$$News and Reports$$

03 ינו' 2017
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ואסותא מרכזים רפואיים חתמו היום על הסכם היסטורי, בו הוכרז על סינופו של בית החולים למוסד האקדמי. במסגרת ההסכם הוכרז כי ביתת החולים הציבורי אסותא אשדוד, שיפתח את שעריו ביוני 2017, יהיה בית חוליםם אוניברסיטאי ובית החולים ברמת החייל יסונף אף הוא לאוניברסיטה ויכשיר את הדור הבא של הרופאים.

נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פרופ' רבקה כרמי, ציינה במעמד חתימת הסכם הסינוף כי מדובר בסינוף ראשון של האוניברסיטה אחרי 43 שנים. לדבריה, "זהו ללא ספק רגע היסטורי וציון דרך חשוב. חיפשנו שותף אסטרטגי שיאפשר לנו להתפתח ולהגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה בישראל, ומצאנו שאסותא מרכזים רפואיים עונים על כל הקריטריונים הנדרשים. תפיסת העולם המשותפת שלנו עם אסותא תאפשר לנו לממש את החזון ובמקביל גם להמשיך ולפתח את מערכת הבריאות בדרום הארץ".
 
פרופ' רבקה כרמי ופרופ' שוקי שמר חותמים על הסכם הסינוף 
פרופ' רבקה כרמי, נשיאת האוניברסיטה ופרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא מרכזים רפואיים, חותמים על הסכם הסינוף


בטקס השתתפו יו"ר אסותא מרכזים רפואיים פרופ' שוקי שמר, דיקן הפקולטה למדעי הבריאות של האוניברסיטה פרופ' עמוס כץ, יו"ר מכבי פרופ' משה רווח, מנכ"ל אסותא פרופ' ארי שמיס, מנכ"ל מכבי מר רן סער וראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי. במסגרת ההסכם יספקו מחלקות בית החולים שירותי הוראה קלינית לסטודנטים של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, והאוניברסיטה תעניק מינויים אקדמיים לאנשי צוות מטעם בית החולים.

יו"ר אסותא מרכזים רפואיים,  פרופ' שוקי שמר, אמר כי "אסותא גאה לקחת חלק בהכשרת דור העתיד של הרופאים ולאפשר להם ללמוד מבכירי המומחים בישראל. שיתוף הפעולה המבורך עם אוניברסיטת בן-גוריון מגשים את חזון בית החולים להפוך לבית חולים אקדמי ולהמשיך להוביל את מערכת הבריאות. באסותא מבוצעים מדי שנה 100 אלף ניתוחים מכל הסוגים למעט השתלות, זאת בנוסף לפעילות ענפה במגוון תחומים נוספים ביניהם יחידת ההפריה החוץ גופית הגדולה ביותר בישראל. פעילות זו תאפשר עושר קליני לסטודנטים, שיוכלו ללמוד ולהתנסות בכל תחום שרק ירצו, ובכוונתנו להשקיע משאבים רבים בהוראה ובאמצעים טכנולוגיים שיבטיחו את הצלחתם".

דיקן הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' עמוס כץ: "שיתוף הפעולה החדש מהווה בשורה לתושבי הדרום, ויהיה בו כדי לייצר תועלות הדדיות הן לאוניברסיטה ולמשאב החשוב ביותר שלה - הסטודנטים, והן לבתי החולים של אסותא, בפרט בית החולים באשדוד". פרופ' כץ אמר כי הפקולטה שואפת להגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה ומקצועות הבריאות, אולם לשמר הוראה איכותית, מדעית, אישית ופרטנית. "לשם כך, הדגיש, יש צורך ב"שדות הוראה, קרי בתי חולים נוספים מסונפים איכותיים, שיוכלו להכשיר את רופאי העתיד ברוח חזון הפקולטה למדעי הבריאות של האוניברסיטה".

 

פרופ' רבקה כרמי ופרופ' שוקי שמר חותמים על הסכם הסינוף

 ​​​​​