$$News and Reports$$

17 יונ' 2020


בתאריך 16/6 התקיים טקס הסיום למחזור השישי של התוכנית 'בשביל הדעת'.


מסיימי התוכנית בזום

​​​​משתתפי הטקס בזום


התוכנית נוסדה לפני כשש שנים במטרה להנגיש את האקדמיה לאנשים עם צרכים מיוחדים (אוכלוסיית מגבלה שכלית התפתחותית, אוכלוסיית שיקום, אוטיזם בתפקוד גבוה, שיתוק מוחין) באמצעות מתן השכלה כללית לעולמות התוכן באוניברסיטה. זו תוכנית ייחודית שאין דומה לה בארץ ובשל כך זכתה בשנת תשע"ז בפרס משרד הרווחה "נקודת אור". שותפיה של האוניברסיטה בתוכנית זו הם: משרד הרווחה מחוז דרום, אגף הרווחה של עיריית באר שבע ועמותת יחדיו.

היא נפתחה לראשונה בשנת הלימודים תשע"ה, עם קורס בנושא מבוא לרפואה. בשנת תשע"ו התווסף הקורס כלכלה וניהול, בשנה לאחר מכן, בשנת תשע"ז, התווסף גם קורס בגאוגרפיה ובשנה האחרונה, שנת תש"ף, הוספנו  את קורס אזרחות (פוליטיקה וממשל). התוכנית כוללת מפגשים חברתיים, סיור (לתלמידי רפואה- בית חולים סורוקה, לתלמידי כלכלה וניהול- קניון ולתלמידי גיאוגרפיה- ניווט ברחבי האוניברסיטה) וטקסי פתיחה וסיום מרשימים בנוכחות השותפים, התלמידים ומשפחותיהם.

​לאור משבר הקורונה, טקס הסיום השנה התקיים באמצעות מערכת הזום בו נכחו התלמידים, בני משפחותיהם, הסטודנטים שהדריכו בתוכנית ונציגי הגופים השותפים.

למרות הריחוק הפיזי, ההתרגשות הייתה גדולה. נשיא אוניברסיטת בן- גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ, בירך את התלמידים "אני מאוד אשמח אם תמשיכו את לימודיכם באוניברסיטה ונעשה כל דבר שנוכל כדי לעזור לכם".

נשיא האוניברסיטה

ראש עיריית באר שבע, מר רוביק דנילוביץ', בירך גם כן ושיבח את הסטודנטים הלוקחים חלק בעשייה החברתית: "גם עכשיו, ראוי שאנחנו נתגייס ונמשיך להציב את הרף שמבטא מחוייבות, מעורבות, אהבה, נתינה, ובעיקר- ביחד".

ראש עיריית באר שבע