$$News and Reports$$

03 פבר' 2022

​​​​​​​​בתחילת החודש פורסם מאמר חדש של ד"ר יאיר יאסן, מרצה במחלקה לניהול ויישוב סכסוכים, בעיתון אינטרנטי "המקום הכי חם בגיהנום".

המאמר דן בירידת האמון של הציבור הישראלי בכו​​חות הביטחון (צה"ל, משטרה) ונוקף אצבע מאשימה כלפי נבחרי הציבור. "הדמוקרטיה הישראלית מצביע על צניחה משמעותית באמון הציבור בצה"ל ובמשטרה ב-2021. אבל שפוליטיקאים מקעקעים ​את ערכי הבסיס של צה"ל וכשח"כים לוקחים את החוק לידיים – יהיה קשה מאוד להחזיר את האמון שנשחק".

"מחקרים מראים שאזרחים מקבוצות מיעוט מוחלשות או מקופחות באופן יחסי נוטים לערער יותר מאחרים על תפיסת האמון באותם הגופים השלטוניים. כך למשל, ערבים, חרדים ויוצאי אתיופיה מערערים יותר על האמון במשטרה בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. כאשר קוראים את הנתונים שפרסם המכון הישראלי לדמוקרטיה צריך לקחת בחשבון הקשר זה, ולהבין שזהו מדד משוקלל שלא מביא לידי ביטוי דיפרנציאציה של קבוצות שונות (למעט ההבחנה בין יהודים לערבים)".

לאורך המאמר ד"ר יאיר יאסן מציג נתונים מספריים, מודלים תיאורטיים ופילוסופים המסבירים את התנהלות הציבור הישראלי בתקופתנו כלפי הארגונים השונים, החל מהמשטרה, צה"ל ועד ארגונים מדיניים שונים.


למעבר לכתבה המלאה >>