$$News and Reports$$

22 אפר' 2021

את לנה מרינה וסיני הספרניות אתם מכירים?

יצאנו לבדוק מה הן עושות בשגרה ומה הן עשו בזמן הקורונה

בכל יום הספרניות פה בשביל הסטודנטים. הן עוזרות לסטודנטים במציאת ספרים וחומר אקדמי, מסייעות בכתיבת עבודות ואם יש ספר שהסטודנט רוצה והוא לא נמצא בספריה הן מזמינות אותו מכל הארץ. אם אין אותו בארץ, הן אפילו מגיעות לחו"ל! להן חשוב שלסטודנטים יהיה את החומר האקדמי הטוב והמגוון ביותר.

אז מה הן עשו בתקופת הקורונה, כשהסטודנטים לא היו בספריה?

"בהתחלה לא היו פניות והיה לנו קשה בלי סטודנטים, בלי לראות אותם ובלי להרגיש את הנוכחות שלהם, זה היה מוזר לשבת פה לבד ורק לענות למיילים ולבקשות. דאגנו לסטודנטים. היה לנו חשוב שכל אחד יקבל את החומר הנדרש לקורס ושלא ירגיש שחסר לו משהו ושאין לו למי לפנות. אבל לאט לאט הבנו שזו המציאות החדשה ושאנחנו חייבות להבין שצריך להתמודד עם מציאות זו ולמצוא פתרונות שיוכלו לעזור לסטודנטים"

לכן, הספרניות רכשו סורק חדש והפכו שירותים רבים למקוונים. כשסטודנט צריך מאמר או פרק מסוים, הוא שולח להן את הבקשה והן מיד סורקות לו את החומר הנדרש ושולחות לו. כל הצוות נרתם והמשיך לעבוד במרץ כמו בימים שגרתיים ואף יותר. כאשר סטודנטים רצו להשאיל ספרים, הן הוציאו מדפים שלמים והביאו להם את הספרים עד לשער האוניברסיטה על מנת שיוכלו לבחור את הספרים המתאימים ביותר בשביליהם. הן לא הגבילו את הסטודנטים במועד חזרה מתוך הבנה שחלקם חוזרים לצפון והאריכו להם את תקופת ההשאלה ככל שניתן. מה שהנחה אותן זה הרצון לתת לסטודנטים תחושה שהן פה בשבילם ושהן יעשו כל מה שהן יכולות על מנת לעזור.

לאחר כל השאלת ספרים, הסטודנטים מתבקשים לענות על סקר קצר בנושא שירות ההשאלה. המשוב שהספרניות קיבלו על עבודתן, חימם להן את הלב. הציון היה גבוה וכל התגובות היו מפרגנות ומוקירות תודה על עבודתן המסורה. "שמחנו לקרוא ולהבין עד כמה חשובה העזרה שלנו לסטודנטים. הבנו עד כמה הספרייה חשובה להם להצלחה בלימודים והחמיא לנו עד מאד הציון הגבוה שקיבלנו מהסטודנטים".

לנה, מרינה וסיני מסכמות: "נשמח לחזור לפעילות הרגילה ולראות סטודנטים. כאשר הסטודנט הראשון נכנס לספריה לאחר תקופה ארוכה, כל כך שמחנו לראותו, מחאנו כפיים שסוף סוף מישהו הגיע לספריה. אנחנו רוצות לאחל לסטודנטים המשך לימודים מוצלחים ולציין שאנחנו תמיד נשמח לעזור ולענות לכל פניה ובקשה בכל דרך- מקוונת, פיזית או טלפונית."

אוניברסיטת בן-גוריון מוקירה ומעריכה את העבודה היסודית של צוות הספרניות וגאה בהן על האכפתיות, המסירות והמקצועיות. עבודתן ללא ספק חשובה להצלחת הסטודנטים בקמפוס.​

מזכירים לכם, שעכשיו אתם יכולים פשוט להגיע לספריה, לפי נהלי התו הירוק.

מחכים לכם !!!

WhatsApp Image 2021-04-13 at 12.30.39.jpeg

​​(סיני מרינה ולנה, ספרניות קמפוס אילת)