משנת 1987 אנחנו משתמשים ב Power Point לשם בנית מצגות, שמטרתן לשפר את תהליך ההוראה ולהגביר את מידת העניין של הסטודנטים/יות.
רובנו מודעים ליתרונות בשימוש במצגות במסגרת ההוראה. מצגות מאפשרות להציג רעיונות בצורה בהירה, לחסוך זמן, ליעל את השיעור, למקד את הסטודנטים, להקל עליהם לעקוב אחרי הנאמר וכדומה.
אבל כדאי לדעת שמלבד power point יש מגוון רחב של כלים להצגת מצגות.
הצגת המצגת מחייבת חיבור לאינטרנט. יישומים כמו: הורדת המצגת למחשב והצגתה ללא חיבור לאינטרנט, הפקת גרסא להדפסה אפשריים רק למנויי Pro
יתרונות פדגוגיים:
כלי דינמי, השובר את שגרת מצגות הPowerpoint.
כלי להכנת מצגות יצירתיות המובילות למעורבות רבה יותר של הסטודנטים
מתאים במיוחד למצגות חזותיות המבוססות על תמונות, תרשימים, גרפים וכדומה
כלי מבוסס אינטרנט להכנת מצגות מעוצבות, בו ניתן להתשמש מבלי לרכוש או להתקין תכנה. הכלי מציע מגוון רחב של תבניות למצגות בתחומים כמו עסקים, חינוך, אומנות ועוד. ניתן ליבא מצגת Powerpoint לEmaze

עלות: חינם; גרסת Pro בתשלום
אתר: https://www.emaze.com
הצגת המצגת מחייבת חיבור לאינטרנט. יישומים כמו: הורדת המצגת למחשב והצגתה ללא חיבור לאינטרנט, הפקת גרסא להדפסה אפשריים רק למנויי Pro
יתרונות פדגוגיים:
כלי דינמי, השובר את שגרת מצגות הPowerpoint.
כלי להכנת מצגות יצירתיות המובילות למעורבות רבה יותר של הסטודנטים
מתאים במיוחד למצגות חזותיות המבוססות על תמונות, תרשימים, גרפים וכדומה
מדריך (אנגלית)
מדריך (עברית)
דוגמא
כלי להעברה ישירה של תכנים למכשירים נייחים וניידים של הסטודנטים. ניתן להכין באמצעות הכלי מצגת אינטראקטיבית, הכוללת טקסט, תמונות, וידאו, אודיו וכדומה (מצריך חיבור לאינטרנט).
עלות: הגרסה ללא עלות מאפשרת אחסון של עד 50MB (גודל כל מצגת עד 20MB) והתחברות של עד 30 תלמידים בו זמנית.
השימוש דורש פתיחת חשבון של המרצה. סטודנטים העובדים בטאבלט או בטלפון חכם, יתבקשו להוריד את האפליקציה למכשיר. סטודנטים העובדים על מחשב (נייח או נייד) יתבקשו להכנס לאתר > לבחור join session > ולהקליד את הקוד שיסופק על ידי המרצה.
ניתן להשתמש בכלי ללימוד עצמי של הסטודנטים, שיכתיבו את קצב הלמידה, או להוראה במסגרת שיעור. בדרך זו, המרצה מציג/ה בשיעור מצגת שהוכנה באמצעות הכלי. המצגת מופיעה על מסכי המכשירים הניידים של הסטודנטים.
המרצה מכתיב/ה את קצב הלמידה - העברת השקופית על ידי המרצה, תעבור גם אצל הסטודנטים, אולם במסגרת שקף ספציפי, הסטודנטים יוכלו לפעול באופן עצמאי: לצפות בסרטון, לענות על שאלות, לכתוב על השקף וכדומה. למעשה מדובר בפעילות אישית וקבוצתית משולבת, כאשר המרצה מכתיב/ה את הקצב בהתאם למתרחש בכיתה ולמשוב המתקבל על ביצועי הסטודנטים.
כל התכנים שהסטודנט/ית יסמן / יכתוב / יצייר – יועברו אוטומטית למחשב המרצה
יתרונות פדגוגים:
•הרצאות וסמינרים בהם המרצה והסטודנטים נמצאים באותו המרחב הפיסי.
•שיעור סינכרוני שהמרצה מנהל כאשר הסטודנטים נמצאים במרחב פיזי שונה
•הוראה במרחבים מגוונים, לדוגמה: במהלך סיור לימודי