קבצים מצורפים
  
  
מידע מורחב
  
  


> כיצד מעודדים הקשבה? כיצד מייצרים הקשבה פעילה? הכרות עם המושג אמיל"י (המחשת צורך כמושג מפתח בלמידת מבוגרים).
> כיצד נכון לפתוח קורס או להציג נושא? הכרות עם הכוחות הקוגנטיביים שפועלים עלינו בכל מפגש עם תוכן חדש (הסקרנות מול המאמץ).
> עמ"י ותמ"י – מה השינוי הנדרש בתהליך הלמידה וכיצד מגדירים ביעילותמטרות ללמידה? (עמדות/תפיסות, מיומנויות, ידע), איך מוודאים שהאמצעים הולמים את המטרות?
> מה הופך תוכן לזכיר? הכרות עם 4 אסטרטגיות ללמידה זכירה: למידה פעילה, ריבוי שליפות וחזרתיות מגוונת, לעודד למידה נכונה מטעויות ולישון נכון על התוכן – כולל דוגמאות ללמידה פעילה באקדמיה.
> טיפים וטריקים של חוקרי מוח ללמידה אפקטיבית – ידע דקלרטיבי לעומת ידע פרוצדוראלי, ללמד מדוגמה לעיקרון, בידול תוכן, שימוש בראשי תיבות, התבססות על ידע קודם.
> לבשל רציונל למידה – תרגול: כיצד נכון לתכנן יחידת תוכן? הכרות עם מושגי מפתח כמו חיזוק תחושת מסוגלות, יצירת אתגר בלמידה ורציונלים אפשריים:
מהקל או המורכב, מהכלל אל הפרט/הפרט אל הכלל, מהתיאוריה למעשה, צירים חוצי למידה, למידה ספירלית, תרגול אינטגרטיבי ועוד.


מנחה: עידו צדוק, שותף ויועץ בכיר בחברת מתודיקה



03/05/2021
  

​כשאומרים לנו "מבחן" כולנו מדמיינים מצב מוכר:  
כל תלמיד יושב בנפרד, מול טופס מבחן, לזמן קצוב, ועושה ככל יכולתו.  

במפגש למדנו מהו מבחן קבוצתי, מה יתרונו ותרומתו על המבחנים שערכנו עד כה והאם הוא מתאים לאקדמיה  וכיצד מעריכים בעזרתו את הסטודנט.  

התנסינו במבחן קבוצתי קצר ובעקבותיו העלינו את היתרונות והחסרונות של מבחן מסוג זה. דנו באיזה שלב של הלמידה כדאי לשלבו וכיצד נבנות הקבוצות.  

בנוסף בנינו מתכונות נוספות של מבחנים  ייחודיים ודרכי הערכה חלופיות, אשר להם ערך לימודי נוסף על זה המוכר לנו עד היום.  


מנחה: ד"ר איריס זודיק, 

מרצה בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון.  מובילה את תכנית אקדמיה כיתה בטכניון וחלק מצוות  הכניסה להוראה בטכניון. ניהלה בעבר פרויקטים בתחום פיתוח ספרי לימוד במתמטיקה ואת תכנית המצוינות במתמטיקה 

של הטכניון. 


26/04/2021
  
מה הופך מצגת לטובה וכיצד אנחנו מעריכים אותן באופן שיטתי ועקבי?  
מה הסטודנט לומד מהציון שהוא מקבל?  
וכיצד כל אלה יכולים לכוון אותנו בעיצוב תהליך הההכשרה שלו כחוקר? 

מבחנים מצגות ועבודות הם הכלים המקובלים להערכת הידע והמיומנויות של הסטודנטים. במקרים רבים, אנו מתמקדים בהערכה ושוכחים את חשיבותם ככלי ללמידה ולשיפור עבור הסטודנטים. הדבר נכון במיוחד לגבי מצגות שנדרשים הסטודנטים להכין כרפרט או כמטלת סיכום לקורס או לפרוייקט. בשונה ממבחנים, המחולקים לחלקים מובחנים (תרגילים, סעיפים) עם הערות פרטניות, מצגות מוערכות לרוב  באופן גלובלי ולעיתים יש חוסר בהירות אודות דרך ההערכה ומרכיביה. הסטודנטים, שלא תמיד מקבלים הכשרה מסודרת על הכנת המצגות, לא יכולים להבין היכן הטעויות או נקודות התורפה והחוסרים בהגשות שלהם וכיצד להשתפר בעתיד ללא מתן משוב מסודר.  

בסדנא זו נדבר על המצגת ככלי להערכה סטודנטים, נפרוט את הגורמים המשפיעים על הערכת המצגת, נדון על חשיבות תיאום הציפיות מול הסטודנטים, ונציג מתודות למתן משוב מפורט אשר יועיל לסטודנטים מחד, ויתבצע בצורה שיטתית ויעילה מבחינתנו כמרצים מאידך. 

מנחה: ד"ר ענבל צרפתי-ברעד



> לצפיה בהקלטת המפגש​

 ​


18/04/2021
  

רבים מאיתנו מתמודדים עם כיתות שהולכות ומתרוקנות מסטודנטים. אלו שמגיעים נראים אדישים ולעיתים אף מנותקים מהנושאים שהמרצה מנסה ללמד. 

כמרצים, אנחנו עסוקים באופן כמעט בלעדי בנושאים שנלמד ולא בשאלה מה הסטודנטים מבינים, איזה אינדיקציות יש לנו על תהליך ההבנה שלהם, מה יהיה חלקם של הסטודנטים וכיצד ניצור שיעור דינמי יותר. 

בסדנה דנו בעקרונות מנחים לעירוב הסטודנטים בשיעור, הצענו כלים ודרכים שונות להפיכת הלמידה לתהליך פעיל ומשותף ולחיזוק האינטראקציה בין המרצה לסטודנטים. 

למדנו כיצד לחשוף תפיסות ודרכי חשיבה באמצעות כלים דיגיטליים ובאמצעות דיונים, דרכים לוודא הבנה תוך כדי השיעור וחשיבה כיצד לארגן את ההוראה סביב בעיות כעקרון מארגן משלים ואף חלופי להוראה שלנו. 


מנחה: ד"ר איתי פולק, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה


מעורבות והבנה.pptx

> לצפייה בהקלטת המפגש​


01/03/2021
  
בסדנא עסקנו בדברים הבאים: הדגמה קצרה של כל מה שאפשר לעשות עם OBS  בשביל לפתוח את התיאבון, התמצאות בממשק של OBS, הוספת אלמנטים בסיסיים לסצינה - מצגת ומרצה, חיבור ביןOBS  לזום, הכנה של המצגת והמרצה למצב של “מסך ירוק”.

נושא מתקדם 1 - 
הוספה של כתוביות אוטומטיות בעברית ואנגלית בעזרת web captioner

נושא מתקדם 
2 - 
הוספה של תכנים נוספים כמו סרטים ואתרים, איך מורידים למחשב סרטים 
 מיוטיוב לצורכי הוראה בעזרת youtube-dl

נ
ושא מתקדם 3 - 
תמיכה בריבוי סצינות (למשל מצגת בלבד, מרצה בלבד וכו’) ומעברים בין 
סצינות.

נושא מתקדם 
4 - 
דיגום של סביבת ההוראה 
- תאורה, מצלמות, מיקרופונים וכו'

מנחה: ד"ר יוסי אורן, הנדסת תוכנה, הפקולטה להנדסה

22/02/2021
  
הדרכה בסיסית למשתמשים חדשים במערכת הזום המאפשרת לנהל שיעורים מקוונים בשידור חי לסטודנטים הרשומים בקורס.
 
הוצגו השימושים הבסיסיים שמאפשרים למרצה להגדיר את מפגשי הזום באתר הקורס (ב-Moodle), תצורת ההפעלה שתהיה ברירת המחדל לצד הגדרות חשובות נוספות הנוגעות לאבטחה, הקלטה, שיתוף וכן הלאה.

מנחה: ד"ר יעל לין, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה.


21/02/2021
  
תוך כדי התייחסות רפלקטיבית למניעים שלנו כתלמידים וכמורים הכרנו סוגים שונים של מניעים ללמידה ואת האופן שבו הם מקדמיים או חוסמים למידה משמעותית.
במפגש שוחחנו 
 על הקשר שבין סוג המניע, האקלים הרגשי בכיתה וההישגים של הסטודנטים, וגם על דרכים לקדם מוטיבציה בקרב סטודנטים בכיתות קטנות וגדולות.

מנחה: פרופ' עידית כץ, המחלקה לחינוך

07/02/2021
  
המערכת מעודדת דיונים בין שיעורים באופן מאורגן, ע"י בינה מלאכותית ובעומק שאין לו מקבילה בפלטפורמות אחרות ומאפשרת ציונים על פי סוג ואופן ההשתתפות. הפלטפורמה מעלה את רמת ההשתתפות והמעורבות של הסטודנטים בלימוד מרחוק. הפלטפורמה נמצאת בשימוש על יד מרצים באונ׳ בן גוריון המעידים על שיפור משמעותי ברמת המעורבות של הסטודנטים, ההשתתפות שלהם ועומק הדיונים ביניהם. 

מספר המנויים לפלטפורמה מוגבל, שימוש בפלטפורמה נעשה בתיאום מראש עם היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה.

מנחה: ד"ר ענת עתי-סריג מחברת ment.io ​

02/02/2021
  
הוראה אחרי קורונה- חוזרים להתחלה או שהכללים השתנו? במפגש דיברנו על השיקולים בבנייה וניהול של קורסים בהוראה מרחוק. 

דנו בהיבטים הקשורים בתכנון הקורס והכנת הסילבוס וכן להיבטים הטכניים הקשורים בהוראה מרחוק.
פרופ' גד יאיר הציג את ההתנסות שלו במודל הכיתה ההפוכה –  הכנה מקדימה של הסטודנטים לקראת השיעור ודיון במהלכו, ונדון בחווית הלימוד של הסטודנטים במתכונת זאת. 

דנו בעתיד ההוראה המקוונת גם לאחר ימי הקורונה ובהשלכות אפשריות של תקופה זו על ההוראה בעתיד, ועד כמה מרחיקי לכת השינויים המתחוללים כעת. 
התייחסנו להזדמנויות שנוצרות לצד הצורך לגונן על המפגש הפיזי בכיתות ועל האופן שבו ניתן להשתמש בכלים דיגיטליים כדי להגן על לוז חיי הסגל במחקר ובהוראה.

מנחה: פרופ' גד יאיר, המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, האוניברסיטה העברית בירושלים.



25/01/2021
  
הצגה כללית של התנהלות המבחן המקוון כולל חידושים:
בניית מאגר שאלות פתוחות/העלאת טופס בחינה
שיוך שאלות לבוחן
מתן ארכת זמן בזמן בחינה
בדיקת קבצים סרוקים במודל
חשיפת ציונים

מנחה: ד"ר יעל לין, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה

14/01/2021
  
Ment.io  היא פלטפורמה שמאפשרת דיונים חכמים בין הסטודנטים על החומר הנלמד, מציגה דוחות על הפעילות בדיונים, ומאפשרת להעריך את הסטודנטים על בסיס תרומתם לדיונים (מבחינת כמות ואיכות). 

המפגש עסק באתגרים בהוראה מרחוק וכיצד Ment.io יכולה להקל ולסייע.   
 
במפגש הציגו ד"ר מוריה אלן מהמחלקה לניהול מערכות בריאות וד"ר הדר בן-יואב מהמחלקה להנדסה ביורפואית את שילוב הפלטפורמה במסגרת קורסים הנלמדים הסמסטר.

14/01/2021
  
המפגש עסק בהצגה כללית של התנהלות המבחן המקוון כולל חידושים:
בניית מאגר שאלות פתוחות ורב ברירה
שיוך שאלות לבוחן
מתן הארכת זמן בזמן בחינה
חשיפת ציונים

מנחה: ד"ר יעל לין, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה


12/01/2021
  
​במפגש הוצגו רכיבים חדשים שהתווספו למערכת המודל:
ניהול צ'אט של סגל הקורס עם הנבחנים.ות בתוך מערכת המודל במקום דרך הזום.
חלוקת בחינה לחלקים.
רכיב להצלבה בין המבחן לקובץ הסרוק.
אפשרות להגדרת פתיחת קבצי אקסל או וורד בדפדפן המאובטח.

מנחה: ד"ר יעל לין, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה



10/01/2021
  
בעקבות המעבר להוראה מקוונת קיימנו מפגש הדרכה לניהול מבחנים במודל

מנחה: ד"ר יעל לין, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה


03/01/2021
  

​מלמדים בזום - עמידה מול קהל והעברת מסר במציאות ההוראה המקוונת


ההרצאה האינטרקטיבית און ליין על ההתאמות הנדרשות בהעברת המסר מול כיתה במציאות מקוונת. מה הם השינויים שעלינו להכניס פעם אחת בארגון ומיקוד של תוכן (מה), ופעם שניה בשיפור האופן והדליברי (איך).


*עמידה מול מצלמה, טיפים לצילום  

*מיקוד מסרים בוידאו  

*לשמור על קשב ולרתק 

*בונוס מתנה - צ'קליסט להרצאה מקוונת בשידור חי​


מנחה: שני פרץ קריב- מרצה ומאמנת לעמידה מול קהל 


08/12/2020
  

TBL- היא אסטרטגיית הוראה של כיתה הפוכה היוצרת למידה פעילה בקבוצות קטנות (6-7 סטודנטים) בתוך מיתאר אקדמי של כיתה גדולה (עד 200 סטודנטים).


שלבים בלמידה בקבוצות TBL:

1. למידה עצמית- הכנה לפני השיעור על פי חומרי הקריאה שהוגדרו ע"י המרצה.
2. מבחן ידע מקדים- מבחן אישי, מבחן קבוצתי, משוב המרצה ואפשרות לערעור.
3. יישום של עקרונות חומר הלימוד- משימות בקבוצות קטנות.
וכמובן, התייחסות ל TBL  בעידן הזום.​
 


06/12/2020
  

בסדנה זו הכרנו מהם הגורמים שמשפיעים באיזון תקין של מערכת הקול. איך לחסוך מאמץ בזמן הדיבור במהלך יום עבודה כדי למנוע פגיעות ישירות בקול שלאורך הזמן הופכות להפרעות קול כרוניות. 
איך לדבר באופן פרונטלי באופן מקוון בלי מאמץ במיתרי הקול. הדרכה על הגיינה קולית לצמיתות.​

יעדי הסדנה:

פיתוח ידע כללי על מערכת הדיבור וקול באפן חוויתי.
למידה על יכולת הגוף והתאמה בין דיבור ונשימה.
שימוש בדיבור תקין בהברות, במילים ובמשפטים.
דיבור בעוצמה: רכישת כלים למאמץ קולי מבלי לגרום נזק למיתרי הקול.
שימוש בתהודה קדמית כדי להגביר את הקול ולשמור על איכותו.
טיפים לשמירה על הקול בהרצאות באופן מקוון.​

מנחה: ד"ר קלאודיה אנבה- קלינאית תקשורת

מצגת.pdf


11/11/2020
  

​ההוראה המקוונת תפסה את כולנו לא בהפתעה. המורכבות והקושי להסתגל למדיום חדש נראים אולי כרע הכרחי בסיטואציה הנוכחית, אבל יתכן שזו הזדמנות להוראה אחרת בעל פוטנציאל לא מבוטל.
בסדנה זו דיברנו על האופן שבו ניתן לנצל את המדיום המקוון כדי לעשות דברים אחרת באופן שבו אנחנו פועלים ומלמדים.


המפגש הראשון עסק בעקרונות בהוראה מיטבית מרחוק:
כיצד להעביר רעיונות בצורה מעניינת ומרגשת?
כיצד להיראות ולהישמע בצורה מיטבית מרחוק?
כיצד לעודד מעורבות בלמידה ולהעלות את רמת המוטיבציה והעניין?
כיצד ליישם עקרונות של למידה פעילה?
כיצד לשלב כלים אינטרנטיים נוספים?


המפגש השני עסק בהתנסויות אישיות שבהן יישמו המשתתפים את העקרונות שנלמדו במפגש הראשון וכל משתתף לימד קטע קצר בנושא שקרוב לליבו ובעקבות זאת דנו באופן שבו כל אחד מלמד וחידדנו את היכולת של המשתתפים למקסם את המדיום והשימוש בו. 

מנחה: מל רוזנברג (פרופ' אמריטוס מאוניברסיטת תל-אביב), מל הוא מיקרוביולוג, נגן וזמר ג'אז, כותב ספרי ילדים ומומחה לדיבור בפני קהל. 
​​

10/11/2020
  

במפגש העמקנו את ההכרות עם האפשרויות שמערכת המודל מציעה למרצים; הצגת כלים שיאפשרו לשפר את ההוראה, ולשכלל את הלמידה הא-סינכרונית של הסטודנטים.

בין היישומים שהוצגו: וידאו אינטראקטיבי, הגשת מטלות ובדיקתן במערכת, בחנים מקוונים, כלים ללמידה שיתופית, שאלוני משוב.

מנחה: ד"ר יעל לין, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה

​​

> להקלטת המפגש



09/11/2020
  

מטרת הסדנה:
להקנות מיומנויות חדשות ולשפר מיומנויות קיימות בהעברת מצגות במסגרות חינוכיות וחברתיות, ובכלל זה רכישת כלים ארגוניים, טכנולוגיים ועיצוביים.  
תיאור הסדנה:
אופן העברת מסרים בפורומים גדולים השתנה רבות בשנים האחרונות ועבר מכתיבה ספונטנית על לוח כשהגב מופנה לקהל, לחשיבה ותכנון מוקדמים של טקסט מוצג עם המבט כלפי המאזינים.  
שימוש הולך וגובר במצגות במסגרות רבות ומגוונות, יחד עם התקנת מקרנים במרחבים ציבוריים רבים, מעלים את רף האיכות של המצגת ואת  צפיות קהל המאזינים. מצגת טובה ועכשווית בנויה על יסודות איתנים של ידע ומוצגת על פי טכניקות מתקדמות.  
ביכולתה של מצגת טובה להעביר מסר, לעורר מחשבות, להעניק ידע, להציב אתגר ולהוביל למידה – מיומנויות אשר ללא ספק הכרחיות במסגרות ההוראתיות השונות. בין אם מדובר בתלמידים, בעמיתים למקצוע או בצוות הנהלה. 
רכישת ארגז כלים נכון מאפשר לבנות ולהעביר מסרים באמצעות מצגת בצורה חלקה, ברורה ומרתקת. 
נושאים עיקריים:
מיון חומרים – מה להגיד, מה להראות ומה להשאיר במגרה.
ארגון חומרים – בניית רצף המסייע בהעברת מסרים  
שיקולים חזותיים ועיצוביים  
שילוב מדיות כבסיס להעשרת מצגת  
דיאלוגים חבויים עם מקבלי המסר​

מנחה: של גב' שרה הורוביץ


מצגת- בניית מצגות.pdf

> קישור לאתר המודל​
בהקלטה של המפגש ניתן לצפות
ביחידה של הקלטות של הדרכות ומפגשים מקוונים
תש"פ-תשפ"א



26/10/2020
  

​משוב הוא אחד הכלים המועילים ביותר ללמידה. גם עבור מורים. אבל מתי יוצא לנו לקבל משוב על ההוראה שלנו? כולנו רגילים לעבוד לבד. המדיום המקוון מאפשר לנו לשתף עמיתים בהוראה שלנו ולחשוב יחד אילו דברים אנחנו עושים בצורה טובה ואילו דברים כדאי לשפר וכיצד לעשות זאת. 

במפגש התכנסנו בקבוצה קטנה של מרצים שמלמדים בתחומים קרובים זה לזה כדי לחוות את השיעור מנקודת המבט של הסטודנטים, להאיר היבטים שאנו לא מודעים אליהם בהכרח, להציג את האופן שבו פעולות המורה מתפרשות על ידי הלומדים, להציף סוגיות פדגוגיות שראוי לשקול ולחשוב יחד על דרכים נוספות להתמודד עם דילמות רווחות בתהליך ההוראה והלמידה.

המשתתפים במפגש התבקשו להציג קטע קצר של הוראה – בהדגמה חיה או באמצעות הקלטה ולקחת חלק בתהליך של בחינה משותפת של ההוראה לצורך שיפורה.


מנחה: ד"ר איתי פולק, רכז פדגוגי ביחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה


30/09/2020
  

​התקופה האחרונה מחייבת אותנו לחשוב מחדש על ההוראה. אנו נדרשים למצוא דרכים בהן ניתן לנצל בצורה יעילה יותר את המפגשים הפרונטליים (בכיתה או בזום) ובמקביל גם לפתח בקרב הסטודנטים/יות יכולות כמו למידה עצמית והתמודדות עם טקסטים אקדמיים.

וובינר זה הציג כיצד להעשיר את ההוראה הפרונטלית עם למידה עצמית א-סינכרונית. התמקדנו בכלי Perusall (המוטמע במערכת המודל), שפותח ע"י אריק מזור, פרופסור לפיסיקה באוניברסיטת הרווארד. הכלי מציע אפשרות לקריאה משותפת של טקסטים כמו מאמרים, ספרים, class notes, והופכת את חווית הקריאה להתנסות שיתופית, המגבירה את המוטיבציה הפנימית, ומשפרת את חווית הלמידה. במסגרת במפגש הצגנו כיצד להשתמש בכלי, והתנסנו בעצמנו ביכולות שלו​.

מנחה: ד"ר יעל לין, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה

> קישור לאתר המודל​
בהקלטה של המפגש ניתן לצפות
ביחידה של הקלטות וובינרים- קיץ תש"פ​​​​​​​​​​


מצגת- קריאה שיתופית של טקסטים​​


23/09/2020
  

​תקשורת מתווכת מחשב מצמצמת את המנעד העצום של מערכת העברה וקליטה של מסרים בתשורת פנים-אל-פנים. רבים חשים שאיכות האינטראקציה שלהם עם הסטודנטים נפגעה וטרם מצאו את הדרכים לפצות על כך. היכולת של הסטודנטים להיות נוכחים-נפקדים בשיעור מעוררת חוסר נוחות ומקשה על היכולת לבסס תהליך של הבנייה משותפת כפי שנהוג לעשות כשעובדים בקבוצות קטנות. במפגש זה ננסה לשכלל את יכולת ניהול הדיון בשיעורים המקוונים ובדרכים שונות לבסס את הקשר בין המרצה לסטודנטים ואת הנכונות של הסטודנטים לקחת אחריות מוגברת לאופן שבו מתנהלים השיעורים. 


מנחים: ד"ר איתי פולק, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה וד"ר אורטל סלובודין מהמחלקה לחינוך


> קישור לאתר המודל​
בהקלטה של המפגש ניתן לצפות
ביחידה של הקלטות וובינרים- קיץ תש"פ​​​​​​​​​

>הוראה באמצעות דיון בכיתות קטנות.pdf

10/09/2020
  

​הדרכה בסיסית למשתמשים חדשים במערכת הזום. המערכת מאפשרת לנהל שיעורים מקוונים בשידור חי לסטודנטים הרשומים בקורס. במפגש הצגנו את השימושים הבסיסיים שיאפשרו להגדיר את מפגשי הזום באתר הקורס (ב-Moodle), להגדיר את תצורת ההפעלה שתהיה ברירת המחדל לצד הגדרות חשובות נוספו (אבטחה, הקלטה, שיתוף וכן הלאה). במפגש הצגנו כיצד ניתן להגדיר את הרשאות הסטודנטים לפעולה בזום, כיצד ניתן להקרין מצגת, להשתמש בלוח ולנהל את התקשורת עם הסטודנטים בצ'ט ושימושים נוספים.​


מנחה: ד"ר יעל לין, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה


> קישור לאתר המודל​
בהקלטה של המפגש ניתן לצפות
ביחידה של הקלטות וובינרים- קיץ תש"פ​​​​​​​​​

09/09/2020
  

​עם המעבר להוראה מקוונת, השאלה כיצד ללמד עם הלוח בצורה יעילה הפכה לבוערת במיוחד.
במפגש העלינו שאלות פדגוגיות לגבי ארגון יעיל של הלוח, ובמיוחד כיצד ניתן ללמד בצורה נוחה עם הכלי מבוסס ענן, Jamboard של גוגל.
מדובר בכלי ללא עלות, המאפשר אינטראקטיביות ושיתופיות. ​


מנחים: ד"ר יעל לין, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה וד"ר יאיר הרטמן, המחלקה למתמטיקה


> קישור לאתר המודל​
בהקלטה של המפגש ניתן לצפות
ביחידה של הקלטות וובינרים- קיץ תש"פ​​​​​​​​​

08/09/2020
  

​הערכת עמיתים היא אסטרטגיה שבה לומדים/ות מתבקשים/ות להעריך זה את עבודתו של זה. יישום של הערכת עמיתים בקורס אקדמי יכולה מחד להעלות את מיידיות וכמות הפידבק שהסטודנט מקבל על עבודתו, ולשפר את הבנתו את החומר מאידך. להזדמנות לדון בעבודות של עמיתים/ות ולהעריכן עשויות להיות תועלות פדגוגיות רבות, בהן זיהוי טעויות חשיבה וחשיפה לדרכים שונות לפתרון בעיות, התמודדות חוזרת ורפלקטיבית עם המשימה ושיפור מיומנויות רכות כמו הבעה בכתב.

במפגש זה דנו ביתרונות ובמגבלות הפדגוגיים של הערכת עמיתים ויישומה, והצגנו את היישום במודל שנועד להערכת עמיתים.​


מנחה: ד"ר יעל לין, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה


> קישור לאתר המודל​
בהקלטה של המפגש ניתן לצפות

ביחידה של הקלטות וובינרים- קיץ תש"פ​​​​​​​​


06/09/2020
  

"ללמד קבוצה גדולה בזום זה קל יותר – הלוואי ואפשר היה להשתיק את כולם בלחיצת כפתור גם בכיתה".

"להפך. מספיקים הרבה פחות. לשאלות שלהם יש יחס הדבקה כמו של קורונה".

כיתה מרובת משתתפים מחייבת היערכות והתמודדות מיוחדת בשיעורים. חברי סגל מדווחים על התנסויות שונות בהוראה של כיתות גדולות מבחינת ההתנהגות של הסטודנטים ודרכי ההתמודדות של המרצים. במפגש זה דנו באתגר ההוראה וגם הלמידה בקבוצה גדולה וכיצד ניתן לפתח תחושה של שייכות ונוכחות חברתית בתוך קבוצות גדולות, כיצד ניתן להעביר ביעילות את המידע ולצד זה לגוון את השגרה של מבנה ההרצאה. 

מנחה: ד"ר איתי פולק, היחידה לקידום ואיכות ההוראה והלמידה

מצגת.pptx

> קישור לאתר המודל​
בהקלטה של המפגש ניתן לצפות
ביחידה של הקלטות וובינרים- קיץ תש"פ​​​​​

26/08/2020
  

​מפגש הדרכה לבניית סקרים/בחנים בכלים הבאים : 

סקר בזום

אנוטציות בזום

מנטימטר

קהוט

מנחה: ד"ר יעל לין, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה


קישורים לאתרים- 

קהוט

מנטימטר

> קישור לאתר המודל​
בהקלטה של המפגש ניתן לצפות
ביחידה של הקלטות וובינרים- קיץ תש"פ​​​​​​​


25/08/2020
  

במפגש העמקנו את ההכרות עם האפשרויות שמערכת המודל מציעה למרצים; הצגת כלים שיאפשרו לשפר את ההוראה ולשכלל את הלמידה הא-סינכרונית של הסטודנטים.

בין היישומים שהוצגו: וידאו אינטראקטיבי, הגשת מטלות ובדיקתן במערכת, בחנים מקוונים, כלים ללמידה שיתופית, שאלוני משוב. ​

מנחה: ד"ר יעל לין, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה

Moodle.pptx.pdf

> קישור לאתר המודל​
בהקלטה של המפגש ניתן לצפות
ביחידה של הקלטות וובינרים- קיץ תש"פ​​


24/08/2020
  

במפגש ההדרכה עברנו יחד צעד אחר צעד אחר השלבים לבניית לוחות שיתופיים ב Padlet, מצגות שיתופיות ב Google slides ומפות חשיבה ב Coogle.​


מנחה" ד"ר איתי פולק, היחידה לקידום איכות ההוראה והלמידה


> קישור לאתר המודל​
   בהקלטה של המפגש ניתן לצפות 
   ביחידה של הקלטות וובינרים- קיץ תש"פ​​​​

​​

23/08/2020
1 - 30הבא