$$News and Reports$$

09 יונ' 2020

המחלקה להנדסה ביורפואית שמחה להודיע על הצטרפותו של ד"ר שחר מיידנבאום, מהמחלקה להנדסה ביורפואית באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק, לסגל האקדמי הבכיר במחלקה החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"א. 

מעבדתו העתידית של ד"ר מיידנבאום תתמקד בחקר היחס שבין האדם והמרחב הסובב אותו. המעבדה תבחן שאלות כגון - כיצד אנו תופסים את המרחב, מייצגים אותו במוחינו, מתכננים מסלולים דרכו וזוכרים היכן דברים נמצאים? כיצד היבטים אלו משתנים בעולמות וירטואליים ורבודים, או כאשר אנחנו משתמשים בחושים שונים? וכיצד ניתן לנצל את ההבנות הנובעות מכך בכדי לפתח כלים פרקטיים לסיוע או לשיקום של אנשים עם בעיות בניווט, בתפיסה או בזיכרון מרחביים? מעבדתו של שחר תחזק את המחקר במחלקה בתחומי המציאות המדומה והרבודה, חקר המוח וכלים חישוביים של למידת מכונה ומדעי הנתונים הביורפואיים.

 

בשנים האחרונות בקולומביה שחר חוקר את הייצוג המוחי במרחב כפוסט דוקטורנט באוניברסיטת קולומביה במעבדתו של פרופ' ג'וש ג'ייקובס, במימון מלגת קרן יד הנדיב (רוטשילד) ומלגת F32 מה-NIMH. בתקופה זו שחר מצא מספר ייצוגים מוחיים חדשים להיבטים מרחביים כגון כיוון התנועה, או פעילות רשת תאי ה-גריד המשמשים לחישוב מרחקים ומיקומים. מחקריו של שחר גם הדגימו את ההבדלים בין זיכרון מרחבי במציאות מדומה לעומת מציאות רבודה והעולם האמיתי בהם דיוק הזיכרון הוכפל וייצוגים מוחיים לתנועה וכיוון השתנו.

לפני כן למד שחר באוניברסיטה העברית, שם סיים תואר ראשון במדעי המחשב וביולוגיה חישובית במסגרת תכנית המצטיינים "אמירים טבע". לאחר מכן הוא סיים בהצטיינות תארים מתקדמים בנוירוביולוגיה רפואית תחת הנחייתו של פרופ' אמיר עמדי, במסגרתם חקר את היחסים בין מסלולי קלט חושי שונים וייצוגם במוח, ושימוש בתובנות אלו כדי לפתח כלי שיקום לעיוורים ולקויי ראייה. 

סטודנטים המעוניינים לשמוע על פרוייקטים מתוכננים ואפשרויות לעבודת מחקר בקבוצה של שחר מוזמנים לכתוב ל- shachar.maidenbaum@gmail.com