$$News and Reports$$

06 יול' 2015
את סיומה של שנת הלימודים האקדמית ציינו באוניברסיטת בן-גוריון באילת ברצף אירועים שהפנו את הזרקור למצוינות אקדמית ומחקרית של סטודנטים: טקס מצטיינים, טקס פרסי בן-אשר, ואירועי הסיכום של פרויקטים שערכו סטודנטים המסיימים את לימודיהם בניהול ובעבודה סוציאלית, אלה גם אלה מתמקדים בנושאים הקשורים לעיר אילת.
 

הפרס ע"ש חנה ויוסף בן אשר ז"ל
טקס הוקרה לסטודנטים מצטיינים, בו זכו להוקרה גם מרצים מצטיינים ובמהלכו זכו סטודנטים לתואר ראשון בביולוגיה ימית בפרס ע"ש חנה ויוסף בן-אשר. הפרס, המוענק עבור פרויקטים מחקריים בתחום, נתרם כבכל שנה על ידי משפחת בן-אשר, לזכר הוריהם.
פרופ' יפתח בן אשר, בנם של חנה ויוסף בן אשר ז"ל, הציג בפני הקהל את פועלו של אביו, חבר הכנסת הראשונה והשניה, יוזם חוק הצבי והאלמוג, שהניח את היסודות  למדיניות השמירה על הטבע במדינת ישראל. פרופ' בן אשר חילק את הפרס לסטודנטים שהצטיינו במחקר בתחום הביולוגיה הימית: עומרי נהור, נתנאל קרמר ומור לוי (לפי סדר זכייתם).

ראש המחלקה למדעי החיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' ג'רי אייכלר, ברך את המצטיינים באחלו: "אתם בקמפוס אילת תצטיינו מדרום צפונה, ואנחנו מבאר-שבע נצטיין מצפון דרומה, וניפגש באמצע – במדינה טובה יותר".
 
אילת על מפת ההצטיינות האקדמית בנגב:
לראשונה בטקס מצטיינים באוניברסיטת בן-גוריון באילת, זכו להכרה גם מרצים מצטיינים: ד"ר רועי טל מהמחלקה לעבודה סוציאלית, מר ליעד גרינפלד מהמחלקה לכלכלה, מר יהודה בר לב מהמחלקה לתקשורת וד"ר לימור מעודד-דנון מהמחלקה לסוציולוגיה.
 
13 סטודנטים מקמפוס אילת נמנים על מצטייני אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מתוכם שלוש בדרגות ההצטיינות הגבוהות ביותר: מצטיינות הדיקן איריס שנייד וקשת חמו  ומצטיינת הרקטור ניצן זעפרני.
 
 
ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי: "הקמפוס – המוסד הכי חשוב בעיר"
במסגרת הקורס "ניהול עסקים בישראל", בניצוחה של הדוקטורנטית מירי ארביב, כתבו סטודנטים לניהול המלצות יישומיות לפיתוחה הכלכלי-חברתי של העיר אילת. את התהליך ליוו בכירים בעירית אילת, נציגי שירותי הרווחה והתעסוקה ונציגי הענפיים המסחריים השונים בעיר. זו השנה השלישית ברציפות שהקורס מתמקד באתגרים העומדים בפני העיר אילת, ולדברי ראש עירית אילת, מאיר יצחק הלוי, "חלק מהמלצות הצוותים בשנים האחרונות כבר יושמו בעיר".
 
פרופ' נדב ששר, המנהל האקדמי של הקמפוס, הודה למנחים שליוו את הסטודנטים: גב' דנה סאיג, מנהלת המעו"ף באילת, מר אורי בוקשפן, יזם ויועץ עיסקי ומנהלת הקורס, גב' מירי ארביב. גב' ארביב, מנהלת הקורס, הודתה באירוע למלווים מטעם העיריה: "בראש ובראשונה למר פיליפ אזרד, מנכ"ל העיריה הבלתי נלאה, למר אבי כהן, לד"ר דרורי גניאל המשנה למנכ"ל העיריה וראש מנהל שח"ק, לגב' טל חורש מתאגיד התיירות, לגב' חן סלטי מנכ"לית תאגיד עין נטפים וגם ליוסי אני מנכ"ל פארק המצפה התת ימי". עוד הודתה גב' ארביב לאנשי המחלקה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב – ד"ר יותם לוריא וד"ר סימון מורן, שסיפקו רוח גבית לקורס.
 
קרן אילת תרמה מלגות לשלושת הצוותים המצטיינים בפרויקט, ותשקיע כספים גם ביישום המלצותיהם. במקום הראשון זכו הסטודנטים מעיין אבוהרון, בן ביטן, יובל פורטר ורון לוי, שחקרו את מודעות בני הנוער לאירועי תרבות ופנאי באילת ככלי להפחתת האלימות בעת הקיץ. הדר רסוני, פבל לויתין, משה טוביה ודן סמדג'ה, שבחנו את הדרכים להפחתת העומס על שוניות האלמוגים ושינוי תרבות הצלילה, זכו במקום השני, והפרויקט שעסק בפיתוח תעסוקה מגוונת, שאינה מבוססת התיירות, זיכה את הסטודנטים אלכסנדר וולניקוב, עדן זלמן, נתנאל ישראלי ואורי אנשל בפרס השלישי. את הפרסים תרמה קרן אילת, שהקצתה סכום של 30 אלף ₪ - 20% חולקו כפרס אישי לסטודנטים הזוכים ו- 80% ממנו יוקצו ליישום הפרויקטים.

בטקס סיום הפרויקט ציין ראש העיריה מאיר יצחק הלוי: "אין מאושר ממני לעמוד כאן היום במוסד הכי חשוב בעיר ולהתרשם מעבודות סטודנטים, אשר חקרו את הצרכים האמיתיים של העיר".
 
סטודנטיות לעבודה סוציאלית מכינות את אילת לרפורמה בבריאות הנפש
מכינות את אילת לרפורמה בבריאות הנפש.jpg
באירוע הסיכום הציגו סטודנטים המסיימים את התואר הראשון בעבודה סוציאלית פרויקטים  שביצעו במסגרת ההכשרה המעשית, ואשר ליוו מגוון אוכלוסיות רווחה: קשישים, נשים נפגעות אלימות, מבוגרים בשירות מבחן, חולי נפש מבוגרים, ועוד. אחדות מהעבודות עסקו בתמיכה בבני המשפחה של מטופלים כגון אימהות לילדים המתמודדים עם מחלת נפש.
 
בעוד כל הפרויקטים נערכו בעיר אילת, עבודה אחת נוגעת בנושא בוער ברמה הארצית - הרפורמה בשירותי בריאות הנפש בישראל, שנכנסה לתוקפה בראשית חודש יולי. במסגרת הרפורמה, אמורות קופות החולים לקבל על עצמן את האחריות להענקת שירותי בריאות נפש לעמיתיהן. מתוך המרפאה לבריאות הנפש (מל"ה) ובהנחיית לימור רונן כהן מהמרפאה, עבדו הסטודנטיות שלהבת אסייג והודיה כהן על הכנת קופות החולים לרפורמה מחד, ועל הכנתם של מטופלי מל"ה למעבר מאידך.
 
בנוכחות ראש העיר, מר מאיר יצחק הלוי, פרופ' נדב ששר, פרופ' יונתן אנסון מהמחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ותמר סדן לקס, מדריכה בכירה לעבודה סוציאלית,  הציגו סטודנטים שלושה מהפרויקטים: פעילות גינון טיפולי לקשישים בבית בלב, קבוצת יוגה מגע לנשים נפגעות אלימות, הכנה לרפורמה בבריאות הנפש וסדנת ניהול כעסים למבוגרים בשירות מבחן. רכז ההכשרה המעשית, מר אלי הלר, ברך גם הוא את הסטודנטים העומדים בפני סיום התואר. את האירוע חתמה הרצאת אורח: "לראות את הפיל או לעוף כמו ציפור – על הקולקטיב ועל האימפקט" מפי ד"ר ענת פסטה-שוברט.
 
תערוכת פוסטרים שסיכמו את הפרויקטים הוצגה בלובי האוניברסיטה, ואפשרה למוזמנים להתרשם מכל הפרויקטים, ובניהם: קבוצה לחיזוק הקשר בין אחים במרכז "אור שלום", קבוצת תמיכה והרחבת ידע לאימהות לילד המתמודד עם מחלת נפש, חיבור עולם העבודה למטופלים במרכז הגמילה "חוסן", ניהול קבוצת ידע להורים לילדים בגיל הרך מהמעון הרב תכליתי, וכתיבת ספר זיכרונות אישי כחלק מבניית נרטיב חיים שלם בקרב מבוגרים חולי נפש.