$$News and Reports$$

06 פבר' 2013
​במעמד סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, העניק יו"ר ארגון הרוקחות הישראלי, אריאל אורבוך, את אות המופת לפרופ' (אמריטוס) צבי בן-צבי מהפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. האות הוענק לו במסגרת הכנס השלושה עשר של הארגון.
 
פרופסור צבי בן-צבי חינך תלמידים רבים, תוך שהוא מקדיש למעלה משלושים שנים למחקר ולהוראה בבית הספר לרפואה באוניברסיטה מאז היווסדו. הוא ניהל את המחלקה לפרמקולוגיה קלינית בשנות התשעים ואחרי מאמץ ומאבק של שנים ייסד בשנת 2001 את בית הספר לרוקחות השני בארץ והראשון בנגב. פרופ' צבי בן-צבי יזם ובנה תכנית ייחודית על מנת שהרוקח יהיה חבר בצוות ברפואי המטפל בחולה, במטרה להביא לשיפור השירות התרופתי. עקב ריבוי התרופות וצורת המינון החדשות, השתכלל תפקיד הרוקח הן במרפאות והן בבית המרקחת הפרטי, לרבות ייעול והסברה על השימוש בתרופות בצורתן השונות, מועדי לקיחת התרופות, תופעות הלוואי האפשריות ותגובות עם תרופות אחרות.
 
פרופ' צבי בן-צבי פעל רבות להקנות לתלמידים הכרה וידע ברוקחות התעשייתית.
תלמידיו הבוגרים כתבו לו: "רצינו להודות לך שתמיד דלתך הייתה פתוחה ואוזנך קשבת אלינו. היית מודל של איש מדע אמיתי. מכל תלמידי השכלתי ואצלך זה לא היה רק ביטוי בשבילינו. הרוח שנשבה מכוונך אלינו, רוח חזון  הרוקחות העתידית. הענקת לנו השכלה אקדמית מרתקת ומעמיקה בפן הפרמקולוגי של הרוקחות, השכלה שהעמידה אותנו נדהמים אל מול כמות הידע שאתה מכיל בקרבך".
 
פרופ' בן-צבי היה ממקימי ארגון הרוקחות והיה שנים רבות חבר מועצה וחבר הוועדה המקצועית, במסגרתה תרם רבות מניסיונו ומהידע שלו.
 

5.jpg
בתמונה: פרופ' בן-צבי מקבל את אות המופת מידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן 
צילום: יחסי ציבור.