$$News and Reports$$

19 יונ' 2016
גוגל תמונה.jpg

בטקס שנערך במשרדי Google בתל אביב, הוצגו חמישה פיתוחים ייחודיים עליהם עמלו חמישה צוותי סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שלכולם מטרה אחת: ייעול טכנולוגי של השירות במגזר הציבורי.

באירוע הסיום, נחשפו הפרויקטים המשתתפים ואפליקציית Q-GO  שמבקשת לחסוך בזמני ההמתנה בתור בסניפי המגזר הציבורי, לרבות סניפי ביטוח לאומי, דואר ומס הכנסה, הוכרזה כזוכה. חברי צוות הפרויקט הזוכה, יוסי צ'רניאק, מתן אסיף, אמיר כהן ואיילת לוי, זכו במענק של 6,000 ₪ לכל אחד מחברי הצוות. 
 
את הצוות הזוכה בחרה ועדת שיפוט שחבריה ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג, אבי כהן, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי, פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של google ישראל וסגן נשיא google העולמית, מר דוד ברקת, סגן הנשיאה ומנכ"ל אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, יאיר פראנק, ראש רשות התיקשוב הממשלתית, דרור מרגלית, CTO ישראל דיגיטלית ופרופ' ברכה שפירא, ראשת המחלקה להנדסת מידע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

לצד האפליקציה המנצחת, Q-Go, התחרו גם הפיתוחים הבאים שהוצגו: 

  • Med-Man: אפליקציה שתציל חיים באמצעות מיפוי דפיברילטורים (מכשירי החייאה) שמונעים מקרי מוות מדום לב וזכתה במקום השני; 
  • 100&me - אפליקציה שמטרתה לייעל את עבודת המשטרה וזכתה במקום השלישי;
  • TakER - אפליקציה שנועדה להפחית עומסים בחדרי מיון; 
  • ו- Korepo, אפליקציה שתעדכן את התושבים בזמן אמת בכל המתרחש בסביבת מגוריהם, כמו עלייה בזיהום אוויר, בנייה, הפסקות חשמל ומים.

באירוע דיבר ח"כ מנואל טרכטנברג על הצורך בהתייעלות בשירות הניתן לציבור על ידי הממשלה: "משקלה של הממשלה בתוצר הלאומי הגולמי הוא 35-40%. זה משפיע על כל דבר בחיים שלנו. אבל הסקטור הממשלתי נשאר מאחור ולא מתייעל – מכיוון שבכללותו יש לו שתי תכונות שפועלות כנגד היכולת שלו להתחדש: (1) היותו מונופול, שסטטוטורית אין לו תחרות; (2) מפאת המגבלות הקשות ביותר המוטלות עליו, מכיוון שהוא ממומן מכספי הציבור"/ 

מנהל מדיניות ציבורית בגוגל ישראל, אבי בר אמר באירוע: "אוניברסיטת בן-גוריון בנגב שיתפה איתנו פעולה בצורה יוצאת מן הכלל והסטודנטים הוכיחו יצירתיות וחשיבה חדשנית, אני מודה על ההזדמנות הנפלאה".

מנכ"ל אוניברסיטת בן-גוריון בנגב וסגן הנשיאה, דוד ברקת הוסיף: "הפרויקט הזה נועד לתת הזדמנות לדור המפתחים מבן-גוריון – לייצר תרומה כבר עכשיו, בעודם סטודנטים – לשפר ולהנגיש את השירות הציבורי. העיר באר-שבע והאוניברסיטה עוברות מהפכה שלא תיאמן, צה"ל עובר לנגב, האוניברסיטה הקימה פארק היי- טק והיא מתפתחת, חברות מכל העולם מגיעות לפארק ההיי- טק, האוניברסיטה לוקחת חלק חשוב בתהליך שיוביל בסופו של דבר לתרומה נכבדת לנגב, ולכל מדינת ישראל."

את שיתוף הפעולה בין האוניברסיטה לבין גוגל ישראל יזמו אבי בר, דירקטור למדיניות ציבורית בגוגל ישראל, ושגיא לנגר, מנהל השיווק של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. המנהל המדעי של הפרויקט השנה היה ד"ר ארנון שטורם, חבר סגל במחלקה להנדסת מערכות מידע וראש התכנית להנדסת תכנה, והמנהל המקצועי היה מג'יד קסיס, דוקטורנט למדעי המחשב באוניברסיטה.

בפרויקט המשותף השתתפו סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב שגובשו בצוותים בינתחומיים ממחלקות שונות באוניברסיטה, בדגש על מדעי המחשב, הנדסת תכנה, הנדסת מערכות מידע, בית הספר לרפואה, כלכלה, פסיכולוגיה, מדעי הקוגניציה והמוח.