​"אי אפשר ללמוד פיזיקה מהקשבה פאסיבית בשיעור, וצריך לגרום לסטודנטים ולסטודנטיות להיות פעילים. אני יכול לדבר ולהסביר הכל בעצמי, אבל עד שהסטודנטים והסטודנטיות לא יתמודדו עם הנושא באופן פעיל, הםן לא יבינו את הדברים באמת. במקום שישננו את ההרצאות שלי, ויחפשו אחר מתכונים לפתרון, אני רוצה שהםן ידעו ליישם את התיאוריה מתוך הבנה אמיתית של הנושא".

תובנה זו הובילה את ד"ר יבגני בר לב לפתח מודל הוראה חדש, בשיתוף היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה; במקום לנצל את זמן השיעור והתרגול להרצאות פרונטליות ולהדגמות ארוכות, הוא פיתח מודל ששינה את תהליך הלימוד בקורס.

המודל בנוי  מ-4 שלבים עיקריים:

לימוד התיאוריה:

  • לקראת השיעור – קריאה
  • שיעור – למידת עמיתים אינטראקטיבית

יישום התיאוריה בבעיות מעשיות:

  • לקראת הסדנא – צפיה בסרטוני תרגול
  • סדנא – פתרון תרגילים בקבוצות

נתקלת בבעיה דומה? רוצה לשמוע עוד על המודל, ולראות דוגמאות מהקורס?

לצפייה בסרטון​