​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​בכל סמסטר מתקיימות סדנאות הוראה לסגל זוטר חדש. כל עוזרי ההוראה החדשים נדרשים להירשם ולהשתתף בסדנה.  הסדנה מתמקדת בחשיבות תפקיד המתרגל/מדריך מעבדה בהוראה האקדמית, בהתמודדות עם אתגרים שיעלו בעבודה משותפת עם צוות הקורס, כלים לעמידה מול קהל, מגוון של שיטות הוראה ובחשיבותו של תכנון תרגול מראש​.

להלן פרטים על הסדנאות שתתקיימנה בסמסטר א' תשפ"ג

ברכות חמות על הצטרפותכם לסגל ההוראה של האוניברסיטה!
לפניכם משימה חשובה, מאתגרת ומעצימה, המאפשרת ביטוי מרתק לכשרונכם!  
לטובת הכנתכם לכך, על כל המתרגלים הפרונטליים ומדריכי מעבדות הוראה, להשתתף בסדנת הכשרה.

על מנת להתאים את הסדנה לאופן ההוראה, חלוקת הקבוצות תעשה על פי אופי הפעילות ההוראתית:
תרגול פרונטלי, הדרכה במעבדה או שילוב בין השניים. 

תרגול פרונטלי - שלושה מפגשי הכשרה (מספר קורס  970-5-0002, קבוצות 1-7)

  • א. מפגש לימוד (4 שעות) שיעסוק בהיבטים המרכזיים של משימת התרגול בכיתה ומחוצה לה. 
  • ב. מפגש התנסות (שעתיים וחצי, בקבוצות קטנות) שיוקדש להתנסות בהוראה ומשוב לכל משתתף.
  • ג. הרצאת העשרה (שעה וחצי) בזום או הגשת מטלה.​ (* ראו פירוט בתחתית העמוד)

​הדרכה במעבדה (מספר קורס 970-5-0007, קבוצה 8-11)
מפגש לימוד אחד, (4 שעות) שיעסוק בהיבטים המרכזיים של משימת ההדרכה במעבדה.


קבוצה משולבת של מי שיעסקו בתרגול פרונטלי והדרכה במעבדה (מספר קורס 970-05-0008, קבוצות 8-11)

  • א. מפגש לימוד (4 שעות) שיעסוק בהיבטים המרכזיים של של משימת ההדרכה במעבדה.
  • ב. מפגש התנסות (שעתיים וחצי, בקבוצות קטנות) שיוקדש להתנסות בהוראה ומשוב לכל משתתף.
  • ג. הרצאת העשרה (שעה וחצי) בזום .​ (* ראו פירוט בתחתית העמוד)​


הרישום לקורסים יתבצע במהלך תקופת הרישום הרגילה לקורסים.

שימו לב, חלה חובת נוכחות מלאה בכל המפגשים ולא ניתן יהיה לעבור בין הק​בוצות


תרגול פרונטלי- מספר קורס 970-05-0002

תרגול פרונטלי
קבוצה
מספר -​1

​​קבוצה
מספר -2

קבוצה
מספר -3



קבוצה
מספר -4


קבוצה
מספר -5


קבוצה
מספר -6


​קבוצה
מספר-7


מפגש ראשון
7.11.2022
שעות: 
9-13​
אולם דקל
7.11.2022
שעות:
13-17
אולם דקל

6.11.2022
שעות:
13:30-17:30
אולם אורן

9.11.2022
שעות:      
13-17
אולם אורן

10.11.2022
שעות:      
9-13
אולם אורן


8.11.2022
שעות:      
13:30-17:30
אולם אורן


6.11.2022
שעות:      
9-13
אולם אורן


מפגש מס' 2-
יש להרשם לקבוצת התנסות 
אחת מבין הקבוצות

​​
11-
21.11.2022
9-11.30
אולם אורן
21-
22.11.2022
9-11:30
אולם אורן


31-
13.11.2022
15-17:30
אולם אורן

41-
16.11.2022
9-11:30
אולם אורן


51-
13.11.2022
9-11:30
אולם אשל




61-
15.11.2022
11:30-14
אולם אורן

71-
14.11.2022
15-17:30
אולם אשל

12-
21.11.2022
11.30-14
אולם אורן



22-
22.11.2022
11:30-14
אולם אורן



32
20.11.2022
9-11:30
אולם אורן

42-
16.11.2022
11:30-14
אולם אורן

52-
16.11.2022
8-10:30
בנין הספריה
חדר 504​



62-
15.11.2022
14-16:30
אולם אורן

72-
17.11.2022
10-12:30
אולם אורן

13-
21.11.2022
14-16.30
אולם אורן



23-
22.11.2022
14-16:30
אולם אורן

33
20.11.2022
11:30-14
אולם אורן

43-
16.11.2022
14-16:30
אולם אורן


53-
16.11.2022
10:30-13
בנין הספריה
חדר 504​



63-
21.11.2022
9-11:30
אולם ברקן

73-
17.11.2022
12:30-15
אולם אורן

14-
24.11.2022
9-11.30
אולם אורן


24-
23.11.2022
11:30-14
אולם אורן
34
20.11.2022
14-16:30
אולם אורן


44-
24.11.2022
9-11:30
אולם ברקן


54-
23.11.2022
13-15:30
אולם ברקן


64-
22.11.2022
9-11:30
אולם ברקן

74-
21.11.2022
15-17:30
אולם ברקן

15-
24.11.2022
11.30-14
אולם אורן


25-
23.11.2022
14-16:30
אולם אורן

35
23.11.2022
9-11:30
אולם אורן

45-
24.11.2022
11:30-14
אולם ברקן


55-
23.11.2022
15:30-18
אולם ברקן



65-
22.11.2022
11:30-14
אולם ברקן/
בנין הספריה
חדר 504​


75-
23.11.2022
13-15:30
בנין הספריה
חדר 504​




הדרכה במעבדה- מספר קורס 970-05-0007

​מספר קבוצה

​קבוצה 8
​קבוצה 9
​קבוצה 10 
​קבוצה 11
​תאריך
6.11.2022
​8.11.2022
​9.11.2022
​7.11.2022  
​שעות
​9-13
​14-18
​11-15
​9-13
​מיקום
​חוסידמן
​​חוסידמן
​​חוסידמן
​חוסידמן

הדרכה במעבדה ותרגול פרונטלי - מספר קורס 970-05-0008



קבוצה 8
קבוצה 9
​קבוצה 10 
​קבוצה 11
​מפגש ראשון
​6.11.2022
9-13
חוסידמן
8.11.2022
14-18
חוסידמן

9.11.2022
11-15
חוסידמן

​7.11.2022
9-13
חוסידמן
מפגש מס' 2-
יש להרשם לקבוצת התנסות 
אחת מבין הקבוצות
​81-
13.11.2022
9-11.30
אולם אורן
​91-
14.11.2022
11:30-14
אולם אורן

​17-
15.11.2022
11:30-14
אולם אשל

13-
14.11.2022
9-11:30
אולם אורן


82-
13.11.2022
11.30-14
אורן
​92-
14.11.2022
14-16:30
אולם אורן

18-
15.11.2022
14-16:30
אולם אשל

14-
16.11.2022
9-11:30
אולם אשל



  • *אולם אורן- קומת הקרקע של בניין 26 
  • *אולם אשל- בית הסטודנט,​ קומה שנייה
  • *אולם רותם- בית הסטודנט, קומה שנייה
  • *אולם ברקן- בית הסטודנט, קומת קרקע
  • *חדר 504- בניין הספרייה (קומה 5)​

בכל שאלה אפשר לפנות ליחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה teaching-center@bgu.ac.il

  • *הרישום להרצאות העשרה/להגשת מטלה יתקיים בתום תקופת השינויים, לכל מי שנרשם לקורסים
    (יישלח מייל נפרד בנושא).

רשימת סדנאות העשרה (וובינרים) עבור סדנת הוראה למתרגלים פרונטלים מספר קורס  970-5-0002

מעורבות והבנה של סטודנטים
27.11.22 בשעות 15:00-16:30
מרצה: ד"ר איתי פולק

כמתרגלים, אנחנו עלולים להיות עסוקים בנושאים שנלמד ולא בשאלה מה הסטודנטים.יות מבינים.ות, איזה אינדיקציות יש לנו על תהליך ההבנה שלהם.ן, מה יהיה חלקם של הסטודנטים.יות וכיצד ניצור שיעור דינמי יותר. 
בסדנה נדון בעקרונות מנחים לעירוב הסטודנטים.יות בשיעור, נציע כלים ודרכים שונות להפיכת הלמידה לתהליך פעיל ומשותף ולחיזוק האינטראקציה בין המרצה לסטודנטים.יות. 
נלמד כיצד לחשוף תפיסות ודרכי חשיבה באמצעות כלים דיגיטליים ובאמצעות דיונים, דרכים לוודא הבנה תוך כדי השיעור וחשיבה כיצד לארגן את ההוראה סביב בעיות כעקרון מארגן משלים ואף חלופי להוראה שלנו. 


שימוש במצגות לחווית הוראה ולמידה
28.11.22 בשעה 9:30-11:00
מרצה: קרן כליף, מומחית להוראת התכנות

שימוש במצגת לחוויית הוראה ולמידה המותאמת לעידן הדיגיטלי עבור מדעים מדויקים והנדסה. מטרת הסדנה להקנות למרצים להנדסה ולמדעים מדויקים את העקרונות היישומים והפדגוגים להעברת שיעור באמצעות מצגת, שיוצגו ספציפית עבור מקצועות אלו. כמו כן יוצגו אמצעים להעברת החומר באופן חוויתי, מעניין, אינטראקטיבי ויעיל, החשובים בעיקר עבור תלמידי הדור הנוכחי, שאתגרי הקשב שלהם עולים.

Talk to me like I’m a 5 years old
29.11.22 בשעות 9:00-10:30
מרצה: ד"ר מעין הראל
התקשרו אליכם מתכנית טלוויזיה וביקשו מכם להתראיין בנושא המחקר שלכם. כיצד הייתם מסבירים את הנושא למאות אלפי האנשים שצופים בכם? ואם מיד לאחר מכן אתם מעבירים קורס לסטודנטים מהמחלקה שלכם על הנושא? ובסוף היום, שואל אתכם אחד הילדים שלכם על מה התראיינתם בטלוויזיה? כיצד תסבירו את אותו הנושא לילד בן 5?
בסדנת talk to me like I'm a 5 years old נדבר על נושא שמלווה אותנו בכל יום בחיינו המקצועיים והפרטיים, הוא התאמת המסר לפי רמת הידע וגיל השומע. לא מעט, סטודנטים והקהל הרחב מתלוננים כי פרופסורים באקדמיה לא מצליחים להסביר להם נושא שמעניין אותם מאוד, למרות שניכר כי אותם פרופסורים מאוד בקיאים בנושא. באמצעות ממצאים ממדע הפסיכולוגיה, נפרק את הנטיות הטבעיות שלנו לגורמים ונתרגל בעצמנו כיצד אותו המסר מועבר בדרכים שונות למגוון שומעים.


ללמד עם מודל
30.11.22 בשעות 10:00-11:30
מרצה: ד"ר יעל לין

תקציר: מטרת המפגש להעמיק את ההכרות עם האפשרויות שמערכת המודל מציעה לסגל ההוראה; להציג כלים מתקדמים, שיאפשרו לכם לשכלל את ההוראה שלכם, ולשפר את הלמידה של הסטודנטים. בין היישומים שיוצגו:
תכנון אתר קורס במודל
וידאו אינטראקטיבי – קלטורה + H5P
– Annoto אנוטציה על גבי וידאו 
– Perusall קריאה שיתופית של טקסטים
הגשת מטלות (ומטלות צוות) ובדיקתן במערכת
בחנים מקוונים. 
שאלוני משוב


מדעי המוטיבציה
סדנא א-סינכרונית, (כוללת צפייה בסדנה של כשעה ולאחר מכן הגשת עבודה המתבססת על הסדנא)
מנחה: עידו צדוק, יועץ למידה בכיר ושותף בחברת מתודיקה

- מה נמצא בבסיס ההנעה שלנו ללמידה? הכרות עם סוגי מוטיבציות ללמידה
- מה מסייע לנו ללמוד מבחינה קוגנטיבית ומה יקשה עלינו בלמידה?
- מה עושים כשהמוטיבציה נגמרת? על הקשר שבין מוטיבציה ובין מידת ההשקעה והמאמץ בלמידה
- איך מתמודדים עם דחיינות?
- מה ההבדל בין מוטיבציה חיצונית ומוטיבציה פנימית בלמידה?
- כיצד ניתן להגדיל את המוטיבציה הפנימית של לומדים?


סדנת העשרה (וובינר) עבור סדנת הוראה לקבוצה משולבת (פרונטלי+מעבדה)  מספר קורס  970-5-0008

עקרונות התרגול הפרונטלי – וובינר השלמה לקבוצה המשולבת
14.11.22  בשעה 17:00-18:30
מרצה:  ד"ר ענבל צרפתי-ברעד

זוהי פגישה משלימה עבור מתרגלים אשר בחרו באופציה של הסדנה המשולבת מתרגלים פרונטלים+מדריכי מעבדה ההשתתפות בפגישה היא חובה וללא השתתפות פעילה בפגישה לא יתקבל אישור על השלמת סדנת ההוראה. 


שאלות נפוצות

הצג הכל
הסתר הכל

​​