$$News and Reports$$

10 אפר' 2014
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב חתמה בימים אלה עם מטה הסייבר הלאומי על הסכם להקמת מרכז לאומי להגנת המרחב המקוון, אשר יקדם באופן משמעותי את המחקר האקדמי בישראל בתחום הגנת הסייבר.
 
"המרכז, המוקם עתה בהשקעה של 30 מיליון שקלים, הפרושה על פני 3 שנים, יקדם מחקר תיאורטי ארוך טווח ויהווה עמוד תווך בפיתוח הטכנולוגי במדינת ישראל, בתחום הגנת המרחב המקוון". כך מסר פרופ' דן בלומברג, המיועד לשמש בתפקיד סגן הנשיאה והדיקן למחקר ופיתוח באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. את המרכז ינהל פרופ' יובל אלוביץ' מהמחלקה להנדסת מערכות מידע, והוא יהיה חלק מרכזי במכון לחקר בטחון המדינה והחברה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
 
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מובילה את המחקר המדעי בתחום הסייבר מזה למעלה מעשור והושקעו בתחום מיליוני דולרים כחלק מהסכם עם ענקית הסלולר דויטשה טלקום (ההסכם הראשון נחתם בשנת 2004). מאז צברו חוקרי האוניברסיטה ובוגריה מוניטין בין-לאומי בתחום, והתוצאה הינה התמקדות של חברות בין-לאומיות שעוסקות בהגנת סייבר סביב האוניברסיטה. חברות אלו מסתייעות בתשתיות ובהון האנושי והמחקרי של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
 
בכלל זה ניתן למצוא בצמידות לאוניברסיטה ובפארק ההייטק הצמוד לה, חברות כמוEMC , RSA, דויטשה טלקום, נס טכנולוגיות ועוד חברות רבות. ביום רביעי השבוע (9.4.2014) נחנכו בבאר-שבע משרדיה של חברת הביטחון הענקית לוקהיד מרטין ובקרוב יחנך מרכז מצוינות משותף לאוניברסיטה ולחברת IBM. כל אלה יוצרים סביבה שמכילה את כל המרכיבים הדרושים להוביל את תחום הסייבר בעולם – מרחב פיזי משותף, המאפשר ריכוז משאבים, בניית תשתיות טכנולוגיות משותפות וסינרגיה של עובדים, חוקרים ותלמידים.
 
Lockheed-Martin-ATP.jpg
חנוכת משרדי חברת לוקהיד מרטין השבוע בפארק ההייטק הצמוד לאוניברסיטת בן-גוריון. בתמונה: מימין- ד"ר אורנה ברי, EMC; פרופ' דן בלומברג; מרילין הווסון, יו"ר ומנכ"לית לוקהיד מרטין; פרופ' צבי הכהן, רקטור אוניברסיטת בן-גוריון; רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע | צילום: דיאגו מיטלברג