תוכן
  

כלי ליצירת משחק טריוויה בסגנון שעשועוני הטלויזיה Jeopardy וקח סיכון.  
לוח השאלות בנוי  על פי נושאים (טורים) ורמת קושי (שורות). ניתן לחלק את נושאי הלימוד ל-6 קטגוריות, ובכל קטגוריה להכין 5 שאלות ברמת קושי שונה; מספר הנקודות בהן זוכה הסטודנט/ית (100-500) מותאם לרמת הקושי של השאלה.​​


עלות: חינם. 

שדרוג לגרסת PRO תמורת תשלום 

אתר: flipquiz.me


השימוש דורש רישום של המרצה, אולם ההשתתפות בפעילות לא דורשת מהסטודנט/ית להירשם.
את לוח המשחק מקרינים על מסך הכיתה. על פי תור כל סטודנט/ית (או קבוצה) בוחרים קטגוריה ורמת קושי, ובהתאם לכך תוצג שאלה. לאחר חשיפת התשובה הנכונה, השאלה נמחקת מהלוח (יש לנהל את רישום הניקוד באופן ידני).

יתרונות פדגוגיים:
המשחק מאפשר למרצה לחזור על הנושאים שהוצגו בהרצאה / בקורס.
מאפשר לסטודנטים לזהות נקודות שלא הבינו
ניתן גם לשתף את הסטודנטים בהכנת שאלות למשחק, ובדרך זו לעודד אותם לחזור על החומר

מדריך (אנגלית)
דוגמא


  

Screenshot_13

Screenshot_14

כלי בעל היבטים של משחק המאפשר יצירת חידונים או סקרים המבוססים על שאלות רב ברירה עליהם יכולים הסטודנטים/יות לענות באמצעות כל מכשיר נייד.

 
חדש: ניתנת למרצה האפשרות לבחור בין משחק יחידים למשחק קבוצות


עלות: חינם 
אתר: www.getkahoot.com
השימוש דורש רישום של המרצה, אולם ההשתתפות בפעילות לא דורשת מהסטודנט/ית להירשם אלא רק לגלוש לדף כניסת תלמיד, הקלדת קוד החידה (PIN)  ושם.
 ​​

השאלה מוקרנת על לוח בליווי התשובות האפשריות. הסטודנטים בוחרים במכשירם את האפשרות שלדעתם נכונה (התשובות מוצגות באמצעות צבעים וצורות: ראו תמונה). לאחר המענה תוצג   התשובה הנכונה בליווי סטטיסטיקות על המסך הראשי בו משתמש/ת המרצה.

 


יתרונות פדגוגיים:

  • המשחק מאפשר למרצה להעריך את מידת ההבנה של הנושאים שהוצגו בהרצאה.

  • מאפשר לחדד נושאים מסוימים

  • מאפשר לסטודנטים לזהות נקודות שלא הבינו

  • ניתן גם לשתף את הסטודנטים בהכנת משחקים העוסקים בנושאים מסוימים, ובדרך זו גם להעריך את מידת ההבנה שלהם את החומר הנלמד

  • מגביר מעורבות של סטודנטים בשיעור

  • הופך סטודנטים ללומדים פעילים


מדריך (עברית) של חברת השתלמודל

מדריך (אנגלית)

דוגמא



  


משחק אינטראקטיבי הקושר בין שני ערכי ויקיפדיה.
המרצה מזין/ה ערך התחלתי, ערך סופי, ​​ושאלה הבוחנת את הבנת הקשר בין שני הערכים עליה עונים השחקנים לאחר הגעתם לערך הסופי.

 

מטרת השחקנים להגיע מן הערך ההתחלתי לערך הסופי דרך הקישורים לערכי ויקיפדיה שונים, ובסוף לענות על השאלה שהוזנה.

עלות: חינם

אתר: http://naraview.wix.com/nara


יתרונות פדגוגיים:

להעמיק את הידע בנושא מסוים
לחשוב על קשרים בין נושאים ומונחים שהקשר ביניהם אינו בהכרח אינטואיטיבי


מדריך (עברית) של הצוות המפתח​


  

quizzilize-xhiirb

כלי ליצירת משחק בקבוצות. השיוך לקבוצה נעשה על פי סדר הכניסה למשחק. כל קבוצה צוברת נקודות בהתאם להצלחה של חברי/ות הקבוצה במענה על השאלות המוצגות

 

עלות: חינם

אתר: https://www.quizalize.com

השימוש דורש רישום של המרצה, אולם השתתפות בפעילות לא דורשת מהסטודנטים להירשם


יתרונות פדגוגיים:

  • המשחק מאפשר למרצה להעריך את מידת ההבנה של הנושאים שהוצגו בהרצאה.

  • מאפשר לחדד נושאים מסוימים

  • מאפשר לסטודנטים לזהות נקודות שלא הבינו

  • ניתן גם לשתף את הסטודנטים בהכנת משחקים העוסקים בנושאים מסוימים, ובדרך זו גם להעריך את מידת ההבנה שלהם את החומר הנלמד

  • מגביר מעורבות של סטודנטים בשיעור

  • הופך סטודנטים ללומדים פעילים 


מדריך (אנגלית)