​​​​​​

לכל החדשות »

​​RESIST - RESilient transport InfraSTructure to extreme events  הוא פרויקט במסגרת HORIZON2020 
​של האיחוד האירופי, תחת הנושא MG-7-1-2017 - Resilience to extreme (natural and man-made) events. הפרויקט החל ב- 1/9/2018 וימשך 3 שנים. תקציב הפרויקט הינו 5 מיליון אירו. מטרת הפרויקט הינה להגביר את עמידות תפעול התחבורה בפני ארועים קיצונייים, הן פגעי טבע והן מעשי ידי אדם, להגן על משתמשי הדרך ולספק להם ולמפעילי הדרכים מידע אופטימלי. 

תנאי מזג אויר קיצוניים, שינויי אקלים, נזקים לתשתיות וכשלי תנועה משפיעים לרעה על אמינות פתרונות הניידות. לכן, נדרש לפתח יכולות ניתוח סיכונים, מדדי הסתגלות ואסטרטגיות בכדי למזער את השפעת הארועים הקיצוניים על פעילותה הרציפה של התחבורה, להגן על משתמשי הדרך ולספק מידע אופטימלי למפעילי ומשתמשי התשתית התחבורתית.

פרויקט RESIST ישתמש ביכולות ניתוח סיכונים וכן יחקור ויפתח כלים בתחומי הרובוטיקה (רחפנים), החישה והתקשורת, נהיגה תחת לחץ ועוד, בכדי לשפר באופן משמעותי את מהירות ויעילות הערכת הפגיעות המבנית, המודעות המצבית, פעולות התגובה וההגנה על משתמשי הדרך בארועים קיצוניים ולהביא לרמת חסינות גבוהה של תשתית התחבורה. כל זאת תוך הפחתת עלויות.

במסגרת הפרויקט יוגדרו ארועים קיצוניים במבנים קריטיים כגון נזק לגשרים ומנהרות, כתוצאה מפגיעות פיזיות או התקפות סייבר.

החוקרות - פרופ' טל אורון גלעד וד"ר עלית אופנהיים מהמחלקה להנדסת תעשיה וניהול, המייצגות את אונ' בן גוריון בנגב בפרויקט יפתחו מודל להתנהגות נהגים במצבים קיצוניים אלו, תוך התחשבות במאפייני הנהג, מאפיינים סביבתיים וחומרת הארוע. המודל  יקושר למרכז הבקרה של  פלטפורמת הפרויקט וימליץ איזה מידע יש להעביר לנהגים, מתי ובאיזה אופן להעביר אותו. לאור מומחיות החוקרות הן יתמכו בכל היבטי הגורם האנושי של הפרויקט.

עוד על הפרוייקט ניתן לקרוא בhttp://www.resistproject.eu/