$$News and Reports$$

21 מאי 2014
יבמ ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב חנכו היום (יום ראשון, ה-18.5.2014) את מרכז המצוינות החדש בתחום אבטחת מערכות והגנת תשתיות, שיפעל בקמפוס אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע.
את המרכז יוביל ד"ר ירון וולפסטל, חוקר ומנה טכנולוגי בכיר מחטיבת המחקר העולמית של יבמ, בעל רקע רב בהובלת צוותי מחקר רב-לאומיים ובפיתוח מיזמים טכנולוגיים בתחום התוכנה.  עבודת המחקר במרכז תכלול פרוייקטי מחקר ופיתוח של פתרונות עבור שווקי מטרה ארגוניים, פרטיים וציבוריים כאחד, ותתמקד  באבטחה ובהגנה  על משאבים קריטיים ונתונים בסביבות מחשוב עתידיות, לרבות ענן, מובייל ו-IoT (Internet of Things).
​ 
במעמד השקת המרכז, אמרה נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' רבקה כרמי: "אוניברסיטת בן-גוריון שמחה ומברכת על הצירוף של המומחיות המיוחדת של יבמ בתחום אבטחת מידע ליצירת מסגרת של פעילויות שייהנו מיכולות המחקר של האוניברסיטה. באמצעות שיתוף פעולה עם מובילה עולמית, דוגמת יבמ, נוכל להרחיב את יכולות המחקר שלנו ולהמשיך לפתחן". כרמי ציינה כי "ענן מחשוב ו- Big Data משנים את האופן שבו אנחנו מאבטחים מידע במסגרת המגזר הציבורי. המרכז יאפשר למומחי אבטחת המידע והתשתיות של יבמ לעבוד בשיתוף פעולה עם החוקרים המובילים הפועלים באוניברסיטה".
במסגרת מרכז המצוינות שמוקם במעורבות ב.ג נגב טכנולוגיות - חברת הטכנולוגיות של האוניברסיטה, יפעלו חוקרי יבמ והאוניברסיטה לקידום מחקרים ופרויקטים משותפים ובכךיתמוך המרכז בהתפתחות קהילת מיזמי הידע והטכנולוגיה באזור.

לדברי ריק קפלן, מנכ"ל יבמ ישראל, "יבמ פועלת בישראל זה יותר משישים שנה. מרכז המחקר הראשון שלה נפתח בחיפה בשנת 1972. המרכז החדש מחזק עוד יותר את מחויבותה של יבמ לפעילויות מחקר ופיתוח בישראל ואת הרצון של יבמ להיות שותפה בפיתוח הנגב.  יבמ חולקת את חזונו של ראש הממשלה להפוך את באר שבע והנגב למרכז סייבר עולמי. ההשקעה המתמשכת שלנו במחקר ופיתוח אפשרה ליבמ להוביל בעולם בפטנטים חדשים, כבר יותר מעשרים שנה ברציפות, ולהביא בכך לפיתוח הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיסייעו ללקוחותינו לאבטח ולהגן על התשתיות ונכסי המידע שלהם, בעידן הנוכחי של 
Big Data וענן מחשוב. השותפות עם אוניברסיטת בן-גוריון תסייע לנו להרחיב את החדשנות לא רק בישראל – אלא גם סביב העולם".
 
IBM signing Hanoch Grizitzky.jpg
נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פרופ' רבקה כרמי ומנכ"ל יבמ ישראל ריק קפלן חותמים על ההסכם להפעלת מרכז המצוינות החדש | צילום: חנוך גרזינצקי.