$$News and Reports$$

30 אוק' 2012
קול קורא:
מלגות לליווי גינות קהילתיות בבאר-שבע ובערד לשנת הלימודים תשע"ג
בשיתוף: עיריית באר-שבע, עיריית ערד, החברה להגנת הטבע
 
לוגו קמפוס ירוק1.jpg גינה קהילתית הינה מסגרת של עבודה משותפת בין אנשים הגרים בסמיכות הדדית, רשות מקומית, עסק או ארגון, לשם יצירת גינה ו/או טיפוחה. הגינות מציעות מקום זמין, נעים וללא עלות שבו ניתן לקיים פעילויות חברתיות וקהילתיות שונות הכוללות בתוכן אלמנטים של לכידות, העצמה ואחריות סביבתית, לצד פעילות גופנית בריאה סביב תפעול ותחזוק הגינה. כל גינה היא מודל ייחודי ובלעדי אשר משקף את התנאים, הרצונות והאופי של הקבוצה המטפחת אותה. כיום קיימות כ-16 גינות ברחבי העיר באר שבע. הגינות ממוקמות בשכונות שונות ונמצאות בשלבי קבוצה שונים.
"קמפוס ירוק" של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מבקש לחבר בין הגינות הקהילתיות לסטודנטים. במסגרת התכנית כל סטודנט ילווה את קבוצת התושבים בגינה במפגש שבועי ויסייע לקבוצה להגיע לשלב של ניהול עצמאי של הגינה. הוא יפעל בהנחייה ובליווי רכזת הגינות הקהילתיות מטעם החברה להגנת הטבע, עו"ס קהילתי/ת מטעם המחלקה לעבודה סוציאלית-קהילתית ורכז הגינות הקהילתיות בעיריית באר-שבע ובעיריית ערד ובשיתוף עם רכזת קמפוס ירוק באוניברסיטה. 

תמורת פעילותו/ה בתכנית תוענק לסטודנט/ית מלגה בסך 5,000 ₪ לשנה.
זכאים להגיש מועמדות: סטודנטים/יות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב במעמד "פעיל" לשנת הלימודים תשע"ג, המתגוררים בבאר-שבע או בערד, ולהם יתרה של שנתיים לפחות להשלמת התואר (דהיינו הינם תלמידי שנה א' או ב' באוניברסיטה או שנה ג' בתכניות לימודים 4-שנתיות)
 
תהליך הבחירה מבין המועמדים/ות:
ועדת מיון המורכבת מנציגי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ונציגי עיריית באר-שבע תבחן את המועמדויות, בין היתר על פי הקריטריונים הנ"ל ועל פי שיקול דעתה הבלעדי.
בבחינת המועמדות ועדת המיון תתחשב בשיקולים הבאים:
·         הסטודנט/ית הינו/ה בעל/ת ידע או נסיון בהדרכה או בהובלת קבוצה.
·         הסטודנט/ית הינו/ה בעל/ת רקע בסיסי ועניין בגינון.
·         הסטודנט/ית הינו/ה בעל/ת יכולת עבודה בצוות.
·         הסטודנט/ית הינו/ה בעל/ת מוכנות ללמידה ולקבלת הדרכה שוטפת במהלך השנה.
·         לגינות קהילתיות בבאר-שבע - תנתן עדיפות לסטודנטים המתגוררים בשכונות ד' או ו' בבאר-שבע. לגינה קהילתית בערד, תנתן עדיפות לסטודנט/ית המתגורר/ת בערד.
הועדה רשאית לזמן את המועמדים/ות לראיון או לתשאול טרום החלטתה. הועדה תחליט על המועמדים שיזכו במלגה ותודיע על כך לזוכים לאחר החלטתה. המועמדים שלא זכו יקבלו הודעה נפרדת מהנציג אותו תמנה הועדה לצורך כך.
הבהרה: סטודנטי/ת המתגורר/ת בערד, העומדים בתנאים הנ"ל וייבחרו ע"י הוועדה לקבלת המלגה וללווי הגינה, ישובצו לגינה קהילתית בערד. סטודנטים/יות המתגוררים בבאר-שבע ישובצו, ככל שייבחרו, לגינות בבאר-שבע.
 
היקף הפעילות: 5 שעות בשבוע [4 שעות בגינה + 1 שעה לפגישת צוות אחת לשבועיים].
 
הדרישות מהסטודנט/ית:
  • השתתפות בהכשרה מרוכזת לפני תחילת הפעילות השנתית.
  • איתור קבוצת תושבים בשכונה בה ממוקמת הגינה, תוך סיוע הגורמים השונים.
  • מפגש בן שעתיים, אחת לשבוע, עם הקבוצה והעברת התכנים לפי מודל העבודה בגינות הקהילתיות ובהתאמה לקבוצות הספציפיות.
  • טיפול ותחזוקה שוטפים של הגינה, הכוללים:  הזמנת ציוד, תחזוקה שוטפת של הגינה והשתתפות בישיבות צוות רלוונטיות). 
הגשת ההצעות:
המועד האחרון להגשת מועמדות הינו 15/11/2012. את המועמדות יש להגיש בצורת מכתב קצר המציין "מועמדות למלגת גינה קהילתית לשנת תשע"ג" בצירוף קורות החיים, בדוא"ל בלבד: tcau@bgu.ac.il.
לבירורים ניתן לפנות לרותם זריהן: 052-8853215, לאחיקם: 054-2471904 , או לנעה 052-2775931