$$News and Reports$$

22 ספט' 2016
Beer Header.jpg

אנו קוראים לסטודנטים בוגרי תואר ראשון ולסטודנטים בתואר השני שנמצאים לקראת סיום לימודיהם, להצטרף לקבוצת מחקר ייחודית ומובילה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב העוסקת בתחומי מחקר מרתקים של תקשורת בין חיידקים, תנועה קולקטיבית של חיידקים – swarming, והכוחות הפועלים עליהם – optical tweezer. 

הקבוצה משיגה באופן קבוע תקציבי מחקר תחרותיים מהקרן הלאומית למדע ISF ומקרנות אחרות בחו"ל כמו למשל מן האיחוד האירופי. בנוסף, חברי הקבוצה מפרסמים מאמרים בכתבי עת מהמכובדים ביותר בתחום כגון Physical Review Letters  ו- Nature Communications, משתתפים באופן פעיל בכנסים בארץ ובחו"ל, ועורכים כנסים בינלאומיים בנושאי המחקר. במעבדת המחקר ישנו ציוד מחקרי מן המתקדמים בעולם. 

תלמידי המחקר המתאימים יזכו למלגה חודשית בהיקף של עד 9,000 ₪  
לדוקטורט, ועד 6,500 ₪ לתואר שני, לפטור משכר לימוד, ולמימון נסיעות והשתתפות 
 
בכנסים ובפרויקטים בחו"ל.



הכירו את ראש הקבוצה, ד"ר אברהם באר >> 

Beer.jpg
בראש המעבדה עומד ד"ר אברהם באר, פיזיקאי בהכשרתו, שעוסק קרוב ל- 20 שנה במחקר ניסיוני ותאורטי של מערכות מורכבות, עם דגש על דינמיקה לא ליניארית במערכות מרובות חלקיקים. באר סיים שלושה תארים במחלקה לפיזיקה באוניברסיטת בר-אילן  בה התמקצע בשיטות מיקרוסקופיות ובהבנת תהליכים בהם נוצרים דפוסים (pattern formation), משם עבר לאוניברסיטת תל-אביב למשך שנתיים  וחקר התנהגות של ננו-גבישים מתכתיים באמצעות מיקרוסקופ אלקטרונים חודר (TEM), יצא למשך חמש שנים ללימודי פוסט-דוקטורט באוניברסיטת אוסטין  שבטקסס והתמחה בניתוח מערכות חיידקים. כיום, מזה כחמש שנים הוא חבר סגל במכון המים  באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ומשמש כראש הקתדרה לעתודה מדעית בחקר המים ע"ש רוי  צוקרברג. 


בלה אילקנייב, סטודנטית לתואר שני >>

Bella.jpg
לקבוצה הגעתי עם מעט ידע בתחום המחקר אך מיד קיבלתי הדרכה והכוונה מקיפים. משהתחלתי להעמיק גיבשתי לעצמי ידע רב, והתחלתי לערוך ניסויים במעבדה באופן עצמאי. לאורך כל התואר קיבלתי מענה מלא לכל השאלות שהיו לי, והמנחה ליווה אותי לאורך כל דרך הלימוד, תמך ועזר בכל סוגיה.  המחקר שלי הוא בעיקר בעל אופי ניסויי  והוא עוסק בהשפעת אורך החיידקים על התנועה הקולקטיבית שלהם. באמצעות מיקרוסקופ  חדיש ומצלמות בעלות רזולוציה גבוהה אני מנתחת את תנועתן של קבוצות חיידקים ולומדת  על האינטרקציות בין הפרטים שבתוכן. במהלך המחקר למדתי רבות הן בתחום המעשי והן בתחום  התיאורטי, השתתפתי בכנסים, באחד מהם פרסמתי פוסטר ובשני נתתי הרצאה. ​


למידע נוסף ולתיאום שיחת ייעוץ אישית עם ד"ר אברהם באר ניתן לפנות בטלפון 054-4337478 או בדוא"ל: beera@bgu.ac.il