$$News and Reports$$

18 אפר' 2021

בתחילת משבר הקורונה, 15 סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון באילת התנדבו עם קשישים, במשך עשרה שבועות במטרה להפיג להם את תחושת הבדידות.

סרטון התנדבות אמירה אדרי_Moment (2).jpg

את הפרויקט תכננו אמירה אדרי, מנהלת המחלקה להתנדבות באגף שירותים חברתיים ויועצת ראש העירייה לאזרחים ותיקים, בשיתוף עם אגודת הסטודנטים ורונית כהן, דיקנאט הסטודנטים. שיתוף הפעולה היה פורה, הקשישים נהנו מזמן איכות מצחיק ומהנה והסטודנטים זכו לסייע להם ואף קיבלו על כך 2 נקודות זכות לתואר. 

כל סטודנט עבר ראיון אישי שנועד לבחון את התאמתו לפרויקט ולקשיש. על מנת לייצר בילוי מהנה, גברת אדרי דאגה לבצע התאמה בין תחומי העניין והתחביבים המשותפים לשני הצדדים, וכך נוצר החיבור בין הסטודנטים לקשישים. בנוסף, אדרי ליוותה את הפעילות לכל אורך התהליך ביחד עם עובדת סוציאלית. הן סייעו לסטודנטים להיות מוכנים למפגשים עם נושאי שיחה ופעילויות משותפות ועבדו איתם על גבולות רגשיים על מנת שאף אחד מהצדדים לא יפגע.

סרטון התנדבות אמירה אדרי_Moment(31).jpg

לקראת סיום הפרויקט, הקשישים ביקשו להמשיך במפגשים; הם סיפרו שהתחברו לסטודנטים, נפתחו אליהם רגשית ואף ציינו שהקשר עם הסטודנטים משמעותי להם. בחודש האחרון לסמסטר ליווה אותם צלם וידאו ונערך סרטון מרגש שמתאר את הפרויקט וחשיבותו. 

לחצו לצפייה בסרטון המרגש בעמוד הפייסבוק של קמפוס אילת

אדרי מספרת שהיו מספר קשרים מרגשים במיוחד. אחד מהם, היה קשיש שאינו דובר עברית אלא ספרדית בלבד ובשל כך הוא מתקשה להתחבר לאנשים או לצאת מהבית. מצב זה הוביל אותו לדיכאון ולחוסר ביטחון עצמי. במסגרת הפרויקט, אדרי קישרה בינו לבין מתנדבת דוברת ספרדית ובתום שלושת החודשים התגלה אדם אחר לגמרי; נוצר ביניהם חיבור מרגש, הוא שר לה שירים וחיכה למפגשים איתה.

חלק גדול מהסטודנטים אינם אילתיים והפרויקט תרם לחיזוק הקשר בין הסטודנטים לקהילה האילתית. הפרויקט התקיים בהתאם לכללי התו הסגול והירוק ונשמרו כל ההנחיות הנדרשות במטרה לשמור על בריאותם של המשתתפים. 

בעקבות הצלחת הפרויקט, פרויקט שני יצא לדרך בתחילת הסמסטר שני (פברואר 2021) ושותפים בו 18 סטודנטים.

אוניברסיטת בן-גוריון באילת שמחה להיות חלק מפרויקט משמעותי וחשוב כל כך בקהילה באילת וגאה בשיתוף הפעולה הראוי לשבח, של הגב' אמירה אדרי, עם הסטודנטים שבוחרים לקחת בו חלק.

סרטון התנדבות אמירה אדרי_Moment(5).jpg

(צילום מתוך הפעילות; סטודנטים מלווים קשישים, שיתוף פעולה בין עיריית אילת, קמפוס בן גוריון באילת והמשרד לאזרחים ותיקים)

לחצו לצפייה בסרטון המרגש בעמוד הפייסבוק של קמפוס אילת