 

קליניקה ד'

1 נקז

2 ש"ש

פרופ אנג'ל פורגדור

מחקר רפואי