$$News and Reports$$

30 ספט' 2015

"הגענו נלהבים וחדורי מוטיבציה לייצג את ישראל ואוניברסיטת בן –גוריון בנגב ולקחת חלק בתחרות בה משתתפות נבחרות ממיטב האוניברסיטאות בעולם - ועשינו זאת !״ *​ צוות המחקר של האוניברסיטה זכה בפרס הראשון בקטגורית הפרויקט הטוב ביותר בתחום הבריאות והרפואה בתחרות ה- iGEM 2015היוקרתית בארה"ב על פיתוח המערכת החדשנית "בומרנג" לטיפול בסרטן * הסטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון הינם הצוות הישראלי הראשון שהגיע לגמר בתחרות מול 259 קבוצות מחקר מכל רחבי העולם​. 

צוות iGEM BGU מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, השוקד על פיתוח המערכת חדשנית "בומרנג", שמבוססת על הנדסה גנטית למטרת השמדת גידול הסרטני או סימונו לצורך זיהוי שולי הגידול הממאיר והסרה כירורגית מלאה שלו, זכתה השבוע במקום הראשון בקטגוריית הבריאות בתחרות הבינלאומית היוקרתית iGEM 2015 בבוסטון, ארה"ב. קרוב ל-4.600 סטודנטים התחרו השנה במסגרת האירוע  שהתקיים בין ה-24-28 בספטמבר.​

iGEM-BGU (1).jpg
חברי הצוות בתמונה קבוצתית מהתחרות

יודגש, כי לצד זכייתו בפרס הראשון בקטגוריית מדרג הקרוי Overgrad, הצוות מאוניברסיטת בן-גוריון היה לצוות הישראלי הראשון אי פעם שהגיע לרמה זו בתחרות, המתקיימת זו השנה ה-12 והתמודדו במסגרתה 259 קבוצות מהאוניברסיטאות מחקר המובילות מכל רחבי העולם. התחרות, אשר נערכת על ידי אוניברסיטת MIT 
האמריקאית, נחשבת כיום לאחת מהחשובות והיוקרתיות ביותר בזירה המדעית העולמית.

הצוות מונה 8 סטודנטים ממקצועות לימוד מגוונים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב (הנדסת ביו-טכנולוגיה, ביולוגיה, רפואה, חקר המוח והקוגניציה, כלכלה ופוליטיקה וממשל), בהנחייתם של פרופ' סמדר כהן, ד"ר אמיל רובינוב, וד"ר אפרת פורטי מהמחלקה להנדסת ביו-טכנולוגיה.

"האוניברסיטה גאה מאד על ההישגים של צוות המחקר בתחרות כה יוקרתית, הכוללת את הסטודנטים הטובים והמבריקים בתחום הביולוגיה הסינטטית" ציינה פרופ' סמדר כהן, שהובילה את הקבוצה וחברת סגל המחלקה להנדסת  ביוטכנולוגיה ע"ש אברהם וסטלה  גורן גולדשטיין. "הצלחתנו בתחרות מבליטה את המסירות הבלתי רגילה של הסטודנטים ואת שיתוף הפעולה הרב-תחומי בין הסטודנטים הלומדים במגוון של תחומים, כגון ביוטכנולוגיה, ביולוגיה, הנדסה, רפואה, כלכלה, מדעי המוח, פסיכולוגיה, כמו גם מדעי המדינה".

חברי צוות פרויקט iGEM  בן-גוריון 2015 הם: הפקולטה למדעי ההנדסה: בר גזית, ולד שומייקו- סטודנטים שנה שלישית להנדסת ביוטכנולוגיה; הפקולטה למדעי הבריאות: אורי זליכוב- סטודנט שנה שישית לרפואה ושהם ריגבי- סטודנטית שנה שלישית לרפואה:הפקולטה למדעי הטבע: שי דוכין- סטודנט לתואר שני במדעי החיים ושלו גולדפרב- סטודנט שנה שנייה במדעי החיים; הפקולטה למדעי הרוח והחברה: עדי שטיין- בוגרת תואר ראשון בהנדסת מערכות מידע ובתואר שני  בחקר המוח והקוגניציה ודפנה גולדמן- סטודנטית שנה שלישית בכלכלה, פוליטיקה וממשל.

פרויקט iGEM  בן-גוריון 2015

 "השנה" מספרים הסטודנטים "בחרנו להתמקד בפיתוח יישומי לאבחון וטיפול במחלת הסרטן. מחלת הסרטן מהווה גורם תמותה ותחלואה מוביל בעולם וזאת למרות ההשקעה האדירה במחקר ובפיתוח שיטות טיפול מגוונות. כיום, נדרשות שיטות טיפול מתקדמות שיפעלו באופן ספציפי על תאים סרטניים עם מינימום פגיעה בתאים בריאים. המערכת המודולרית שפיתחנו, תאפשר, כאמור, השמדה של הגידול הסרטני או צביעתו לצורך זיהוי שולי הגידול הממאיר והסרה כירורגית מלאה שלו".  

הגענו נלהבים וחדורי מוטיבציה לייצג את ישראל ואוניברסיטת בן –גוריון בנגב ולקחת חלק בתחרות בה משתתפות נבחרות ממיטב האוניברסיטאות בעולם - ועשינו זאת !  החזון שלנו הוא להמשיך לקדם ולהציב את מדינת ישראל ואונ' בן-גוריון על המפה בחזית הפיתוח והחדשנות בתחום הביולוגיה הסינתטית", מסכמים הסטודנטים.