קבצים מצורפים
  
  
מידע מורחב
  
  

ווקלאפ.png

מערכת המאפשרת לנהל במהלך השיעור (פרונטלי, זום) חידונים, בחנים, שאלות פתוחות, ענני מילים, וכדומה.

היתרון המרכזי של Wooclap על פני כלים אחרים הוא האינטגרציה עם מערכת ה-Moodle. ניתן לייצר פעילויות (סקרים, בחנים) ישירות מאתר הקורס ולייבא את הציונים מ-Wooclap לאתר הקורס ב-Moodle.  

איך להתחיל? להירשם לתכנית המוסדית עם האימייל האוניברסיטאי בקישור הבא (להקפיד להירשם עם האימייל שמוגדר במערכת המודל). ליצור פעילויות ישירות מתוך אתר הקורס במודל בהתאם להנחיות.

מדריכים לאופן השימוש במערכת ניתן למצוא כאן.​

מרצים מספרים על Wooclap- לצפייה

כיצד שימוש במערכת תורם לקידום הוראה והלמידה? (מתוך סקר שביעות רצון שנעשה בקרב מרצים ומרצות המשתמשים בפלטפורמה)

  • סייע לסטודנטים לוודא הבנה של נושאי לימוד ולי לאתר בעיות בהבנה של הנושאים

  • נתן אפשרות לפתור שאלות ביחד ושכל סטודנט יוכל לדעת איפה הוא עומד ביחס לחומר שנלמד באותו שיעור (זה היה חלק ממתכונת הכיתה ההפוכה שעשיתי הסמסטר)

  • תפקידן של השאלות האינטראקטיביות להטמיע את החומר התיאורטי. השאלות עוררו דיון בין הסטודנטים. המעבר בין פורמט של הוראה פסיבית לבין פורמט אקטיבי של מענה על שאלות עזר לשמור על ריכוז במהלך ההרצאה

  • השימוש בפלטפורמה עזר לי לקבל אינדיקציה מיידית על מידת ההבנה של הסטודנטים ועזר לגוון את השיעורים

  • עשיתי "בחני הבנה" לאורך הסמסטר במערכת. עזר מאוד לסטודנטים להבין איפה הם חלשים, על מה אני מתמקד ולסכם את החומר עליו עברנו

  • אפשר לי לשלב אינטראקטיביות בשיעור פרונטלי בקלות יחסית ובנוחות.

  • מיפוי הבנת החומר בכיתה גדולה (200+ סטודנטים) באופן זמין ומיידי ומתן אפשרות להבהרות בנקודות שהיה צורך להבהיר (גם כשלא היה תכנון מוקדם להבהיר אותן)

  • מאפשר השתתפות של כולם בעיקר בשיעורים היברידיים. מעורר עניין, ממפה אי הבנות

  • העלה מעורבות

  • יצר שיח מעניין בכיתה


1
  

​כלי ליצירת סקר מקוון המאפשר הצגת שני סוגי שאלות: שאלה מסוג רב ברירה או שאלה פתוחה (אורך תשובה עד 140 תווים). התשובות  מוצגות על מסך המרצה. ניתן לשלב את הסקר ואת תוצאותיו. למאפיינים נוספים הקליקו כאן

ניתן לבחור להציג את התשובות כענן מילים:  


Surrey_Integrated_Tech_Wordle.27121033_std.jpg

עלות: הגרסה ללא תשלום מאפשרת יצירת סקר המורכב משתי שאלות בלבד.למידע לגבי תכניות בתשלום הקליקו כאן​

אתר: www.mentimeter.com

השימוש דורש רישום של המרצה. סטודנטים לא נדרשים להרשם.

יתרונות פדגוגיים:​

מעורבות (engagement) למידה פעילה
משוב מיידי
בסיס לדיון

2
  

כלי ליצירת סקרים ובחנים. מאפשר להציג שאלות ולענות עליהן בכיתה בזמן אמת. יש להכין מראש מאגר שאלות פתוחות/סגורות עליהן יתבקשו הסטודנטים לענות בהתאם לקצב שנקבע על ידי המרצה או בהתאם לקצב התקדמות עבודה אישי.

עלות: חינם

אתר: www.socrative.com

השימוש דורש רישום של מרצה. סטודנטים לא נדרשים להרשם.

יתרונות פדגוגיים:

מגביר מעורבות של סטודנטים בשיעור

הופך סטודנטים ללומדים פעילים

מאפשר למרצה להעריך את מידת ההבנה של הנושאים שהוצגו בהרצאה.

מאפשר לסטודנטים לזהות נקודות שלא הבינו

מגביר מעורבות של סטודנטים בשיעור

הופך סטודנטים ללומדים פעילים​



2
  

​כלי ליצירת סקר מקוון בזום.
היתרון המרכזי: נוח להפעלה תוך כדי השיעור ללא יציאה לפלטפורמה חיצונית. הכלי מאפשר לקבל תמונת מצב מהירה של הכיתה. הכלי מאפשר לשאול עד 10 שאלות סגורות (רב ברירה) בסקר.

המלצת שימוש: להציף ידע קודם או לבדוק הבנה. יכול לשמש כנקודת כניסה לדיון בחומר חדש או ככלי לחשיפת אי-הבנה או טעויות חשיבה לצורך עבודה מחדש.

קישור לזום

מדריך (באנגלית)​


3
  

​כלי המאפשר למשתתפים לכתוב באופן חופשי על המסך שמשתף המרצה. ניתן להשתמש באפשרות כדי לחשוף עמדות – בין אם בכתיבה חופשית ובין אם בסימון של העדפות מבין מגוון אפשרויות שהמרצה כותב על הלוח (או במצגת שהוכנה מראש). 

קישור לזום

מדריך באנגלית​

4
  

polleverywhere.png 

כלי ליצירת סקרים​

מציגים בפני הקהל שאלה, הקהל עונה לשאלה בזמן אמת באמצעות מכישרים ניידים, תוצאות הסקר מוצגות בפני הקהל באתר או דרך מצגת powerpoint

עלות: חינם עד ל-40 מגיבים לסקר. מעבר לכך 

כרוך בתשלום

אתר: www.polleverywhere.com

השימוש דורש רישום של המרצה, אך סטודנטים לא נדרשים להירשם על מנת להשתתף בפעילות.

יתרונות פדגוגיים:

מעורבות (engagement) למידה פעילה

משוב מיידי

בסיס לדיון

דוגמא (בלימודי הנדסה)

דוגמא (בלימודי רפואה)

דוגמא​​​​


4
  

Screenshot_13 ​​

Screenshot_14

כלי בעל היבטים של משחק המאפשר יצירת חידונים או סקרים המבוססים על שאלות רב ברירה עליהם יכולים הסטודנטים/יות לענות באמצעות כל מכשיר נייד.

חדש: ניתנת למרצה האפשרות לבחור בין משחק יחידים למשחק קבוצות

עלות: חינם 

אתר: www.getkahoot.com

השימוש דורש רישום של המרצה, אולם ההשתתפות בפעילות לא דורשת מהסטודנט/ית להירשם אלא רק לגלוש לדף כניסת תלמיד, הקלדת קוד החידה (PIN)  ושם.

השאלה מוקרנת על לוח בליווי התשובות האפשריות. הסטודנטים בוחרים במכשירם את האפשרות שלדעתם נכונה (התשובות מוצגות באמצעות צבעים וצורות: ראו תמונה). לאחר המענה תוצג   התשובה הנכונה בליווי סטטיסטיקות על המסך הראשי בו משתמש/ת המרצה.

יתרונות פדגוגיים:
המשחק מאפשר למרצה להעריך את מידת ההבנה של הנושאים שהוצגו בהרצאה.

מאפשר לחדד נושאים מסוימים
מאפשר לסטודנטים לזהות נקודות שלא הבינו
ניתן גם לשתף את הסטודנטים בהכנת משחקים העוסקים בנושאים מסוימים, ובדרך זו גם להעריך את מידת ההבנה שלהם את החומר הנלמד
מגביר מעורבות של סטודנטים בשיעור

הופך סטודנטים ללומדים פעילים



6
  

כלי מינימלי להצגת שאלה פתוחה.
התשובות לשאלה מוצגות כענן מילים​ 

עלות: חינם

אתר: https://answergarden.ch

אין צורך ברישום. 

יתרונות פדגוגיים:

מעורבות (engagement) 

למידה פעילה

בסיס לדיון 


מדריך (אנגלית)
דוגמא ​​​


7
  

כלי להכנת כרטיסיות תרגול דיגיטליות אינטראקטיביות, המאפשר למידה עצמית ו/או משותפת. 

עלות: ​חינם. 

ניתן לשדרג בתשלום

אתר: https://quizlet.com/​

יתרונות פדגוגים:

כלי המסייע בשינון חומר לימודי (שפות, מונחים וכדומה)
ניתן להכין כרטיסיות לימוד באופן עצמאי או ליצור קבוצת לימוד ולהכין כרטיסיות לימוד משותפות
ניתן לשחק לבד או כתחרות בין עמיתים
ניתן להשתמש בכרטיסיות שהוכנו על ידי תלמידי הקורס לצורך משחק כיתתי ב Quizlet Live

מדריך (אנגלית)

מדריך (עברית)

עזרה


8