$$News and Reports$$

10 ספט' 2014
יש סטארט-אפים שנולדים כתוצאה משנים של למידה, חיפוש והבנה עמוקה של התחום ויש את אלה שנוצרים ברגע אחד של הברקה בו מישהו אומר "איך לא חשבו על זה קודם". אתר ZIPY, פלטפורמה להזמנה נוחה של מוצרים מחו"ל, הוא תולדה של רגע כזה שהתרחש כששלושה חברים ישבו יחד על כוס בירה.
 
דימה מקרנקו ואנדריי פלוטקין, בוגרי המחלקה להנדסת תוכנה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ואנטון גולדשטיין מהאוניברסיטה העברית, מספרים על הרעיון הפשוט שפיתחו שעשוי להביא למהפכה בתחום הרכישות ברשת.
 
בירה1.jpg

 
אז איך הכל התחיל?
ערב אחד ישבנו בפאב והתחלנו לקטר עד כמה נמאס לנו להזמין דברים מ-eBay בשביל חברים וקרובים ומה כל כך קשה בלפתוח חשבון PayPal? ואיך זה שאנשים לא יודעים שהיום יותר בטוח להזמין מאינטרנט מאשר לשלם במזומן? ואיך זה שאנשים לא מכירים חנויות ופלטפורמות כמו Aliexpress, Dealextreme, TaoBao?
תעשו ניסוי ותנו להורים שלכם משימה להזמין ב-Amazon או eBay. אנחנו לא אומרים שזה בלתי אפשרי, אבל אנחנו יודעים שהרוב המוחלט של האנשים מתקשים להשלים את התהליך. הצורך ב'פישוט' תהליך ההזמנה מחו"ל הוא משהו שעלינו עליו בשיחת חולין וזה הדהים אותנו שאף אחד עדיין לא הרים את הכפפה. היה לנו ביד משהו שונה.  עלינו על בעיה עמוקה שלא היה לה מענה בשוק.
אף מיזם אינו מבטיח לך דבר ברגע שאתה מתחיל לפתח אותו. צריך להיות מוכנים לשינויים רבים בעיצוב ובתכנון אבל לבסוף, לאחר שישה חודשים, הצלחנו להתאפס על עצמנו ולבנות מערכת וגישה עסקית שהייתה ראויה לעלות לאוויר.
 
אז מי זה אנחנו אתם שואלים?
אנחנו שני סטודנטים להנדסת תוכנה מבן-גוריון בנגב וסטודנט אחד לכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטה העברית. את התוכנית העסקית שלנו פיתחנו בין השאר במסגרת כ-5 קורסים שונים באוניברסיטה שאפשרו לנו גישה למומחים מובילים בתחום וחשפו אותנו למידע חיוני.
טיפ: תנצלו את תקופת הלימודים לחשוב על פרויקטים, להריץ ניסיונות ותתמקדו, במיוחד בשנה האחרונה, ברעיון הטוב ביותר בעינכם. מדהים עד כמה שהגישה הזאת יכולה להיות יעילה. מה גם, שיש לכם הרבה מרצים מומחים בתחומים מגוונים וכל אחד יכול לתת את זווית הראיה שלו על המיזם.
וככה למעשה קמה לה Zipy – פלטפורמה להזמנה נוחה של מוצרים מחו"ל.
 
היום אפשר להזמין דרכינו מ-eBay, Amazon, Walmart ו-Aliexpress. לא צריך לעבור בין אתרים שונים וכל המידע על ההזמנות נמצא במקום אחד. אתם יכולים לבצע רכישה גם עם כרטיס אשראי רגיל, ללא צורך בכרטיס אשראי בינלאומי.
עכשיו כשהגענו להישגים יפים בארץ, צוות זיפי מתקדם לחו"ל. הרבה שואלים אותנו: "ומה קורה אם אני מסתדר טוב מאוד עם כל האתרים ומכיר מקרוב את כל החנויות המדוברות?"
אז טיזר קטן: תחשבו על שורת חיפוש אחת שהולכת לספק לכם את האפשרות הטובה ביותר למוצר שאתם מחפשים בין 10 פלטפורמות הכי גדולות ומשתלמות בעולם. המשמעות – לא תצטרכו לבקר בכל אחת מהן בנפרד ותוכלו להזמין ישירות דרך מנוע חיפוש החדש. עקבו אחרינו לעדכונים בנושא
 
בירה2.png

 
קישור לאתר: https://www.zipy.co.il
 
הכתבה פורסמה בבלוג iBGU חדשנות, מדע וטכנולוגיה של אוניברסיטת בן-גוריון.