$$News and Reports$$

01 יול' 2015
Dollarphotoclub_73640665.jpg
ייחודיות המחלקה להנדסת מערכות תקשורת היא בהתמקדות המלאה בתחום המתפתח של מערכות תקשורת. מחלקה זו הינה היחידה מסוגה בארץ, ובדומה למחלקות תואמות במוסדות אקדמיים באירופה ובארה“ב, חוזקה של המחלקה הוא בכיוונים החדשים בתחום, כגון רשתות אד-הוק אלחוטיות, רשתות חיישנים וטכנולוגיות תקשורת מתקדמות. 
מטרות המחלקה הן הכשרת מהנדסי מערכות תקשורת בעלי ידע נרחב בתחומים: טלקומוניקציה, רשתות תקשורת מחשבים, תקשורת אלחוטית, רשתות תקשורת מולטימדיה (קול וחוזי), רשתות תאיות ולווייניות ואבטחת רשתות, כמו גם קידום מחקר מעמיק ואיכותי בתחומים אלו.

תחומי הלימודים והמחקר במחלקה:
וידאו ומולטימדיה ברשתותדחיסת וידאו מתקדמתרשתות אלחוטיותפרוטוקולים ברשתותאינטרנט עתידיתקשורת סלולרית וניידתארכיטקטורות מתגים ונתביםתכנון מעבדי רשת מהיריםמערכות תקשורת מבוזרותרשתות חיישנים ורשתות אד-הוקתזמון והקצאת משאבים ברשתותתורת המידע וקידודהתפשטות גליםרשתות חברתיותסייבר ואבטחת רשתות
 
דרישות תוכנית הלימודים לתואר שני בהנדסת מערכות תקשורת - ללא תזה:
  • 30 נק"ז קורסים מתוך קורסי התואר השני במחלקה או ממחלקה אחרת באישור ועדת הוראה.
  • 2 קורסים של פרוייקט (סמינר מסכם) בהנחיית חבר סגל. כל קורס 3 נק״ז, סה״כ 6 נק״ז.
תנאי קבלה לתוכנית:
  • בוגרי תואר מוסמך למדעים בהנדסה ממוסד אקדמי מוכר בארץ או בחו"ל אשר ממוצע ציוניהם לתואר הוא 80 לפחות ובתנאי שסיימו את לימודיהם במחצית העליונה של מחזורם על פי אישור מדרג רשמי.
  • ​בוגרי תואר מוסמך למדעים במדעי הטבע ממוסד אקדמי מוכר בארץ או בחו"ל שממוצע ציוניהם הוא 80 לפחות ובתנאי שסיימו את לימודיהם בשליש העליון שלמחזורם על פי אישור מדרג רשמי.
*בוגרי תואר מוסמך שאינם בוגרי המחלקה להנדסת מערכות תקשורת עשויים להידרש ללמוד קורסי השלמה מהתואר הראשון.​

מעבר ממסלול ללא תזה למסלול עם תזה:
סטודנט במסלול ללא תזה יוכל לעבור למסלול עם תזה במהלך התואר במידה ונמצא מנחה המוכן להנחות את הסטודנט והוא עומד בתנאי הקבלה למסלול המחקרי. למידע נוסף על המסלול המחקרי לחצו כאן >>​​
​​​​​​​​