$$News and Reports$$

26 יונ' 2019

​במסגרת הקורס ״עבודה עם ילדי פליטים״ אותו מלמד ד״ר רמי גודוביץ בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון, זיהו הסטודנטים כי אחד האתגרים הקשים הניצבים בפני ילדי קהילת הפליטים מקורו בקושי ההשתלבות של הוריהם, וקושי זה, מתמקד בעיקר בקושיי השפה. בעוד הילדים חיים עברית, לומדים, כותבים, קוראים ומשחקים בעברית, הוריהם מעולם לא זכו להזדמנות ללמוד את השפה בצורה מסודרת.

אחת מקבוצות הסטודנטים בחרה לבנות קורס הוראת עברית למבוגרים. הפרוייקט זכה להענות גבוהה מאוד והסטודנטים נאלצו לדחות פניות של מבוגרים רבים מבני הקהילה שכן כיתות הלימוד היו מלאות על אפס מקום. תחילה, חששו הסטודנטים מהמשימה שלקחו על עצמם, שכן אין הם מורים מקצועיים ובעלי ניסיון. אולם, תגובות המשתתפים היו נלהבות, וניכר היה כי יכולות השיח, הקריאה והכתיבה שלהם השתפרו משיעור לשיעור. 

הסטודנטים ניצלו את השיעורים להפגיש את בני הקהילה עם העיר אילת ומוסדותיה השילטוניים, הציבוריים והחינוכיים, בהם לומדים ילדיהם. הסטודנטים, חשו כי הקורס מספק תרומה לא רק לבני הקהילה הלומדים בו אלא לכלל תושבי העיר אילת ולאנשי מוסדות השילטון והחינוך הנפגשים עם בני הקהילה כחלק מהמציאות היומיומית של החיים באילת. 

 לאור ההענות וההצלחה, בשנה הבאה ימשיך הפרוייקט, הפעם עם קבוצת הסטודנטים הצעירה שתלמד בקורס. ​


3.jpg7.jpg6.jpg

1.jpg

4.jpg