​תעודת הוקרה למרצה חדשן לשנת תשפ"א
ד"ר מני עמראן
המחלקה לסיעוד
קורס "רפואה ראשונית ואבחנה פיזיקלית" ​
שינוי בהוראה- האקתון מסכם קורס  

רציונל ומוטיבציה- 

הקורס מלמד את יסודות הרפואה בקהילה, התבסס עד כה על הוראה פרונטלית עם מעט PBL/CBL/TBL משולבים ככל שמתאפשר לאור כמות הסטודנטים הרבה.

לאור זאת, הלימוד יחסית פסיבי ואין מקום לסטודנטים לראות את האתגרים שיש ברפואה בקהילה ולהתמודד איתם. המטרה ליצור השתתפות פעילה בקורס, יישום תכנים מהשיעורים במהלך מפגש ההאקתון, הקניית חשיבה יזמית המזהה בעיות ומחפשת פתרונות גם במהלך הקריירה לאחר מכן. הסטודנטים התחלקו ל-16 קבוצות קטנות עם נוכחות כמעט מלאה.

האירוע התקיים במשך 4 שעות באולם ברקן באוני' ונפתח בהרצאת פתיחה על פורמט ההאקתון כפעילות תחרותית שנועדה למצוא פתרונות מהירים לאתגרים שונים וחלוקת האתגרים לקבוצות. לאחר מכן כשעתיים עבודה בקבוצות עם ליווי שלי בזמן זה כל קבוצה התמודדה עם האתגר שהוצג לה, זיקקה מתוכו בעיה הרלוונטית לרפואה בקהילה, עשתה סקירה על הנושא ואפיינה פתרון אפשרי.

בסוף האירוע, 8 קבוצות נבחרו להציג את הבעיה והפתרון הנבחר ב-Elevator pitch של 3 דקות.

היו מספר רב של רעיונות מגוונים ומוצלחים, הרעיונות הזוכים קיבלו פרסים הכוללים כרטיסים לחדרי בריחה, שובר לארוחות בוקר ושוברים לקפה ומאפה.

 

למי מהקבוצות (לאו דווקא הזוכות) שרצו להמשיך ולפתח את הרעיון הצעתי לקשרם לגורמים רלוונטיים בקופות החולים.

לדעתי החוויה הייתה משמעותית ופתחה את החשיבה של הסטודנטים מעבר לחומר ה"יבש" לצורת חשיבה אחרת מחוץ לקופסא ולהיכרות עם אתגרים המאפיינים את הרפואה בקהילה שלא מדברים עליהם במסגרת הלימודים בפקולטה.

אני חושב שמדובר באירוע משמעותי שכדאי להמשיך להפיקו בשנים הבאות.​