$$News and Reports$$

19 אוק' 2017

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה נרשמת עליה במס' הסטודנטים החדשים שיחלו לימודים לתואר שני באוניברסיטה (כ- 1,600 סטודנטים חדשים).

 

תוכניות הלימודים עם מספר הנרשמים הגבוה ביותר הן רפואה עם 1,954 נרשמים, מדעי המחשב עם 1,458 נרשמים, והנדסת חשמל ומחשבים והנדסת תוכנה עם יותר מ- 900 נרשמים חדשים לכל אחת.

 

בנוסף, נרשם גידול בהרשמה למחלקות ממדעי הרוח, ובפרט נרשמה עלייה משמעותית ביחס לשנת הלימודים הקודמת במס' הנרשמים ללימודי היסטוריה כללית ולימודי מדינת ישראל, העומד על כ-36% וכ- 35% (בהתאמה).

 

 פתיחת שנת הלימודים

 

במסגרת המאמצים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב להעלות באופן משמעותי את שיעור הנשים הלומדות במקצועות המדעים המדויקים וההנדסה, הכריזה האוניברסיטה על פרס מיוחד שניתן (זו השנה השניה) למועמדות שנרשמו ללימודים בשנת תשע"ח במחלקות בהן יש ייצוג חסר של נשים. היוזמה זכתה להצלחה מרשימה גם השנה ובמחלקה למתמטיקה נרשם גידול של כ- 18% במס' הנשים שנרשמו ללימודים וגידול של כ- 20% במספר המתקבלות ללימודים, במחלקות להנדסת חשמל, הנדסת מכונות והתכנית להנדסת תוכנה נרשמו גידולים של יותר מ- 20% במס' הנשים שהתקבלו ללימודים (27%, 20% ו- 30% בהתאמה) ואילו במחלקות להנדסת חומרים והנדסת מערכות תקשורת גם נרשם גידול של כ- 9% במס' הנשים שנרשמו ללימודים.

 

תכניות נוספות אליהן הביקוש גדל בהשוואה לאשתקד הן ניהול מלונאות ותיירות עם גידול בשיעור של 19%, הנדסת מערכות מידע עם גידול בשיעור של 13% ומתמטיקה עם גידול בשיעור של 11%.

 

בלימודי התואר השני נרשמה עלייה בולטת בהשוואה לאשתקד בהרשמה ללימודי פילוסופיה עם גידול בשיעור של 100%, הנדסת מכונות עם עלייה בשיעור של 78%, הנדסת חומרים עם עלייה בשיעור של 53% והנדסת מערכות מידע עם עלייה בשיעור של 35%.

 

תוכניות ויוזמות חדשות באוניברסיטה: השנה תפתח לראשונה תוכנית חדשה ללימודי תרבות יהודית – ערבית >>, הראשונה מסוגה בארץ, כמו גם תואר שני ברוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי >>. כמו כן, יפתח השנה המסלול הכפול בהנדסת חשמל ומחשבים עם הנדסת מכונות לתואר ראשון.