$$News and Reports$$

26 אוק' 2014
​להתקבל לאוניברסיטה ללא הבחינה הפסיכומטרית – לא צריך לחכות!
 

בימים האחרונים מדברים רבות על התוכנית החדשה של משרד החינוך לאפשר בעתיד קבלה לאוניברסיטאות ולמכללות ללא צורך בפסיכומטרי. המשמעות: אלפי צעירים המעוניינים להירשם במוסדות להשכלה גבוהה בישראל מדי שנה לא יצטרכו להשקיע סכומים גבוהים בהכנה לבחינה אחת גורלית מבלי לדעת אם הציון שיקבלו יספיק לטובת קבלה ללימודים.

אם חשבתם שתצטרכו לחכות זמן רב  עד שהרעיון הזה יתממש – תחשבו שוב: אוניברסיטת בן-גוריון החלה בשנה האחרונה להפעיל תכנית חדשנית וייחודית שמהווה חלופה לבחינת הפסיכומטרי ומאפשרת למשתתפים בה להתקבל ללימודים באוניברסיטה על סמך הציונים בתכנית לצד ציוני הבגרויות. המשתתפים בתוכנית אינם תלויים בבחינה אחת אלא נבחנים בכל מקצוע בנפרד (אנגלית, חשיבה מתמטית , אוריינות אקדמית) ואף מקבלים את האפשרות לציוני 'מגן' שיכולים לסייע להם להעלות את ציוני הבחינות המסכמות.

הכירו את תכנית "נתיב לאקדמיה" - הדרך שלכם להתקבל לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ללא המבחן הפסיכומטרי

התכנית מיועדת למועמדים שרוצים להתקבל לאוניברסיטת בן-גוריון, בעלי תעודת בגרות, המעוניינים שציוני התכנית יוכרו כחלופה לציון הפסיכומטרי לשקלול סכם הקבלה שלהם למחלקות השונות באוניברסיטה.

מה שונה ממבחן הפסיכומטרי?

בשונה ללימודי הפסיכומטרי, הלימודים בתכנית "נתיב לאקדמיה" אינם מוכוונים לטובת מבחן אחד שיקבע לבדו את עתידכם באקדמיה – אלא לכל מקצוע נלמד יש בחינה מסכמת משלו שמוקדשת אך ורק לו. המקצועות הנלמדים הם חשיבה מתמטית, אנגלית ואוריינות  אקדמית.

יתרונה המשמעותי היא שיטת הלימוד אשר פורשת את החומר הנלמד על פני מבחנים מסכמים שונים ומאפשרת למשתתפים להתמקד בצבירת ידע והבנתו ולא רק בשינון החומר. יתרון נוסף הוא השימוש בציוני 'מגן' אשר יכולים לסייע למשתתפים להעלות את ציון הבחינות המסכמות אליהן ייגשו בסיום התוכנית.

מדובר בתוכנית אינטנסיבית ומאתגרת אשר בוחנת את הידע והיכולות של משתתפיה בכל אחד מן התחומים הנלמדים ודורשת מחויבות והשקעה מצד הנרשמים

למי מתאימה התוכנית?

  • למי שאינם מעוניינים לגשת לבחינת הפסיכומטרי ומחפשים פתרון חלופי לקבלה לאוניברסיטה.
  • למי שניגשו למבחן הפסיכומטרי בעבר אך לא קיבלו ציון מספק לטובת קבלה ללימודים, ייתכן עקב חוסר התאמה לשיטת הלימוד או בשל חרדת מבחנים. כאמור, בשונה מבחינת הפסיכומטרי, המשתתפים ב"נתיב לאקדמיה" נבחנים ב-3 בחינות מסכמות שונות ויכולים להסתייע בציוני 'מגן'. במילים אחרות: לא הכל תלוי במבחן אחד!

 מהם תנאי הקבלה?

  •  ממוצע בגרות כולל בונוסים של לפחות 85 (בעלי ממוצע בין 80-84 יכולים להגיש בקשה לועדת חריגים)
  • ציון עובר (55 לפחות) בבגרות באנגלית ברמת 4 או 5 יחידות לימוד

מה לומדים בתוכנית?

הקורסים של "נתיב לאקדמיה" אורכים כ-3 חודשים ומתקיימים במספר קבוצות, בשעות הבוקר או/ו אחה"צ. הלימודים מתקיימים במרכז ללימודים קדם-אקדמיים של אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. במסלול הרגיל הלימודים מתקיימים 2-3 ימים בשבוע ובמסלול המקוצר 4-5 ימים בשבוע. בסיום הלימודים יתקיימו מבחני הערכה בכל אחד מן המקצועות הנלמדים וציונים אלו ישוקללו במסגרת הרישום לאוניברסיטה במקום ציון פסיכומטרי.

לפרטים נוספים על תוכנית "נתיב לאקדמיה" ולבדיקת סיכויי הקבלה שלכם לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב לחצו כאן.


מה אם כבר עשיתי פסיכומטרי ואני מעוניין לשפר דווקא את ציוני הבגרות?

אוניברסיטת בן-גוריון מציעה לכם שני פתרונות שבעזרתם תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל ללימודים באוניברסיטה, בפקולטות להנדסה או מדעי הטבע.


מכינה מקוצרת למדעי ההנדסה ומדעי הטבע

מכינה שנועדה לסייע לכם בשיפור ציוני הבגרות במתמטיקה ופיסיקה ברמת 5 יחידות לימוד לטובת קבלה לפקולטה להנדסה או לפקולטה למדעי הטבע באוניברסיטת בן-גוריון. המכינה אורכת כ-6 חודשים והלימודים מתקיימים בבאר שבע.

לתנאי הקבלה למכינה ולמידע על הרשמה לחצו כאן.


מכינת רענון למדעי ההנדסה

מכינת הרענון למדעי ההנדסה היא פתרון מצוין למועמדים לאוניברסיטה אשר חסרות להם נקודות בודדות על מנת להתקבל למחלקות השונות בפקולטה למדעי ההנדסה. הלימודים במכינה אורכים כ-3 חודשים ומתקיימים בבאר שבע, וכוללים קורסים שונים במתמטיקה ובפיסיקה. סיום בהצלחה של המכינה יאפשר קבלה לאחת ממחלקות הפקולטה להנדסה על פי שקלול של ציוני המכינה במקום ציוני הבגרות.

לתנאי הקבלה למכינה ולמידע על הרשמה לחצו כאן.


לסיכום,

התוכנית הממשלתית לקבלת מועמדים למוסדות להשכלה גבוהה ללא מבחן הפסיכומטרי אולי נשמעת לכם כמו יוזמה חדשה – אבל באוניברסיטת בן-גוריון כבר חשבו על זה קודם. מועמדים המעוניינים להתקבל ללימודים באוניברסיטה אשר נחשבת לאחת המובילות בישראל, יכולים לעשות זאת ללא הבחינה הפסיכומטרית אלא באמצעות אלטרנטיבה שתאפשר להם להגדיל את סיכויי הקבלה שלהם. גם מועמדים שכבר ניגשו לפסיכומטרי וכעת מעוניינים לשפר בגרויות יכולים לעשות זאת באוניברסיטת בן-גוריון ולהגדיל סיכוייהם להתקבל ללימודים גבוהים.

לפרטים נוספים ולמידע על הרשמה היכנסו לאתר המרכז ללימודים קדם אקדמיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב​.​​