$$News and Reports$$

05 מרץ 2019

קורס מיוחד בשם "איך המדיה ממציאה את עצמה מחדש", שנפתח בימים אלה במחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ילמד סטודנטים כיצד לחקור ולהוביל שינויים במדיה, וכיצד טכנולוגיות חדשות מעצבות מחדש את איסוף החדשות, האופן שבו הן מוצגות, מופצות ונצרכות בקרב הקהל הרחב.

מתברר כי דווקא בעת זו, בשיא המשבר בתקשורת העולמית, קיימת התפרצות מסיבית של חידושים וניסויים טכנולוגיים ונכונות לבחון צורות עיתונאיות שטרם נוסו, המשנים היבטים רבים בתעשיית החדשות המוכרת והמסורתית, מתאימים אותה להווה ומכוונים לעתיד.

במסגרת הקורס, שמנחה ראש המחלקה, פרופ' צבי רייך, יסיירו התלמידים בשורת ארגוני חדשות וחברות היי-טק העוסקים בתחום וביניהם: פלייבאז, Mako, 'כאן דיגיטל' ומיניט מדיה. בנוסף, בפני הסטודנטים יופיעו שורת מרצים אורחים ובהם אורי רוזן, מנכ"ל ועורך ראשי של Mako, תומר אביטל ממיזם “מאה ימים של שקיפות", אסא ארבל ממחלקת הדיגיטל של תאגיד השידור 'כאן', כתב הארץ ניר חסון, דפנה לו מאתר אלכסון וקציני חמ"ל מיחידת דובר צה"ל.

גולת הכותרת של הלמידה בקורס, המכשירה את הסטודנטים להיות מובילי שינוי בארגוני מדיה, הם פרויקטים מחקריים אישיים, במסגרתם כל סטודנט חוקר לעומק ובאופן השוואתי באתרים המובילים בעולם, דוגמת ניו-יורק טיימס, The Guardian, BBC, CNN ואל ג'זירה, את ההיבטים השונים של חידוש מסוים. בדרך זו, הכיתה תיחשף למגוון של חידושים, חלקם מצויים עדיין בשלבי פיתוח וניסוי, ודרכי היישום שלהם באתרים המובילים בעולם.