$$News and Reports$$

27 יונ' 2018

ברכות ללילך ברקת ונוי גולדהמר!  סטודנטיות שנה ג' של המחלקה, שזכו במקום הראשון בתחרות "The challenge" של אינטל! התחרות היא בנושא יזמות שארגנה אינטל ומרכז בנג'יס ליזמות, כאשר הנושא היה חדשנות לשימוש במאגרי מידע למען החברה. במסגרת התחרות הרעיונות שהוגשו נבחנו על פי השפעה חברתית בתחומי חינוך, רפואה ותחומים נוספים, אפשרות למימוש הרעיון, מידת יצירתיות ושימוש בטכנולוגיה של אינטל.

בתחרות השתתפו סה"כ 110 צוותים, מ-17 מוסדות אקדמיים שונים ולגמר עלו 8 צוותים. 

הגמר התקיים ביום רביעי ה-20.6 באינטל חיפה והשופטים היו מנהלים בכירים מאינטל, יוסי שביט מנהל מרכז בנג'יס, דיקן הפקולטה לניהול של בן גוריון ודיקן הפקולטה להנדסה של הטכניון.

כחלק מפרויקט "ביומדטק ויזמות" של המחלקה להנדסה ביורפואית, הצוות של לילך ונוי פיתחו רעיון שנקרא BmyEyes, מערכת ניווט להולכי רגל עיוורים. מערכת זו מבוססת על שימוש בטכנולוגית Mobileye של אינטל לרכבים אוטונומיים. 

לאתר התחרות: https://www.bengis.org/intel-challenge

פרויקט" ביומדטק ויזמות" הינו פרויקט ראשון מסוגו במחלקה להנדסה ביו-רפואית המשלב הרצאות של אנשי תעשייה בכל הרמות יחד עם סדנאות יזמות אשר מעניקות הצצה לעולם העסקים והתעשייה שאיתו אנו עתידים להיפגש עם סיום הלימודים באקדמיה. הפרויקט הוקם על ידי סטודנטים הלומדים במחלקה ומחולק ל-2 תתי תכניות המשולבות בו:"חשיפה לתעשייה" ו-"יזמות וחדשנות בהנדסה ביורפואית" .

 במסגרת פרויקט חשיפה לתעשייה התקיימו 6 מפגשים – 5 מתוכם של עובדים בתעשיית הביומד – מרמת המנכ''ל עד לעובדי הפיתוח בחברה. במפגש האחרון התקיימה סדנת קורות חיים והכת עולם הביומד על ידי הגברת יוליה מייזל.  בנוסף למפגשים האמורים לעיל בוצע סיור של הפרויקט בחברת אינטל קריית גת.

במסגרת פרויקט "יזמות וחדשנות בהנדסה ביורפואית" בוצעו 4 מפגשים בשותפות עם מרכז בנגי'ס ליזמות וחדשנות – 3 מפגשי העשרה בהם הועברו תכנים על הקמת סטארט אפ ועולם היזמות ובנוסף בוצע הקאטון ביו רפואי במתחם we-work בגב ים. במסגרת ההקאטון שנערך למול האתגר "הנגשת טכנולוגיות רפואית לפרט ומדינות עולם שלישי"  הוזמנו מנכ''לי חברות ביומד וחברי סגל המחלקה בכדי לחנוך את הקבוצות.

הפרויקט היה פרויקט שנתי , התבסס על מפגשים דו שבועיים והיה פתוח לכל הסטודנטים המשתייכים להנדסה ביו רפואית.