$$News and Reports$$

10 נוב' 2022

הפרס שהוענק לפרופ' דוידוביץ' בכנס השנתי של האיגוד האירופי של בתי הספר לבריאות הציבור (ASPHER) בסופיה בירת בולגריה, מציין הישגים יוצאי דופן במחקר בתחום בריאות הציבור והוא ניתן לחוקרים עם תרומה מיוחדת בנושאי התמודדות עם פערים בבריאות.



​פרופ' נדב דוידוביץ' (במרכז) בעת קבלת הפרס


מחקריו של פרופ' דוידוביץ' בשני העשורים האחרונים עוסקים במגוון תחומים הנוגעים באי־שיוויון בבריאות החל מהשפעות תהליכי הפרטה על מערכת הבריאות, דרכי התמודדות עם פערים בכוח אדם רפואי ותשתיות בפריפריה ועד ההשפעות של מצב כלכלי חברתי על הבריאות. תוצאות המחקרים פורסמו בכתבי עת מובילים והביאו לשינוי מדיניות. פרופ' דוידוביץ' אף משמש כיו"ר ועדת העשור להתמודדות עם פערים בבריאות בישראל לעשור הקרוב מטעם משרד הבריאות.

"אני מאוד נרגש לקבל השנה את פרס מצוינות במחקר של ASPHER" אמר פרופ' דוידוביץ'. "הפרס מייצג לא רק הישג אינדיבידואלי אלא הכרה במצוינות של בית הספר לבריאות הציבור, על כלל חברי הסגל האקדמי והמנהלי, והתרומה הייחודית של בית הספר במחקר בתחומי בריאות הציבור עם התמקדות מיוחדת בתחום ההתמודדות עם פערים בבריאות והצורך לתרגם וליישם התערבויות בתחום בריאות הציבור יחד עם השותפים שלנו במשרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים, רשויות מקומיות והחברה בנגב."

פרופ' דוידוביץ' אשר נבחר לקדנציה שנייה כמנהל בית הספר לבריאות הציבור, הוא רופא מומחה באפידמיולוגיה ובריאות הציבור, המשמש כראש תחום מדיניות בריאות במרכז טאוב. עד לפני כשנה שמש כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור. בנוסף הוא חבר בוועדות שונות של משרד הבריאות, לרבות השנה חבר בוועדת סל הבריאות, קבינט המומחים של תוכנית "מגן ישראל", וחבר בוועדות בין-לאומיות שונות, בהן כוח המשימה לנגיף הקורונה של האיגוד האירופי של בתי הספר לבריאות הציבור.

פרופ' דוידוביץ' כתב מאמרים וספרים רבים בנושאי בריאות הציבור, מדיניות בריאות, ניהול מערכות בריאות, אתיקה וסוציולוגיה של הבריאות. עם התפרצות נגיף הקורונה בישראל היה מעורב במחקר ובהתוויית מדיניות ובייעוץ לגורמים שונים בארץ ובעולם, על הצורך בשינויים מבניים במערכת הבריאות ותוך דגש על נושאים חברתיים והתמודדות עם פערים בבריאות.​​​