$$News and Reports$$

04 יול' 2017
המחלקה לניהול מלונאות ותיירות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא המחלקה היחידה בארץ בתחומה שנכנסה ל"דירוג שנגחאי" (ARWU), דירוג אקדמי של אוניברסיטאות בעולם המתפרסם אחת לשנה ונחשב לאחד משני הדירוגים האקדמיים הבולטים ביותר.

ראש המחלקה, פרופ' יניב פוריה, אמר כי "דירוגה של המחלקה לניהול מלונאות ותיירות בדירוג שנחאי מהווה עדות לאיכות המחקר של חברי הסגל המחלקה. ניתוח של שיטת חישוב המדד מלמד כי הצלחת המחלקה מקורה בגורמים כמו שיתופי פעולה בין-לאומיים, איכות כתבי העת בהם מתפרסמים מאמריהם של חברי סגל המחלקה ובייחוד מספר הציטוטים של המאמרים אותם כתבו חברי הסגל. לאור המדד האחרון, המחלקה ממוקמת במקום ה 20 בעולם. לצערי המדד אינו מתחשב במספר חברי הסגל. התחשבות במספר חברי הסגל ייתכן והייתה ממקמת את המחלקה בעשירייה הראשונה בעולם".
 
המחלקה לניהול מלונאות ותיירות נוסדה בשנת 1994. המחלקה מהווה חלק אינטגרלי מהפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר מאז הקמת הפקולטה. כיום מציעה המחלקה לימודים לתואר ראשון (BA) בניהול מלונאות ותיירות ולימודים לתואר שני (MA) בניהול תיירות ומלונאות.
 
פרופ' פוריה מדגיש כי תכניות הלימודים במחלקה תוכננו מתוך מטרה להעניק לסטודנטים ידע ומיומנויות אשר יקנו לסטודנטים יכולת להתמודד עם אתגרי הניהול שיעמדו בפניהם עם סיום לימודיהם.  
 
את בוגרי המחלקה ניתן למצוא בשדרות הניהול בתעשיית, התיירות, המלונאות, הכנסים, והאירועים כמו גם ביזמויות שונות בתחומים אלה. פרופ' פוריה מדגיש כי תוכנית הלימודים המאופיינת בעדכניות ורלוונטיות מקנה לבוגרים ידע וכלים המאפשר להם לנהל ולהנהיג בארגונים המאופיינים ברב תרבותיות. 
 
דירוג המחלקה לניהול מלונאות ותיירות במקום ה-42