$$News and Reports$$

25 נוב' 2020

התוכנית היא ייחודית ופרי תוצר שיתוף פעולה אמיץ בין אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המחלקה למעורבות חברתית ושירות בתי הסוהר. התוכנית הייתה ראשונה מסוגה ופורצת דרך במוסדות האקדמיים בישראל, והיא נולדה במטרה להטמיע באסירים את האמונה שהם יכולים להשתלב בחברה הנורמטיבית וכי כל הדלתות פתוחות עבורם על מנת להגשים את חלומותיהם. 


רבים מהאסירים שהשתתפו בתוכנית ציינו שהיא גרמה להם לחשוב שהם מסוגלים ללמוד, הביעו התעניינות אמתית בלימודים בעתיד וכן העידו שהתחזקה בקרבם המוטיבציה לחזור למוטב.

בעבר הגיעו האסירים אחת לשבוע לקפוס האוניברסיטה ללימודי העשרה בתחומים רבים ומגוונים, לרבות מבוא לרפואה, רובוטיקה, גיאוגרפיה וכלכלה ממרצי ומרצות האוניברסיטה. 

לאור המציאות בעידן הקורונה בה יציאתם של האסירים מחוץ למתחם בית הסוהר, והחשיבות שאנו מוציאים בהמשך קיומה של התוכנית, הוחלט לפתוח את המחזור ה-7 של התוכנית בפורמט קצת אחר.

על אף המגבלות של כניסת אזרחים מצאנו לנכון להמשיך את התוכנית בבית סוהר אלה תוך התאמות לרוח התקופה, למשל: שימוש באמצעים טכנולוגיים (VC). הפעם, המדריכים של התוכנית, תומר רוטלוי ותומר שרי- סטודנטים שנה ה' לרפואה, יגיעו אחת לשבוע לבית הסוהר אלה ויפגשו עם 15 אסירים להדריך את קורס מבוא לרפואה.

לאסירים יועברו תכנים נוספים מעולמות התוכן השונים של האוניברסיטה ע"י מרצים בכירים.


 פתיחת התוכנית בימי קורונה


תודה לשותפים​​ שלנו בתוכנית:


​​ורד סרוסי כ"ץ - מנהלת המחלקה למעורבות חברתית

שושי קסאי - אחראית התוכנית, רכזת גיוון והנגשה

תומר רוטלוי - מדריך

תומר שרי - מדריכה

מפקדת מחוז דרום - קטי פרי גונדר

קצינת ניהול אסירים מחוז דרום - גנ״מ אריאלה כליף

קצינת תקון מחוז דרום - סג״ד מאיה קזז

קצינת חינוך מחוז דרום - ר/כ לימור שמעוני

קצינת טיפול ושיקום - ר/כ מרב ארזואן

מלווה הפרויקט בביס״ר אלה

ויקה ויינשטיין - קצינת חינוך ביס״ר אלה

​איילת אלון - עו״ס ביס״ר אלה​​