​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​בכל סמסטר מתקיימות סדנאות הוראה לסגל זוטר חדש. כל עוזרי ההוראה החדשים נדרשים להירשם ולהשתתף בסדנה.  הסדנה מתמקדת בחשיבות תפקיד המתרגל/מדריך מעבדה בהוראה האקדמית, בהתמודדות עם אתגרים שיעלו בעבודה משותפת עם צוות הקורס, כלים לעמידה מול קהל, מגוון של שיטות הוראה ובחשיבותו של תכנון תרגול מראש​.

להלן פרטים על הסדנאות שתתקיימנה בסמסטר א' תשפ"ב

ברכות חמות על הצטרפותכם לסגל ההוראה של האוניברסיטה!
לפניכם משימה חשובה, מאתגרת ומעצימה, המאפשרת ביטוי מרתק לכשרונכם!  
לטובת הכנתכם לכך, על כל המתרגלים הפרונטליים ומדריכי מעבדות הוראה, להשתתף בסדנת הכשרה.

על מנת להתאים את הסדנה לאופן ההוראה, חלוקת הקבוצות תעשה על פי אופי הפעילות ההוראתית:
תרגול פרונטלי, הדרכה במעבדה וקבוצה נפרדת למי שמבצעים את שתי המטלות ההוראה גם יחד. 

תרגול פרונטלי - שלושה מפגשי הכשרה (מספר קורס  970-5-0002, קבוצות 1-7)

  • א. מפגש לימוד (4 שעות) שיעסוק בהיבטים המרכזיים של משימת התרגול בכיתה ומחוצה לה. 
  • ב. מפגש התנסות (שעתיים, בקבוצות קטנות) שיוקדש להתנסות בהוראה ומשוב לכל משתתף.
  • ג. הרצאת העשרה (שעתיים).​ בחירה מבין 5 הרצאות בנושאים שונים.*


תרגול פרונטלי והדרכה במעבדה - שלושה​ מפגשי הכשרה (מספר קורס  970-5-0002, קבוצה 8)

  • א. מפגש לימוד (4 שעות) שיעסוק בהיבטים המרכזיים של משימת ההדרכה במעבדה.
  • ב. מפגש התנסות (שעתיים, בקבוצות קטנות) שיוקדש להתנסות בהוראה ומשוב לכל משתתף.
  • ג. הרצאת העשרה (שעתיים).​ בחירה מבין 5 הרצאות בנושאים שונים.*

הדרכה במעבדה (מספר קורס 970-5-0007, קבוצות 7-9)
מפגש לימוד אחד, (4 שעות) שיעסוק בהיבטים המרכזיים של משימת ההדרכה במעבדה.

שימו לב, חלה חובת נוכחות מלאה בכל המפגשים ולא ניתן יהיה לעבור בין הק​בוצות




תרגול פרונטלי
קבוצה
מספר -​1

​​קבוצה
מספר -2

​​קבוצה
מספר -3


​​קבוצה
מספר -4


​​קבוצה
מספר -5


​​קבוצה
מספר -6


​​קבוצה מספר-7

קבוצה מספר-8
תרגול פרונטלי והדרכה במעבדה
מפגש ראשון
31.10.2021
מפגש  zoom
שעות: 
9-13
4.11.2021
מפגש zoom
שעות:
13-17


3.11.2021
מפגש zoom
שעות:
10-14


1.11.2021
מפגש  zoom
שעות:
9-13

2.11.2021
מפגש zoom
שעות:
9-13​

2.11.2021
מפגש zoom
שעות:
13-17

1.11.2021
מפגש zoom
שעות:
13-17
3.11.2021
מרכז  חוסידמן
שעות:
9-13​

מפגש מס' 2-
יש להרשם לקבוצת התנסות 
אחת מבין הקבוצות


11-
7.11.2021
9-11
אולם אורן
21-
7.11.2021
13-15
אולם אורן


31-
7.11.2021
13-15
אולם ברקן

41-
8.11.2021
9-11
אולם אורן
51-
8.11.2021
13-15
​אולם אורן
61-
8.11.2021
9-11
בניין הספרייה
חדר 313/504

71-
8.11.2021
9-11
אולם ברקן
81-
7.11.2021
9-11
בניין הספרייה
חדר 313/504

12-
7.11.2021
11-13
אולם אורן


22-
7.11.2021
15-17
אולם אורן


32
7.11.2021
15-17
אולם ברקן​
42-
8.11.2021
11-13
אולם אורן​
52-
11.11.2021
9-11
אולם אורן
62-
8.11.2021
11-13
בניין הספרייה
חדר 313/504​

72-
8.11.2​​021
11-13
אולם ברקן
82-
7.11.2021
11-13
בניין הספרייה
חדר 313/504

13-
10.11.2021
9-11
אולם אורן

23-
10.11.2021
13-15
אולם אורן


33
14.11.2021
11-13
בניין הספרייה
חדר 313/504

43-
11.11.2021
13-15
אולם אורן

53-
11.11.2021
11-13
אולם אורן
63-
10.​11.2021
9-11
אולם ברקן​
73-
9.11.2021
13-15
אולם אורן​
83-
11.11.2021
9-11
אולם ברקן​
14-
10.11.2021
11-13
אולם אורן

24-
10.11.2021
15-17
אולם אורן

34
14.11.2021
13-15
בניין הספרייה
חדר 313/504


44-
15.11.2021
9-11
אולם אורן
54-​​
15.11.2021
13-15
אולם אורן
64-
10.11.2021
11-13
אולם ברקן​
74-
9.11.2021
15-17
אולם אורן
84-
11.11.2021
11-13
אולם ברקן​
15-
14.11.2021
9-11
אולם אורן

25-
14.11.2021
13-15
אולם אורן

35
18.11.2021
11-13
אולם ברקן​

45-
15.11.2021
11-13
אולם אורן​
55-
18.11.2021
9-11
אולם אורן
65-
14.11.2021
13-15
אולם ברקן​
75-
14.11.2021
9-11
אולם ברקן​

85-
18.11.2021
13-15
בניין הספרייה
חדר 313/504

16-
14.11.2021
11-13
אולם אורן​

26-
14.11.2021
15-17
אולם אורן

36
18.11.2021
13-15
אולם ברקן​

46-
18.11.2021
13-15
אולם אורן
56​-
18.11.2021
11-13
אולם אורן
66-
14.11.2021
15-17
אולם ברקן​
76​-
14.11.2021
11-13
אולם ברקן​
86-
18.11.2021
15-17​
בניין הספרייה
חדר 313/504​



הדרכה במעבדה- קבוצה 8​
2.11.2021
13-17
בניין חוסידמן
עדכון על מספר הכיתה יישלח ע"י המנחה


הדרכה במעבדה- קבוצה 9​
1.11.2021
9-13
בניין חוסידמן
עדכון על מספר הכיתה יישלח ע"י המנחה


הדרכה במעבדה- קבוצה 10​
3.11.2021
13-17
בניין חוסידמן
עדכון על מספר הכיתה יישלח ע"י המנחה​​




  • *אולם אורן- קומת קרקע של בניין 26 
  • *אולם ברקן, קומת קרקע של בית הסטודנט
  • *חדרים 313/504- בניין הספרייה (קומות 3 או 5 בהתאמה)​

הרישום לקורסים יתבצע במהלך תקופת הרישום הרגילה לקורסים.

*להרצאות העשרה יתקיים בתחילת נובמבר 2021, רישום נפרד לכל מי שנרשם לקורסים.

הרצאות העשרה

מה השאלה? עקרונות בניסוח שאלות למטלות ומבחנים ובדיקתן

 29.11.21, בשעה 16:00 – 18:00 

מרצה: ד"ר מעין הראל

תקציר: איך כותבים שאלה טובה? איך נכנסים לנעליים של סטודנטים בשנה א' וכותבים שאלות הבנה במקום שינון? במפגש זה נדון בעקרונות כתיבת שאלות ומישוב מבחנים. נדון בקושי הגדול של מומחים להתנתק ממומחיותם ונבחן כיצד כתיבת שאלות טובות היא הדרך הכי טובה גם לדעת את החומר הנלמד


תפקיד המתרגל בפיתוח מיומנויות למידה בתחומי המדעים המדוייקים, טבע והנדסה

 28.11.21, בשעה 12:00 – 14:00​

מרצה: ד"ר ענבל צרפתי-ברעד

תקציר: הוראה בתחומי הטבע וההנדסה יכולה להוות אתגר. במקרים רבים סטודנטים מתקשים בהתמודדות עם חומר הלימוד ועם פתרון בעיות ותרגילים, ואף נתקעים ומתייאשים. אפיון הסיבות שגורמת לקושי בפתרון יעזור בשיפור המיומנות הספציפית החסרה. במפגש זו נדבר על תפקיד התרגול בצמצום הטעויות, והשימוש בשעות בקבלה בצורה התומכת ומעצימה את הסטודנטים.  


צורה וצבע – עיצוב מצגות ומרחבים וירטואליים

22.11.21, בשעה 10:00 – 12:00

מרצה: ד"ר עדה גבל

תקציר: מכינים בעצמכם מצגות לתרגול אבל מתקשים להשתחרר מהעיצוב השבלוני של רשימת נקודות? בואו לסדנה בה נחשוב מחדש על יתרונות הצבע והצורה של המצגות, נתנסה בעיצובים מורכבים ונכיר את האפשרויות הקיימות לבניית מרחבים וירטואליים שמציעים דרך עדכנית לניהול המידע והלמידה במצגת.


ללמד עם מודל

25.11.21, בשעה 10:00 – 12:00

מרצה: ד"ר יעל לין

תקציר: מטרת המפגש להעמיק את ההכרות עם האפשרויות שמערכת המודל מציעה לסגל ההוראה; להציג כלים מתקדמים, שיאפשרו לכם לשכלל את ההוראה שלכם, ולשפר את הלמידה של הסטודנטים. בין היישומים שיוצגו:

  • תכנון אתר קורס במודל
  • וידאו אינטראקטיבי – קלטורה + H5P
  • אנוטציה על גבי וידאו – Annoto
  • קריאה שיתופית של טקסטים – Perusall
  • הגשת מטלות (ומטלות צוות) ובדיקתן במערכת
  • בחנים מקוונים
  • שאלוני משוב

מעורבות, הבנה ולמידה

 1.12.21, בשעה 14:00 – 16:00

מרצה: ד"ר איתי פולק

תקציר: מתרגלים רבים פועלים מתוך הציפייה "להספיק לכסות את החומר", כך שלא יווצר פיגור מול מתרגלים אחרים או שלא יעלו טענות במבחן המסכים ש"את זה לא למדנו". אבל עד כמה אנחנו שואלים את עצמנו מה הסטודנטים הבינו והאם יש לנו אינדיקציות לכך? במפגש זה נדון בעקרונות ודרכים לבדיקת הבנה בשיעור, בשילוב התנסויות של למידה פעילה ובחיזוק האינטראקציה בין המתרגל לסטודנטים. מתוך כך נבחן את הקשר האפשרי בין פעולות ההוראה לבין תהליך הלימוד שחווים הסטודנטים בשיעורים וכיצד מקדמים הבנה.


בכל שאלה אפשר לפנות ליחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה teaching-center@bgu.ac.il

 

שאלות נפוצות

הצג הכל
הסתר הכל