$$News and Reports$$

15 נוב' 2021

​​​​​​​בחודש האחרון התפרסמה כתבה על מחקרו התת ימי של הדוקטורנט הצעיר דור שפי, בעיתון אוניברסיטת בן-גוריון​ ובתוכנית כאן 11.

התגייס לעזרת העולם התת ימי - דור שפי 

דור שפי, דוקטורנט במסלול ביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית באוניברסיטת בן-גוריון באילת ומוביל פרויקט לשיקום שונית האלמוגים שניזוקה מהסערה שפקדה את אילת במרץ 2020 כחלק מתחום מחקרו.

הסופה הגדולה שהתרחשה באילת פגעה קשות בשונית שבים סוף. כמעט מחצית מהשונית הרדודה נהרסה כליל. במהלך הסגר הראשון, בעזרת אישורים מרשות שמורות הטבע ובתמיכת אוניברסיטת בן-גוריון והמנחים פרופ' נדב ששר ופרופ' רינקביץ' , יצא דור יחד עם הדוקטורנט אסא אורן וסטודנטים נוספים לפרויקט איסוף שברים של אלמוגים פגועים על מנת לשקמם. במהלך הפרויקט  95% מהאלמוגים השבורים שרדו ונמצאים במצב מצוין.

אלמוג1.jpg
(צילומים: יואב לינדמן ודור שפי)

​​​הדוקטורנט הצעיר מעיד כי מאז ומתמיד הייתה לו מאין "התמכרות" לים ולעולם התת ימי ואף שם לעצמו כמטרה לעזור לבעלי חיים בסכנת הכחדה.  "החשש מפני היעלמות הדרגתית של הטבע ובעלי החיים ליווה אותי תמיד...". לאחר כ- 4 שנים של שהות בחול (באי קריבי קטן ובתאילנד) החליט לחזור לארץ וללמוד ביולוגיה כדי להגשים את ייעודו והיום הדוקטורנט מתגורר בעיר אילת מזה 7 שנים וחוקר את תחום שיקום השוניות "הייתי בהרבה מקומות בעולם, אבל השילוב של המים הכחולים עם המדבר וההרים מסביב מהפנט אותי בכל פעם מחדש. האנשים מדהימים, והעיר בעלת קצב ייחודי משלה..."

 

חשוב לציין כבמסגרת הפרויקט שערך במרץ 2020 דור והסטודנטים נדהמו מכמות הזבל הבללתי נתפסת שנשפכה לים ויוצאים במסר: " אין דבר עצוב מלראות אלמוגים מתים בגלל מסיכות קורונה שכיסו אותם... אנחנו חייבים להספיק לזרוק זבל לים וחייבים לדאוג ששום אשפה לא תגיע אליו".​

תמונה שמכילה ספורט, שחייה, ספורט מים, קרקעית האוקיינוס

לקריאה נוספת על הדוקטורנט הצעיר, דור שפי ועל מעשיו בעול​ם התת ימי לחצו פה