$$News and Reports$$

25 נוב' 2015
​תרומת האוסף צוינה באירוע פתיחת השנה, שבו השתתף פרופ' אליהוא כ"ץ במעמד נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי וראש המחלקה לתקשורת, פרופ' עמית שכטר, ביום שלישי ה-24 בנובמבר, בספרית ארן שבאוניברסיטה.
 
האוסף של פרופ' כ"ץ, מייסד לימודי התקשורת בישראל ומחוקרי התקשורת הבולטים בעולם, מונה למעלה מ-2000 כרכים, שחלקם כבר הגיע לספריה, רובם המכריע בתחומי התקשורת ומיעוטם בסוציולוגיה.
 
אוסף של חוקר כה בכיר, שנצבר על פני עשרות רבות של שנים, הוא בעל ערך אקדמי ותרבותי רב. הוא מייצג את הבחירות ואת תחומי העניין והמחקר של הפרופ' כץ ואת הספרים שעמדו מאחוריהם.
 
תרומת האוסף היא בעלת חשיבות מיוחדת למחלקה באוניברסיטת בן-גוריון, בהיותה צעירת המחלקות לתקשורת מבין האוניברסיטאות בישראל, ולכן האוסף עשוי לסייע לה לסגור פערים היסטוריים.
 
לרגל תרומת אוסף הספרים של פרופ' כ"ץ לאוניברסיטת בן-גוריון עוצב תו ספר מיוחד (Ex Libris), שיוצמד לכל אחד מהספרים שנתרמו.
 
פרופ' כרמי הודתה לפרופ' כ"ץ על תרומתו והוסיפה: "אתה אבי התקשורת בישראל ואני מקווה שהקשר הזה בינך לביננו ילך ויתהדק. אני בטוחה שמה שאתה עוד יכול ללמד, אנשים צעירים עוד לא למדו".
 
בשלהי שנות הששים נענה כ"ץ לבקשת ממשלת ישראל ועמד בראש צוות ההקמה של הטלוויזיה הישראלית. עבודתו זו שולבה מאוחר יותר במחקריו על הכנסת המדיה הטלוויזיונית למדינות עולם שלישי ועל בחינת ההשפעות ארוכות הטווח של הטלוויזיה על התרבות בכלל ותרבות הפנאי בפרט. כמו כן הוא עבד כיועץ לרשת הטלוויזיה BBC. כ"ץ זכה על עבודתו בשורת פרסים והוקרות, בהם פרס ישראל למדעי החברה לשנת 1989.
 24-11-2015_042.jpg
פרופ' אליהוא כ"ץ בחברת נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי במעמד השקת האוסף