$$News and Reports$$

05 יול' 2020

המחלקה להנדסה ביורפואית שמחה להודיע על הצטרפותה של ד"ר גלית קטריבס לוי, מהמחלקה להנדסה באוניברסיטת קיימברידג' באנגליה, לסגל האקדמי הבכיר במחלקה החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"א.

מעבדתה העתידית של ד"ר קטריבס לוי תתמקד בפיתוח חומרים ביו-רפואיים בטכנולוגיות של הדפסה תלת ממדית עם שלושה כיווני מחקר עיקריים:

- הדפסה תלת ממדית של שתל מפרק ירך מטיטניום בעל מבנה סריגי פורוזיבי, במטרה לשפר את האינטגרציה של השתל עם רקמת העצם הקיימת ולמנוע סיבוכים אפשריים כגון התרופפות השתל, זיהום ודילול של רקמת העצם, שעלולים לגרום לכשל של השתל.
- פיתוח שתל עם ננו-חלקיקים מגנטיים המאפשר שחרור מבוקר של תרופה כימותרפית לגליובלסטומה (סרטן מוח). המנגנון הפיסיקלי לשחרור התרופה יותאם ספציפית לדרישות המטופל על ידי חשיפה לשדות מגנטים וזמני טיפול משתנים.
- ​הדפסה תלת ממדית (4D bioprinting) של רקמת עצם באמצעות Bioink המכיל שילוב של היידרוג'ל עם תאים (תאי עצם ותאי דם) במטרה לדמות את העצם הטבעית בצורה הטובה ביותר.   

 

מעבדתה של גלית תחזק את המחקר במחלקה בתחומי הביו-חומרים, ביו-מכאניקה, מדע החומרים והדפסת רקמות בתלת ממד.

בשנים האחרונות, גלית עושה פוסט-דוקטורט באוניברסיטת קיימברידג', במחלקה להנדסה, במעבדתה של דר' אתינה מרקאקי, במימון מלגת בלווטניק. בנוסף, גלית זכתה בפרס לפוסט-דוקטורנטים מצטיינים מקרן ראובן ומלגת אוניברסיטת בן גוריון בנגב למשתלמות בתר-דוקטורט בחו"ל. המחקר של גלית מתמקד בפיתוח שתלים אורטופדיים אקטיביים העשויים מסיבים פרומגנטיים המשלבים הפעלת מאמצים מכאניים סמוך לאזור ההשתלה בעת הפעלת שדות מגנטיים. מחקרה של גלית הוכיח שהטיית הסיבים שנגרמה כתוצאה מחשיפה לשדה מגנטי גרמה ליצירת מאמצים גדולים על התאי העצם שגדלו בין הסיבים, ומאמצים אלו תרמו לגידול והתפתחות טובה יותר של רקמת העצם. בנוסף, גלית פיתחה הידרוג'ל המבוסס על פיברין ואלבומין (חומרים הנמצאים בדם) המסוגל לתמוך ולעודד את גידול רקמת העצם ואת יצירת כלי הדם החדשים במצע תלת ממדי. בשנה האחרונה, גלית עובדת על שתל המאפשר שחרור מבוקר של תרופה לגליובלסטומה כתלות בהפעלת שדות מגנטיים וזמני טיפול שונים, שקיבל מימון מקרן אייזיק ניוטון.

את התואר הראשון והתארים המתקדמים עשתה גלית במחלקה להנדסת חומרים באוניברסיטה בן גוריון בנגב, תחת הנחייתו של פרופ' אלי אגיון. מחקרה התמקד בפיתוח של שתלים אורטופדיים מתכלים על בסיס סגסוגות מגנזיום ואבץ. תוצאות המחקר הציגו ניתוח מעמיק של קנטיקת ההתכלות ותאימות ביולוגית של סגסוגות אלו בגוף החי.

סטודנטים המעוניינים לשמוע על פרויקטים מתוכננים ואפשרויות לעבודת מחקר בקבוצה של גלית מוזמנים לכתוב ל- galitlevy3@gmail.com