$$News and Reports$$

27 יונ' 2021

האקתון HackIDC 2021 התקיים ​במרכז הבינתחומי הרצליה ב-3 ביוני בהשתתפות​ למעלה מ-300 סטודנטים ממוסדות אקדמאיים שונים בארץ.


​בנוסף לתחרות הכללית, בה השתתפו כ-300 סטודנטים בחלוקה לכ-60 צוותים, התחרות כללה גם 4 אתגרים ספציפיים בחסות החברות "טמבור" ו"ביטוח ישיר". 

במקום הראשון בתחרות הכללית זכה צוות ARe-Paint שהציע פתרון לאתגר של חברת "טמבור". בין חברי הצוות היו גם רון אליה, בוגר תואר ראשון בהנדסת תוכנה בבן-גוריון, ועמית מזוז, בוגר תואר ראשון בהנדסת תוכנה ותלמיד לתואר שני בהנדסת מערכות תוכנה ומידע באוניברסיטת בן-גוריון.

הצוות פיתח אפליקציית AR על בסיס מספר אלגוריתמים של ראייה ממוחשבת, המותאמת לכל מכשיר בעל חיבור לאינטרנט ומצלמה. האפליקציה מאפשרת לכוון את מצלמת המכשיר על משטח רצוי, ולקבל באופן מיידי את הגוון המדויק שלו מתוך מניפת הצבעים של טמבור, ללא תלות בתאורה, צלליות, זווית צילום, איכות המצלמה וכו'. האפליקציה מאפשרת למשתמש לשמור את הגוון שהוא דגם, ולאחר מכן להקרינו בזמן אמת על קירות ומשטחים בביתו כדי לראות איך הקיר או המשטח יראו והאם הגוון מתאים לרהיטים ולאווירת הבית.​

במקום הראשון, באתגר של טמבור, הגיעו חברי הצוות FigureMeOut שכלל את הסטודנטים סהר בריבי, סטודנטית לתואר שני בהנדסת מערכות מידע בהנחיית ד"ר ניר גרינברגאור אוקסנברג, סטודנט לתואר שני בהנדסת מערכות מידע בהנחיית ד"ר מיכאל פיירויונתן וולוך, יאיר זדרמן ואביב אוזלבו, סטודנטים לתואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. 

FigureMeOut

במקום הראשון, צוות FigureMeOut | צילום באדיבות המרכז הבינתחומי הרצליה


הצוות פיתח אפליקציה לזיהוי צבעים שמטרתה לאפשר לכל לקוח גישה קלה, מהירה ומדויקת לעולם זיהוי הצבעים, תוך קבלת הדגימה המדויקת ביותר עבורו ללא השפעות הסביבה ותוך ניקוי השפעות המכשיר הספציפי על התמונה. האפליקציה משלבת מודל AI חדשני ופרסונלי עבור כל לקוח, עם מגה-מודל גלובלי המתבסס על למעלה מ120 אלף דגימות ראשוניות של צבע, כל זאת על מנת להגיע לתוצאה המדויקת ביותר. 

צוות SurveyVision שזכה במקום השני בתחרות, באתגר של ביטוח ישיר ובמקום השלישי בתחרות הכללית של האקתון, כלל את הסטודנטים בתאל שקולניק, סטודנטית לתואר ראשון בהנדסת תוכנה, עומרי גל שנהברועי אמויאל וקורן אביטבול, סטודנטים לתואר ראשון במדעי המחשב. 

הצוות פיתח אפליקציה ידידותית ללקוחות הביטוח שבה מפורטים באופן מונגש כל פרטיהם הקשורים לביטוח (שווי מבנה, תכולה וכו׳). בנוסף, הצוות בנה ומימש אלגוריתם חכם המקבל מהאפליקציה תמונות של תכולת הבית מהלקוח והוא מוצא באופן מדויק ע״י שימוש בראייה ממוחשבת ועיבוד תמונה, את שם המוצרים ושוויהם. האלגוריתם פועל מול מאגר נתונים המתעדכן באופן שוטף מאתרי המכירות באינטרנט כגון Amazon ו-Zap במטרה לאפשר לחברות הביטוח עצמאות משימוש בסוקרים שצריכים להגיע באופן פיזי ללקוחות כדי להעריך את תכולת הדירה עבור הביטוח. 

כמו כן, ראוי לציין את צוות BETer, הצוות היחידי שהורכב כולו מנשים, שהגיע לשביעיית הגמר, בו לקחה חלק עדן הולין, סטודנטית לתואר ראשון במדעי המחשב ופילוסופיה.