$$News and Reports$$

03 מאי 2016
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב גאה להכריז על שבעת מקבלי אות הבוגר לשנת תשע"ו. 

ועדת האות, בראשות פרופ' סטיב רוזן, סגן הנשיאה לקשרי חוץ, בחנה את תרומת המועמדים שהוצעו לחברה ולקהילה בתחומים כמו מדע, יזמות, פיתוח הנגב, חינוך, בריאות וחדשנות, והחליטה על הענקת האות לשבעה בוגרים שהתבלטו בעשייה יוצאת דופן ובתרומה משמעותית למדינת ישראל בכלל, ולנגב בפרט. ארגון הבוגרים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב יערוך לראשונה טקס חגיגי בו יחולקו האותות לשבעת הבוגרים הנבחרים.


 יום ב', ט"ו באייר תשע"ו, 23.5.2016 | 18:00 | אולם הסנאט ע"ש ו' א' מינקוף, המרכז האוניברסיטאי ע"ש סמואל ומילדה איירטון (71)

 



על מקבלי אות הבוגר לשנת תשע"ו >> 

 פרופ' איתמר גרוטו

בעלת תואר שלישי במדעי הרפואה. משנת 2007 מנהל את מערך שרותי בריאות הציבור הכוללים את מטה בריאות הציבור, לשכות הבריאות ומעבדות בריאות הציבור, ובהם למעלה מ-3,000 עובדים. במסגרת תפקידו אחראי גרוטו על תחום הרפואה המונעת, קידום בריאות האוכלוסייה, והגנה על בריאות הציבור מפני סיכונים סביבתיים, במיוחד בתחומי המים והמזון שלהם למשרד הבריאות אחריות ישירה.

 

ד"ר אסתר לוצאטו

בעלת שלושה תארים (ראשון, שני ודוקטורט) מהמחלקה לכימיה. ד"ר לוצאטו משלבת ניהול משותף של הפירמה המשפחתית העוסקת בייעוץ פטנטים ובייעוץ משפטי, לצד עשייה ציבורית והתנדבותית ענפה. לדבריה "האוניברסיטה תרמה תרומה מכרעת לעיצוב אישיותי ולתחושת המחויבות שיש לי אליה ולאזור. אני רואה בתרומתי כיום לנגב בכלל ולאוניברסיטה בפרט חלק מהמחויבות האישית שלי להחזיר לקהילה בה צמחתי ולקדם את האזור בו אני חיה."  

 

בלהה גבעון

בעלת תואר שני בתכנית לניהול וליישוב סכסוכים. תושבת הנגב מזה כיובל אשר הקדישה את חייה המקצועיים לתחום שמירת הטבע והסביבה, ובמיוחד לקידום הנושא באזור הדרום.  עבדה בחברה להגנת הטבע במשך 16 שנה, מהם ארבע שנים כמנהלת הסניף בבאר-שבע. בשנת 1999 פתחה פרק חדש במאבק על שמירת הטבע הדרומי עם ייסוד עמותת נגב בר קיימא מתוך זיהוי הצורך בארגון שיקדיש את כול כולו לנגב מתוך גישה של הדברות.

 

דוד בן סימון

בעל תואר ראשון ובשני במחלקה להנדסה כימית, בעל תואר שני בניהול. המנהל הכללי של אדמה מכתשים, אדמה אגן וסמנכ"ל לתפעול בישראל בחברת אדמה. לצד העשייה המקצועית, בן סימון שם דגש רב על האחריות החברתית ומוביל את החברות תחת ניהולו להשקעה אדירה בקידום החינוך במגוון תוכניות לצמצום פערים, קידום מצוינות, חדשנות ומנהיגות, כמו גם עידוד צעירים לעסוק בתחום הכימיה. דוגמה לכך, היא תכנית מארי קארי הפועלת בשיתוף המחלקה לכימיה שמטרתה עידוד מצוינות במקצוע.

זיו אופק

בעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול. לאופק ניסיון עשיר של למעלה מ-15 שנים בעולם מערכות המידע הרפואיות: הוביל ועמד מאחורי הקמתה של "רשת המידע הרפואי הלאומי", הקים, ביסס וניהל את חברת הטכנולוגיה הרפואית dbMotion, עד למכירתה לחברת Allscripts הבינ"ל, ולאחרונה יזם את הקמת CDI – המרכז לחדשנות דיגיטלית והוא אף עומד בראש המיזם. אופק משתייך לכוח החלוץ המוביל את פיתוחו הכלכלי והחברתי של הנגב בבחירה להקים עסקים בחזית הקדמה הטכנולוגית דווקא בפריפריה הישראלית.​ 

מועאוויה כבהה

בוגר המחזור הראשון של לימודי התואר השני במחלקה לרפואת חירום. משנת 1998 הוא מתנדב במד"א כנהג אמבולנס. כיום הוא עובד במשרד הבריאות ובמקביל ממשיך להציל חיים כפרמידיק מתנדב בארגון איחוד הצלה. בין תפקידיו כפרמדיק שימש כפרמדיק אחראי באריאל וראש העין. במהלך תפקידו זו התגורר במשך שלוש שנים בעיר אריאל וניהל אורח חיים של אהבת חינם תוך קשירת קשרי חברות עמוקים של אחווה ושלום עם תושבי יישובי השומרון. הוא פועל באופן עקבי לקירוב לבבות, בין היתר באמצעות הרצאות במוסדות חינוך ובקרב כוחות הביטחון.  

משה אוחיון

בעל תואר שני במסלול לכתיבה יצירתית במחלקה לספרות עברית. איש אשכולות בתחום האומנויות, המשלב את עשייתו היצירתית עם עבודה חינוכית ענפה. יצירתו של אוחיון, חתן פרס היצירה לסופרים עבריים על-שם ראש הממשלה לוי אשכול, מדגישה את הפן השמח ומלא החיים של עיירות הפיתוח ותורם לראיית הפריפריה בצורה עגולה, שלמה וחיובית יותר. הוא מיטיב לתאר את נפלאותיה ויופיה של הקהילה בה הוא מתגורר ופועל, ומכהן כשגריר של נופי המדבר ואנשיו.​​​​​

​​

​​​