$$News and Reports$$

29 אפר' 2019

פרס "אות קטן למעורבות חברתית באקדמיה" לשנת 2019 מטעם עמותת רוח נשית הוענק לד"ר סראב אבורביעה-קווידר, מרצה בכירה וחוקרת במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הפרס הוענק לה באירוע ההוקרה השנתי למתנדבות שהתקיים בתל אביב.


ד"ר אבורביעה-קווידר היא מרצה בכירה במחלקה לחינוך, מחלוצות הפמיניזם בחברה הבדואית בנגב הפועלת לשיח בסוגיות בוערות בחיי הנשים בקהילה הבדואית. מחקריה, בדומה לפעילותה הקהילתית, עוסקים בסוגיות פמיניסטיות, תורמים לשיח הפמיניסטי וליצירת ידע בתחום זה בעולם.

עבודתה מקיפה, בעלת השפעה והתייחסות למנגנונים שונים של אפליה והדרת החברה הבדואית, בדגש על נשים במעמד סוציו-אקונומי נמוך ושל אוכלוסיות מוחלשות ככלל. אופן העבודה המעורב שלה, מבוסס על הקשרים לארגונים שונים בקהילה מביאים את הידע לעשייה, בניית דרכי פעולה חדשות ומדיניות מתוקנת.

כמו כן, היא פעלה בהתנדבות שנים רבות בארגונים שונים – עמותת איתך-מעכי, עמותה לקידום השכלת נשים בדואיות בנגב, שתיל-מיסודה של הקרן החדשה ועוד.


עמותת רוח נשית מסייעת לנשים נפגעות אלימות למציאת תעסוקה ולביסוס עצמאות כלכלית כך שיוכלו לשקם את חייהן. הנשים הפונות לעמותה מתמודדות עם קשיים ומשברים פרי תולדת נסיבות חייהן וזו פועלת לתת להן הזדמנות אמתית ובטוחה לבנות את חייהן מחדש. זאת דרך הפעלת תכניות תעסוקה והעצמה כלכלית ברחבי הארץ, בדגש על בניית תכנית אישית מותאמת, אך גם דרך העלאת מודעות לתופעה עגומה של אלימות כלפי נשים.

פרס "אות קטן" נוסד בשיתוף פעולה בין עמותת רוח נשית לבין משפחתו של פרופ' יוסי קטן ז"ל. פרופ' קטן היווה דוגמה לשילוב בין קריירה אקדמית בתחום העבודה הסוציאלית והמדיניות החברתית בישראל לבין עשייה חברתית משמעותית.

מטרתו היא קידום מעורבות חברתית התנדבותית של חוקרות וחוקרים דרך הכרה בפעילותם החשובה בתחום האקדמי לצד התחום החברתי.

ד"ר אבורביעה-קווידר מצטרפת לשורת נשים פורצות דרך אשר זכו בפרס בשנים הקודמות: ד"ר יופי תירוש, פרופ' נאדירה שלהוב-קיבורקיאן, פרופ' רות הלפרין קדרי וד"ר דפנה הקר.

 צילום: באדיבות עמותת "רוח נשית"

מימין לשמאל: ד"ר אבורביעה-קווידר, נילי קטן (אשתו של פרופ' קטן ז"ל), חגית בכור (יו"ר הועד המנהל) | צילום: באדיבות עמותת "רוח נשית"