תוכן העמודה
  
  

פורום ההוראה לחודש מרץ התמקד במענה מעצים לסטודנטים.יות​

מנחה: ד"ר דן וילנצ'יק, המחלקה להנדסת מערכות תקשורת

> לצפייה בהקלטת המפגש​

16/03/2021
  
פורום הוראה בנושא עיצוב למידה ותכנון קורס היברידי

במפגש הוצגו שני נושאים-


1. עיצוב למידה, הכנת לומדות ושילובן בקורסים. 


הנושא הוצג ע"י ד"ר אודיה כהן, המחלקה לסיעוד.


2. תכנון של קורס היברידי-

הקלטה מראש של חלק מההרצאה וקיום דיון על בסיס טקסטים ב-

Break out rooms


הנושא הוצג ע"י ד"ר בקי קוק, המחלקה לפוליטיקה וממשל.

 

עיצוב למידה והכנת לומדות.pdf

> קישור לאתר המודל​
בהקלטה של המפגש ניתן לצפות
ביחידה של הקלטות של הדרכות ומפגשים מקוונים תש"פ-תשפ"א​​
​​

23/02/2021
  

איך לגרום לסטודנטים.יות לפתור תרגילים בעצמם.ן


מנחה: פרופ' מעוז שמיר, המחלקה לפיסיולוגיה וביולוגיה תאית


> קישור לאתר המודל​
בהקלטה של המפגש ניתן לצפות
ביחידה של הקלטות של הדרכות ומפגשים מקוונים תש"פ-תשפ"א​​
​​


05/01/2021
  

הסינכרוני והא- סינכרוני ומה שבניהם!

המעבר להוראה מקוונת היא אתגר, אבל גם הזדמנות. 

הזדמנות לחשיבה מחודשת על תפקיד המרצה, על מטרות הקורס, ועל דרכים לשילוב מיטבי של למידה דיגיטלית עם למידה פרונטלית (סינכרונית). 

פורום ההוראה של חודש דצמבר התמקד בשני קורסים בהם סגל הקורס החליט לא להסתפק בתרגום השיעור הפרונטלי לזום, אלא תכנן מחדש את הקורס תוך שילוב למידה א-סינכרונית עם למידה סינכרונית.


מציגים: חברי סגל הקורס "מבוא למדעי המחשב" מהמחלקה למדעי המחשב: 
גב' מיכל שמש, פרופ' מייק קודיש ופרופ' חן קיסר. 

פרופ' שרון פרדו מהמחלקה לפוליטיקה וממשל.


> קישור להקלטה



29/12/2020
  

Perusall - כלי לקריאה שיתופית של מאמרים וספרים, ולצפייה שיתופית בסרטוני וידאו. הכלי מאפשר כתיבת הערות, הצגת שאלות, וניהול דיונים על גבי טקסטים ועל גבי סרטונים. כך, קריאה וצפייה פאסיביים הופכים לתהליכי למידה פעילים, במהלכם גדלה מעורבות הלומדים.ות, וחווית הלמידה משתפרת. ​


מציגים: ד"ר יאיר הרטמן מהמחלקה למתמטיקה וד"ר אביה הכהן מהמחלקה לספרויות זרות ובלשנות.


> קישור להקלטה



24/11/2020
  

תחליפים מקוונים להוראה מבוססת לוח, שילוב של מצגות ופתרון תרגילים בכתיבה חופשית ופנייה לאוכלוסיות מגוונות במהלך השיעור.  


מציגים- פרופ' עידו אפרת מהמחלקה למתמטיקה ופרופ' מאיה בר-סדן מהמחלקה לכימיה

  

> קישור לאתר המודל
בהקלטה של המפגש ניתן לצפות
ביחידה של הקלטות של הדרכות ומפגשים מקוונים- תש"פ- תשפ"א​​​​​​​​​​ 


15/10/2020
  

המעבר הפתאומי והבהול להוראה מקוונת חייב את כולנו להסתגל במהירות למצב חדש. בתוך אי-הוודאות שנוצר נדמה היה שהיכולת לקיים שיעורים היתה הצלחה בפני עצמה. אבל עם סיום הסמסטר כדאי לבחון את תהליך הלימוד שהתקיים וכיצד השפיע השינוי על פעולת המרצים והסטודנטים. במפגש זה אנחנו מבקשים לערוך יחד סיכום של הסמסטר שחלף ולהפיק תובנות שיעזרו לכולנו להתמודד עם אתגר ההוראה בסמסטר הבא. בין היתר נדון באופן שבו התמודדנו עם המגבלות והאפשריות של ההוראה בזום, בתועלת שהפיקו התלמידים מפעולות הוראה שונות, בבעיות רווחות בהוראה מקוונת שצפו לאורך הסמסטר ובדרכים יעילות יותר או פחות שכל אחד מאיתנו מצא כדי להתאים את עצמנו לתנאים החדשים. ננסה לבחון את ההבדלים בין הוראה בכיתה להוראה מקוונת ולשקול דרכים חדשות להתאים את ההוראה בקורסים למצב שנוצר. ​​


מציג:  פרופ' אדם לפסטיין (המחלקה לחינוך). ​


10/08/2020
  

דיאלוג ואינטראקציה בשיעור הם אבני יסוד בתהליך הלימוד בתחומים ההומאניים. מרצים רבים חשים שהשימוש במערכת הזום פגע ביכולתם לנהל דיונים פורים עם הסטודנטים, ושינה את אופיו של תהליך היצירה המשותף בשיעור ואת טיב הקשר שנבנה במהלכו. במפגש זה עסקנו במגבלות ובאפשרויות שמציבים הכלים הדיגיטליים בהוראה המקוונת ובאופן שבו ניתן להגביר את המעורבות וההשתתפות של הסטודנטים בשיעורים המקוונים. 


מציגים: פרופ' רועי זולטן (כלכלה), פרופ' חיים וייס (ספרות עברית) וקרן לויטין (המחלקה לסיעוד)


> קישור להקלטה



10/05/2020
  

השיעורים בתחומי המדעים וההנדסה מבוססים על כתיבה אינטנסיבית של משוואות ותרשימים על הלוח.
המעבר להוראה מקוונת הציב למרצים רבים קושי טכני ומהותי בפריסת החומר בפורמט החדש.
במפגש זה דנו בכלים שונים להצגת החומר בשיעורי המדעים המקוונים ובהשלכות של השינוי שנאלצו המרצים לעשות על העיבוד וההבנה של המידע בתהליך הלימוד.


מציגים:  פרופ' אברהם באר (מכון המים ופיסיקה), ד"ר ליאור עטייה (הנדסת מכונות) וד"ר ענבל צרפתי-ברעד (מרכז חוסידמן, מלמדת במחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה).

​  

>קישור להקלטה

07/05/2020
  
פורום הוראה בחסות הרקטור בנושא ​הוראה בכיתה של 120 עם חווית למידה של מורה פרטי 

נושא המפגש : ​הוראה בכיתה של 120 עם חווית למידה של מורה פרטי.


מציג:  פרופ' אלי לואיס מהפקולטה למדעי הבריאות.

פרופ' אלי לואיס שיתף את חברי הפורום באופן ההוראה ובשינוי תפיסתי ומעשי בלימוד כיתה של 120 סטודנטים בקבוצות קטנות.


 > לינק להרצאה



14/01/2020
  
פורום הוראה בחסות הרקטור - שיטות הוראה "ישנות" ויחס הוגן

שיטות הוראה "ישנות" ויחס הוגן.


מציג:  פרופ' אברהם באר ממכון צוקרברג לחקר המים​.


​פרופ' אברהם באר שיתף את חברי הפורום באופן ההוראה ובהתמודדות שלו עם כיתה גדולה בקורס שירות בפיסיקה. 



16/12/2019
  
 פורום הוראה בחסות הרקטור

​את סדרת המפגשים בשנת תש"פ פתח נשיא האוניברסיטה-
פרופ' דניאל חיימוביץ'.​

חברי הסגל כמוביליי מחקר יד ביד עם חינוך דור העתיד.

​נשיא האוניברסיטה דיבר על החזון והאני מאמין של האוניברסיטה לשילוב מחקר ועבודה באוניברסיטה במקביל ללימוד והנחלת הידע לסטודנטים, לדור העתיד.


21/11/2019
  

יישום עקרונות "הכיתה ההפוכה" בשעור סיכום של קורס לתואר ראשון- יתרונות וחסרונות.


ישנן דרכים שונות ליישם את מודל ההוראה המכונה "הכיתה ההפוכה". במהלך הסמינר הצגתי את אחת הדרכים אותה אני מקיים בשעור הסיכום של קורס אותו בניתי לפני שבע שנים, עבור 50 תלמידי תואר ראשון. בשבוע שלפני שעור הסיכום התלמידים מופנים לרשימת מאמרים, אתרים ומדיה דיגיטלית על היחסים בין האדם לבעלי-חיים וכל תלמיד נרשם לאחת מתוך חמש דילמות מוסריות שבה הוא בוחר לדון. במהלך שעור הסיכום, כל סוגיה מוסרית נדונה במסגרת קבוצת התלמידים שבחרו לדון בה ולאחר הוויכוחים במסגרת הקבוצה, נציגים מכל קבוצה עולים ומציגים את תמצית המסקנות שהקבוצה הגיעה אליהן. התלמידים מצביעים בהצבעה חשאית באמצעות אפליקציה ומביעים את דעתם בכל אחת מחמש הסוגיות המוסריות.
בסמינר הצגתי את מהלך ההוראה בליווי קטעי וידיאו קצרים, העליתי את היתרונות והחסרונות של היישום בקורס זה, ודנתי בהתלבטויות ובאפשרויות היישום בקורסים אחרים.


מציג: - פרופ' עמוס בוסקילה​

למצגת​ ​​



06/03/2019